Skrevet av Emne: Tom for energi  (Lest 1296 ganger)

Utlogget Lokie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Tom for energi
« : 27. januar 2019, 18:41 »
Hei folkens!

Trenger litt råd og veiledning da jeg beveger meg inn i ukjent farvann.

Jeg har trent i mange år, primært styrkeløft. Kosthold har aldri spilt noen stor rolle, selvom jeg har hatt noenlunde kontroll på hva som har gått ned svelget. Det har fungert veldig bra og jeg har oppnådd meget gode resultater.
For noen år siden gikk jeg på en smell, tung jobb kombinert med tung styrketrening resulterte i prolaps samt slitasje skade i korsrygg.
Etter det har jeg aldri greid å komme ordentlig tilbake, så lenge jobbsituasjonen er som den er kan jeg ikke kjøre like tungt.
Nå har jeg endret fokus over på "Fitness", fordi jeg elsker å trene og trenger en ny motivasjon.

Syntes det er vanskelig og beregne kalorier, tror jeg spiser litt for lite, og jeg får ikke kjørt meg helt ut på trening. Kroppen stopper før musklene hvis det gir mening. Jeg vil gjerne kunne kjøre meg enda mer ut. Er det mulig da jeg bevist går i kalori underskudd? Prøver å spise mer karbohydrater en normalt før trening.

Litt mer kjøtt på beina for dere:
- Jobber som tømrer.
- Vekt 84 høyde 186 ca 14% fett.

Typisk dag på trening:
- 15 min oppvarming (sykkel, roing)
- 2 timr styrketrening (noen ganger litt mer)
- 20-30 min cardio (tau,boxing)

3 økter i uka, opp til 4 etter hvert.
Ca 2200 kalorier pr dag.

Vil gjerne ned til rundt 11-12% men kanskje ikke på bekostning av mye lavere energi nivå. (Spiser som regel mellom styrke og cardio)
Gimmi them advices!

Gå til:  

Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201943

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!

Sunn proteinrik julebakst

Kosthold05.12.2019249

Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.