Skrevet av Emne: Begynne å løpe  (Lest 2370 ganger)

Utlogget Osvaldi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Begynne å løpe
« : 05. november 2018, 15:02 »
Har jobbet foran PC skjermen i 10-15 år med lite kardiovaskulær aktivitet i denne tiden. Sliter også litt med å finne tid med 2 barn på 6 og 8 år. Har aldri løpt noe særlig, selv om jeg nesten tok skolerekord på 3km ved ren tilfeldighet, det likte jeg litt da det var veldig ulikt meg å være god på noe fysisk.

Er 36 år gammel mann nå, 182cm høy og veier for øyeblikket 80kg. Fra tidligere har jeg blitt lært at en kardiovaskulær økt som skal ha noe fettforbrenningseffekt skal helst vare i minst 40 minutter, 3-4 ganger i uken. Har syklet i studio når jeg var yngre, med computer som lagde ned og oppoverbakker i pyramide, dette reagerte kroppen min svært positivt på og fettet rant rett og slett av meg.

Denne gangen har jeg litt slit med det sosiale og ønsker å trene alene, derfor tenkte jeg kanskje å utforske jogging. Er det bare å begynne, er det noen faretegn jeg bør være obs på eller har dere noen tips til hvordan jeg bør komme i gang? Kombinere jogg/gange for å nå 40min målet nå i starten, holde puls på ca 80 eller pratetilstand eller kjøre på litt hardt?

Syklet oppoverbakke 1-2km meter her om dagen fra butikken for første gang på flere år med noen poser på styret. Følte meg ikke så altfor gal når jeg kom frem, men falt nesten i trappa pga beina nesten ikke ville høre på meg og jeg målte puls til ca 140. Begynner det å bli farlig i min alder?

Matmessig kommer jeg til å gå sakte over til lite prosessert mat, råvarer, hvitt kjøtt osv. Men blir vanskelig å ikke nyte meg litt godt også særlig i helger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!