Skrevet av Emne: Blir dette for mye?  (Lest 4393 ganger)

Utlogget Phillys36

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Blir dette for mye?
« : 16. november 2018, 22:55 »
Hei, jeg lurte på om det fantes noen kunnskapsrike treningsfolk der ute som kan hjelpe meg med dette spørsmålet. Jeg blir evig takknemlig for svar, for dette innlegget kommer kanskje til å bli litt omfattende.

Det jeg lurer på, er om min generelle trening kan grense til overtrening, så derfor skal jeg prøve å skrive detaljert om programmet mitt, og treningen utenom.

Når det gjelder selve treningsprogrammet, veksler jeg av og til mellom 4-splitt og 5-splitt. Akkurat nå trener jeg en 4-splitt, som jeg kanskje har låst meg litt til, og sikkert må forandre litt på etterhvert.

Treningsprogrammet mitt ser for tiden slik ut: ( Merk: Dette er selve programmet. Annen trening blir nevnt etterpå )

Mandag:
Bryst og forside skuldre. Ca 12 sett på bryst, 8-12 repetisjoner fordelt på 3-4 øvelser. Skuldrene får jo kjørt seg litt på benkpressen, men jeg kjører ca 4 sett med sidehev med lette vekter og mange nok repetisjoner til at det brenner. )

Tirsdag:
Rygg og bakside skuldre: Ca 12 sett på rygg, 8-12 repetisjoner fordelt på 3-4 øvelser. Jeg kjører kanskje 3-4 sett på bakside skuldre, men gjør gjerne dette i øvelser som omfatter selve ryggen også. Husker desverre ikke navnet på øvelsen. 8-12 repetisjoner her også.

Onsdag:
Treningsfri ( i utgangspunktet ), men jeg sykler litt på maskin, og gjør diverse tøye-øvelser for beina, da jeg har lyst å være myk og kunne gå ut i spagat. Jeg har også begynt å kjøre litt crunches, etter tips fra Arnold.

Torsdag:
Bein og mage: Bein kjører jeg 12 sett på, fordelt på 3-4 øvelser. 8-12 reps her også. Mage har jo fått sitt eget opplegg nå, men vanligvis kjørte jeg 6 sett her, fordelt på 2 øvelser. Her kjører jeg høyt antall reps. Kanskje 30-40 pr sett.

Fredag:
Armer: ( Biceps og triceps ). Triceps kjører jeg ca 8-10 sett på, fordelt på 2-3 sett. Biceps pleier jeg å kjøre 4 sett på, fordelt på kanskje to øvelser. 8-12 reps på begge.

Lørdag: Treningsfri ( bortsett fra tøying for å bli myk og sykling på maskin )

Søndag: Treningsfri ( men samme som lørdag ).

Dette er selve treningsprogrammet og tøyingsprogrammet. Men i tillegg til alt dette, er det ikke uvanlig at jeg spaserer 1 mil for dagen.

Ifølge polar-klokken min forbrenner jeg ca 2600 kalorier for dagen, men jeg spiser også veldig mye. Gjerne 6-7 måltider for dagen. Jeg teller ikke kalorier over hva jeg spiser, og jeg er heller ikke så redd for mettet fett, da jeg bruker kroppen så mye. Jeg driver ikke og fjerner eggeplommer osv. Jeg bruker også olivenolje som kosttilskudd ( tar en spiseskje ), men det er jo bare sunt.

Rent fysisk vil jeg si at jeg er slank, markert og i god form. Når jeg føler meg sliten, spesielt i ryggen, legger jeg meg på en spikermatte. Det høres kanskje litt hardcore ut, men det gjør underverker.

Jeg gjør også diverse statiske øvelser daglig som skal hjelpe med å rette meg i ryggen. Men dette kan vel neppe kalles trening. Jeg står opp langs en vegg med haken litt inn osv ( litt vanskelig å forklare ).

Alt i alt: Hvordan ser dette ut? Jeg er evig takknemlig for svar.

frankie1985

  • Gjest
Sv: Blir dette for mye?
« #1 : 27. januar 2019, 10:34 »
Vil itte si det er for mye egentlig, je ville nok heller tenkt noe mer i retning av 20-25 sett på hver muskelgruppe

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!