Skrevet av Emne: Protein før trening bra? True or false?  (Lest 5401 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Protein før trening bra? True or false?
« #45 : 12. oktober 2004, 06:55 »
Greit oppsummert i og for seg HITman. Men, er fortsatt litt uenig i dette med å bygge i underskudd. Greit nok, det går nok til en viss grad, men vi er tydeligvis skjønt enige om at særlig effektivt er det ikke.

Og det er nettopp da jeg syntes det er viktig å fokusere på et par ting. Særlig for en som er ny i gamet. Tross alt, det aller viktigste når en driver med dette (og noen annen idrett for den saks skyld) er å se fremgang. Alle vil ha fremgang, og helst så raskt som mulig. Slik er vi bare. I starten vil bare det at man begynner å trene utgjøre en stor forskjell og kroppen vil forandre seg. Men, desverre, denne effekten tar sørgelig fort slutt. Nybegynneren som har spist som en "dass" vil måtte begynner å gjøre nye ting for å komme videre. Nettopp her er jeg helt klart av den formening om at det er bra å legge seg til gode vaner så tidlig som mulig. Hvis jeg i tillegg forteller en nybegynner som har strevd 1 år, at hadde du gjort som jeg hadde villet, så ville fremgangen din vært mye større. Noe slikt vil selvsagt drepe interessen til vedkommende. Men å lære mye i starten, og få inn gode vaner så tidlig som mulig er jeg helt klart en tilhenger av. Jeg skal dog gi Viten litt støtte i at det første man snakker om er ikke bulk og deff. Det første er å få vedkommende til faktisk å trene og ikke minst trives med det. Men å informere om hva som duger best, hvordan gjøre ting forskjellig, vil etter min mening bare bidra til å gjøre ting mer spennende.

Bygge i minus er utrolig lite effektivt, styrkemessig og massemessig. Det går til en viss grad om man er utrolig flink med kosthold og trening og forutsettningene for det er til stede. Men hvorfor gjøre ting for vanskelig ? Å streve i motvind er neppe noe som bidrar til økt motivasjon, hverken for nybegynneren eller den erfarne. Det er jo en grunn til at byggerene har en bulkingfase og en deffefase. Og det er vel bare å spørre enhver styrkeløfter her inne om hvordan vedkommende opplever styrkefremgangen sin når de spiser for lite .....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Protein før trening bra? True or false?
« #46 : 14. oktober 2004, 06:53 »
Sitat
Short-term dietary energy restriction reduces lean body mass but not performance in physically active men and women.

Zachwieja JJ, Ezell DM, Cline AD, Ricketts JC, Vicknair PC, Schorle SM, Ryan DH.

Exercise and Nutrition Program, Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA, USA. jeff_zachwieja@quakeroats.com

We studied the effect of moderate, short-term energy restriction on physical performance in physically fit men (n = 13) and women (n = 11) in a controlled clinical research setting with a metabolic kitchen, exercise testing laboratory and training facility. The experiment consisted of a 10 d baseline period followed by either 2 wk of dietary energy restriction (750 kcal/d; n = 16) or energy balance (control; n = 8 ). During this 24 day study, exercise energy expenditure averaged 465 +/- 5.7 kcal/d in all subjects and was accomplished through treadmill running at a self-selected pace. Body weight was maintained in the control group (-0.36 +/- 0.24kg), but energy restriction resulted in weight loss of -1.29 +/- 0.16 kg (p < 0.001). There was a trend for lean body mass to decline more in the energy restriction group (p = 0.093), accounting for 61% of the weight loss, and urinary nitrogen excretion also tended to be higher in the energy restriction vs. control group (i.e., 13.2 +/- 1.1 vs. 11.2 +/- 1.0g/d; p = 0.089). Muscle strength (leg & shoulder press; 1 repetition maximum) was maintained or increased during the energy restriction period. Muscle endurance, assessed by leg squats to fatigue, and 5 mile run time improved following two weeks of energy restriction or balance. Anaerobic capacity (Wingate Test) increased slightly in the restriction (+ 368 +/- 219 joules) but declined in the control group 649 +/- 288 joules; p<0.05). We conclude that short-term (2 weeks) moderate energy restriction (approximately 750 kcal/d) results in weight loss but does not impair performance in physically fit young men and women.

Lurer paa hvordan de har maalt "lean body mass" her. Tipper de har regnet med vanntap, og resultatet gir derfor et feil bilde av reelt muskelsvinn.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Protein før trening bra? True or false?
« #47 : 15. oktober 2004, 12:46 »
Arnold anbefaler et lett måltid med toast og juice før trening i boka si.
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!