Skrevet av Emne: Bellas skolemat  (Lest 2547 ganger)

nann-rosita

  • Gjest
Bellas skolemat
« : 10. september 2004, 22:49 »
Bella elsker mat, og jeg lager jo omelett hver dag av to hviter og et helt egg;
så Bella får alltid GUL GUL omelett , men skinke eller bacon, grønn salat , tomat og OST på skolematen. ( en slik sandwich er nok til TO runder med mat)  Food Food

De dagene hun er LEI omelett, blir det to stk GROV brød med masse skinke, tomat og salat.  Spise


Ellers tror jeg hun er en av de FÅ ungene som kom på skolen med hjemmelaga fiskeburger i grovt burgerbrød...  Spise

greit nok jenta spiser nugatti og sjokade, men bare hjemme!  Spise


men så er hun ti år , og den pølsa i brød og pizzaen er bedre enn kjøttkaker i brunsaus...  og er jo lov da , av og til ( koster penger) ... brus og gotteri spiser hun noen ganger i uka, men er ikke sååååå glad i sjokolade som mor...  blush og vil heller ha ostepop ( det vil mamma også  Ops) , eller en steel bar ..

omeletten er jo et godt tips til lettvindt og sunn skolemat til andre her inne...


tar gjerne i mot tips om mer kreativ skolemat, da de har "konkurranse" i klassen om hvem som har sunnest og kulest matpakke.. Ohmy

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Bellas skolemat
« #1 : 12. september 2004, 02:50 »
Konkurranse i klassen om hvem som har sunnest og kulest matpakke er jo helt topp. Altfor mange unger som skulker unna skolematen, eller foreldre som ikke er flinke nok til å vektlegge bra og god mat på skolen.

På skolen til Eivor har dem begynt med skolefrokost nå. Koster 5kr, man kan enten betale for hele skoleåret eller kjøpe klippekort. Syns det er et kjempefint tiltak!

Hvis Eivor får foreslå matpakke selv så blir det stort sett grovbrød med leverpostei, hvitost eller spekepølse, hun er ikke så veldig variert i ønsker for å si det sånn. Eneste hun krever i skolematen er frukt, har alltid frukt med og av og til også banan på brødskiva. Men prøver å variere litt og gjøre maten litt mer spennende. Fiskeburger i grovt burgerbrød var en kjempebra ide, det vet jeg at hun syns er veldig godt også. Ellers så er Eivor en av de få barn jeg vet om som elsker reker. Gjerne i grovt pitabrød med salat.

Annen populær mat hos både mor og datter er kesamrøre i grovt pitabrød. Pakket inn i plastfolie eller aluminiumsfolie går det fint an å ta med på skole/jobb.
Bland bogskinke i terninger, grovhakket purreløk eller annen løk, agurkterninger, mager kesam, salt og pepper etter smak. Fyll i pitabrød, wraps e.l. Også godt med tomat el. avocado. Lager gjerne en stor porsjon jeg og spiser litt nå og litt da....

Pleier av og til å bake grove rundstykker som alternativ til den gode gamle brødskiva. Baker stor porsjon og fryser ned i mindre poser. Varm dem i stekeovn før bruk og du har ferske rundstykker i lang tid fremover.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Bellas skolemat
« #2 : 13. september 2004, 08:24 »
God morgen mine damer!

Denne tråden kan jeg like. Jeg har jo også Anna på snart 6 og hun har begynt i 1 klasse. Hun er ekstremt ensidig i påleggvalg, det er som regel leverpostei, ost eller syltetøy på maten. Prøver å legge oppi frukt, men det blir ikke spist..... Har tenkt på å bake noen grove horn o.l med fyll i. Har dere noen forslag til fyll?? Hun liker ikke kjøttdeig, så jeg har vurdert kyllingdeig, men vil det bli bra?
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bellas skolemat
« #3 : 13. september 2004, 08:26 »
Nå kan jo jeg snakke av egen erfaring kun, men jeg hadde ofte med meg horn med innbakt ost og skinke i når jeg gikk på skolen. Min gamle far bakte ofte det Smiley. Grove da selvfølgelig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Bellas skolemat
« #4 : 13. september 2004, 08:31 »
Nå kan jo jeg snakke av egen erfaring kun, men jeg hadde ofte med meg horn med innbakt ost og skinke i når jeg gikk på skolen. Min gamle far bakte ofte det Smiley. Grove da selvfølgelig.

Jeg husker også det fra ungdommen.... Kjempegodt!!! Men Anna liker ikke skinke..... Undecided
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Frukten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

SV: Bellas skolemat
« #5 : 18. oktober 2004, 15:20 »
Grovbrød med banan Cheesy  Food Food Food
Honda NSR <3

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!