Skrevet av Emne: karbs rett etter jogging?  (Lest 1639 ganger)

Utlogget Ivan R

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

karbs rett etter jogging?
« : 07. september 2004, 17:59 »
Skal på deff snart og legger inn noen ekstra jogge økter ved sia den vanlige vekttreninga.
Kommer til å ta whey rett etter jogge øktene også, men hvilken type karbs skal jeg ta rett etter økta? høy gi, lav gi, ingen karbs i det hele tatt??

(by the way; bruker rosiner/maltodextrine som karb-kilde rett etter vekt-trening.)

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: karbs rett etter jogging?
« #1 : 08. september 2004, 10:09 »
Hvis det er fettforbrenning du er ute etter bør du vente opp til en time med karb etter økta, men vær obs på intensiteten på kardio hvis du vil forhindre muskeltap.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: karbs rett etter jogging?
« #2 : 08. september 2004, 15:07 »
Hvis det er fettforbrenning du er ute etter bør du vente opp til en time med karb etter økta, men vær obs på intensiteten på kardio hvis du vil forhindre muskeltap.

Det vil si at man skal ikke spise raske karbohydrater direkte etter trening hvis man vil ned i vekt? Hva skal man spise da og hvor lenge etter trening?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: karbs rett etter jogging?
« #3 : 08. september 2004, 15:53 »


Det vil si at man skal ikke spise raske karbohydrater direkte etter trening hvis man vil ned i vekt? Hva skal man spise da og hvor lenge etter trening?
Riktig det, vent med karb opptil en time etter trening.
Det du heller spiser er proteiner.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: karbs rett etter jogging?
« #4 : 09. september 2004, 15:47 »

Riktig det, vent med karb opptil en time etter trening.
Det du heller spiser er proteiner.

"Jo det bør du så absolutt !!! Etter trening spis raske karbs og protein litt etter det igjen. Skal du ned i vekt, så kutt litt på andre måltider i stedet. Etter trening er det DESIDERT viktigst å få i seg næring" sa en nylig her på forumet.. Hva skal jeg tro på da?? Beklager hvis jeg maser,men eg litt forvirret her  :Smiley

Raske karbohydrater eller ikke etter trening HVIS man vil ned i vekt?? Er ikke snakk om mange kilo her,men tre-fire kanskje..

På forhånd takk  Cheesy
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: karbs rett etter jogging?
« #5 : 09. september 2004, 17:37 »


"Jo det bør du så absolutt !!! Etter trening spis raske karbs og protein litt etter det igjen. Skal du ned i vekt, så kutt litt på andre måltider i stedet. Etter trening er det DESIDERT viktigst å få i seg næring" sa en nylig her på forumet.. Hva skal jeg tro på da?? Beklager hvis jeg maser,men eg litt forvirret her  :Smiley

Raske karbohydrater eller ikke etter trening HVIS man vil ned i vekt?? Er ikke snakk om mange kilo her,men tre-fire kanskje..

På forhånd takk  Cheesy
Det er viktig å få i seg næring etter en trening ja.
Men det er forskjell på hva en bør spise etter en økt med styrketrening, og hva en bør spise etter en økt kardiotrening.

Ved styrketrening er det muskeloppbygging som står i fokus, da spiser du raske karb rett etter treninga for å fylle opp glykogenlagrene dine, slik at du forhindrer tæring på muskelaturen.

Skal du kjøre kardio, som fokuserer på fettforbrenning, venter du med karb, da det vil ødelegge denne prosessen. Her hopper du rett over på et måltid bestående av proteiner og riktig mengde fett.

Men bare for å si en ting til, bygging og deffing er svært vanskelig å kombinere, selv med riktig koshold.
Da en ikke skal fylle på med raske karb etter kardiotrening, er det en stor sjanse for at det vil tære på muskeltauren, spesielt på sikt.

Utlogget Larso

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

SV: karbs rett etter jogging?
« #6 : 10. september 2004, 06:45 »
SPiser All brand 15% kostfiber ca 1 time etter kardio trening. Går det bra eller?
17 år

Vekt: ca 85 kg
Høyde: 1,75

Colombia < 33 -__- medellin < 3

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: karbs rett etter jogging?
« #7 : 10. september 2004, 13:24 »

Det er viktig å få i seg næring etter en trening ja.
Men det er forskjell på hva en bør spise etter en økt med styrketrening, og hva en bør spise etter en økt kardiotrening.

Ved styrketrening er det muskeloppbygging som står i fokus, da spiser du raske karb rett etter treninga for å fylle opp glykogenlagrene dine, slik at du forhindrer tæring på muskelaturen.

Skal du kjøre kardio, som fokuserer på fettforbrenning, venter du med karb, da det vil ødelegge denne prosessen. Her hopper du rett over på et måltid bestående av proteiner og riktig mengde fett.

Men bare for å si en ting til, bygging og deffing er svært vanskelig å kombinere, selv med riktig koshold.
Da en ikke skal fylle på med raske karb etter kardiotrening, er det en stor sjanse for at det vil tære på muskeltauren, spesielt på sikt.



Okay - da spiser jeg i hvert fall ei banan etter styrketrening!  Cheesy

Etter kardio, sier du jeg bør spise proteiner. F.eks hva? Da tenker jeg på vanlig mat - ikke proteinshaker eller lignende.

Men hva om jeg en dag både trener styrke OG kardio? Hva gjør jeg da?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: karbs rett etter jogging?
« #8 : 10. september 2004, 13:28 »
SPiser All brand 15% kostfiber ca 1 time etter kardio trening. Går det bra eller?
Går bra Smiley

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: karbs rett etter jogging?
« #9 : 10. september 2004, 13:35 »



Okay - da spiser jeg i hvert fall ei banan etter styrketrening!  Cheesy

Etter kardio, sier du jeg bør spise proteiner. F.eks hva? Da tenker jeg på vanlig mat - ikke proteinshaker eller lignende.

Men hva om jeg en dag både trener styrke OG kardio? Hva gjør jeg da?
Da kan du f.eks spise tunfisk, kylling, laks, sei..

Skal du trene styrke og kardio på samme dag, ville jeg delt det opp, - kjørt en liten time med morgenkardio, for så å trent styrke på ettermiddagen.

Men skal du absolutt kjøre det på samme økt, ville jeg først og fremst konsentrert meg om styrketreninga - og fått i meg raske karb for å forhindre muskelnedbrytning.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: karbs rett etter jogging?
« #10 : 10. september 2004, 13:52 »

Da kan du f.eks spise tunfisk, kylling, laks, sei..

Skal du trene styrke og kardio på samme dag, ville jeg delt det opp, - kjørt en liten time med morgenkardio, for så å trent styrke på ettermiddagen.

Men skal du absolutt kjøre det på samme økt, ville jeg først og fremst konsentrert meg om styrketreninga - og fått i meg raske karb for å forhindre muskelnedbrytning.

Takk  Grin

Da tar jeg kardio og styrke på forskjellige dager! Spiser mye kylling. Fisk hver uke. Men det er vanskelig å ha et "seriøst" kosthold når man er 16 år! Vennene drikker jo nærmest hver helg.. Skal i hvert fall begynne å trene skikkelig nå  Smiley
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!