Skrevet av Emne: 85 kg, 185 cm, mann 25 år, kostholds plan  (Lest 1321 ganger)

Utlogget PortalBreaker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

85 kg, 185 cm, mann 25 år, kostholds plan
« : 02. oktober 2018, 20:25 »
Hei!

Mitt ønske: Jeg søker hjelp fra mer erfarne mennesker som driver med styrke trening, og som har muligheten til å ta en rask titt på mitt nåværende måltidoppsett, og i tilfelle hjelpe meg svare på om det passer bra for meg eller ikke.
Jeg har ikke vekt hjemme og jeg har nylig flyttet inn i en leilighet, så har veldig lite redskaper på kjøkkenet for øyeblikket.

Min kropp: Jeg er som sagt 185 cm, 85 kg og 25 år mann. Jeg har en ganske slakk kropp, med litt fett over magen og hoftene, men noe muskler under alt sammen. Jeg ønsker ikke ta vekk fettet direkte med cardio, men heller løfte og bygge muskler, for så å senere kutte vekk evt. fett som henger igjen etter ett til to års tid.
Har regnet ut selv at jeg behøver ca. 3000 kalorier hver dag for å oppå gode resultater.


Min diet:

Frokost 7:30, 200g havregryn som jeg koker opp. Det blir jo ganske mye mer enn 200g etter at vann og melk har sunket inn. Kaster også oppi litt whey pulver for å få med proteiner. Har også en banan på siden, og et stort glass melk.
Tar også D-vitaminer, Omega3 og astma medisin.

Mellom snack 10:00, en pære og et eple, og enten en kopp kaffe eller en kopp varm sjokolademelk.

Lunch 11:30, fire skiver med grovt brød, hvor jeg har vanligvis forskjellig pålegg på alle sammen, med litt smør. Pålegget er som regel to skinke skiver, to gulost skiver, leverpostei og et egg. Drikker som regel eple -eller appelsin juice til.

Trening 12:30, her begynner jeg å trene. Da løfter jeg tungt med korte repetisjoner (vanligvis 6x3 med 2 min pause imellom) i ca. 1t, med 10min på tredemølla som oppvarming. Jeg trener annen-hver-dag.

Etter trening 14:00, her kaster jeg som regel i meg en protein shake, og en banan.

Middag 17:00, vanligvis koker jeg opp grov ris, med 350g-400g kylling/laks/biff, med en god porsjon frosne grønsaker, og evt. litt hot-sauce for å gjøre risen mer spiselig. Steker alt i panne med naturlig oliven olje.

Kveldsmat 20:00-22:00, her tar jeg enten å spiser tre grove skiver med peanøttsmør...
eller en boks tunfisk som jeg mikser opp med to kokte egg, med en liten dash majones oppå.

Tusen takk for tiden du brukte på å lese dette.
Håper noen her kan hjelpe meg godkjenne eller korrigere ettersom hva som er best for meg og mitt mål med å bygge muskler Smiley
Legger til igjen at jeg behøver ca. 3000 kalorier  biggrin

PS: Jeg legger ved et bilde av en mann som har ca. samme kropps figur som meg for øyeblikket.

Utlogget Meep

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: 85 kg, 185 cm, mann 25 år, kostholds plan
« #1 : 03. oktober 2018, 17:36 »
Hei. Det du lister opp ser i utgangspunktet bra ut.
Selv bruker jeg appen MyFitnessPal for å tracke kalorier om dagen og syns det funker bra. Databasen for norske matvarer er stor og appen gjør det enkelt å registrere varer ved å la deg skanne strekkoden. Du legger bare inn hvor mye du spiser av det, så sånn sett ville jeg anbefalt å legge 2-3 lapper i en kjøkkenvekt og prøve MFP. Man plotter inn kjønn, alder, vekt og høyde, og velger hvor mye man ønsker å gå opp i vekt hver uke (opptil 0,5 kg per uke). Appen kan foreslå macroverdier for deg eller du kan sette verdiene selv. Du har også mulighet til å finne oppskrifter på måltider samt legge inn måltider du ofte spiser selv så du slipper å legge det inn på nytt hver dag.

Kaloritelling trenger ikke være en permanent greie, men det kan være fint å bruke en stund for å få en følelse av om du spiser den mengden du ønsker.

Gå til:  

Høstens spennende matnyheter

Trening14.10.20191

En rekke nye matvarer er på vei ut i butikkene i disse dager.

Superrask potetskrelling

Kosthold12.10.2019213

Genialt og enkelt trips. Se video her!

5 matvarer du bør ha i kjøleskapet

Kosthold11.10.2019237

Disse ingrediensene inneholder masse viktige næringsstoffer og kan brukes til det meste.

12 enkle steg for å komme i form

Kosthold10.10.20191891

Få et optimalt kosthold. Følg disse 12 trinnene.

Dips

Trening10.10.2019214

Dips kan kjøres både som en triceps og brystøvelse