Skrevet av Emne: Tips til mann 32 år. Erfaren nybegynner.  (Lest 3020 ganger)

Utlogget pappsan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Tips til mann 32 år. Erfaren nybegynner.
« : 12. februar 2019, 10:45 »
Hei mitt navn er Simen.

Jeg er 32 år og har to barn. Jeg jobber for tiden kun et par dager om uken, men snart blir det mer.


.jeg har tidligere trent mye styrke men ble skadet og ga opp. Jeg var veldig sotr å sterk.

Har løpt litt i perioder.

I fjor fikk jeg diagboisert lavt testosteron nivå og var svært overvektig. I april 2018 begynnte jeg å løpe og har etter det gått ned fra 110kg til ca 94 kg i november.

I november begynnte jeg på nebido. Testosteron og tok da opp styrketrening igjen. Har trent styrke seriøst igjen siden januar og har nå fått en del mer muskler igjen og enda mindre mage.

Sliter litt med å gå ned det siste.

Har siden november kun løpt på mølle.


Trening min ser slik ut.
. Styrke i 90-150 min 5/6x i uka etterfulgt av løping og trappe maskin et par ganger i uka.

Kan løpe ca 3000m på 12 min.

Beste tid på 5 km er 23 min.
. Jeg ønsker å kunne løpe maraton en dag men akkurat nå er målet å få flat mage. Ønsker å brenne av siste fettet, men samtidig trene styrke og ha en fin kroppsform og også løpe en del.

Trente ca 60 timer i januar og inntil videre har jeg løpt rundt 80km i februar.

Trives godt og har mulighet for god hvile å elsker å trene. Synes det er gøy, men jeg vet at snart må jeg trappe ned timetallet på treninger og det blir mer jobbing.

Ønsker uansett minst 4 styrke økter i uken og hvertfall 4 løpetur.

Hva slags intervaller vil lønne seg for meg nå ette rstyrketreningen.

Jeg lurer også på om jeg skal vente med å spise mellom styrketrening og løping, eller etter løpingen helt til sist.

Vet at det er litt dumt å løpe etter en styrkeøkt,. Men er nå såpass vant til dette at det går fint.

Jeg er ca 180.cm og er en kraftig kar. Breiskulder og veier nok mer enn de fleste ganske naturlig.

Trenger ikke å bli syltynn, men ønsker som sagt å brenne det siste magefettet før jeg tenker for mye på maraton.

Kan greit jogge 14km i skauen nå og føler jeg orker mer ved en pace på 5:50- 5:20 i veldig kupert terreng.


Det å bli raskest er ikke viktigst heller, men jeg tror at å trene på terskel er veldig bra for forbrenning. Har hørt at lange løp i moderat puls ikke er så bra med tanke på muskle rlg fettforbrenning,. Men man hører så mye rart.


Håper å lese mye gøy her å skal prøve å være aktiv her.


Ha en fin dag.


Har brukt Garmin fenix 5x Plus siden sommeren og legger gjerne til folk der som ønsker å dele erfaringer osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!