Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 111802 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: 25årstrenings logg
« #675 : 30. november 2006, 09:37 »
Ja, Bön er eldgammel, men det er også en livsinnstilling samtidig som den inneholder veldig praktiske og enkle teknikker til bruk for ulike formål, mer enn den er ritualistisk. Bön er popularisert for et vestlig publikum av Christopher Hansard. Mange av Bönekspertene flyktet til India pga. kommunistene, og Bön-teknikker har visstnok påvirket yoga og meditasjon i India. Jeg har en indisk kollega som er professor i økonomi og som også er yoga-instruktør, og han kan masse om dette. Jeg prøvde endel av de fysiske øvelsene i Bön som ble brukt i trening av asiatiske kampeksperter, og det var knallhardt.

Det har de siste åra vært en sterk vekst i studier av sammenhengen mellom yoga/meditasjon og levealder og livsstilssykdommer, og resultatene er oppsiktsvekkende- dette veit du sikkert mer om enn jeg.
Vi møtes, og det gleder jeg meg til;

*den som taler vet ikke, og den som vet taler ikke*

Peace out!

Aha, Christopher Hansard kjenner jeg litt til ja.

Når det gjelder det med "den som taler..." etc så har jeg begynt å tenke over at når mennesker møtes så føler man ofte av en eller annen grunn at man må si noe hele tiden. Det blir aldri stille. Hvis samtalen stopper opp og det blir stille så kan det føles pinlig. Hvis man f.eks møter noen på t-banen som man bare såvidt kjenner, så blir det ofte en helt merkelig situasjon, fordi begge føler at man må si noe, og så blir det egentlig bare helt meningsløst snakk som er helt unødvendig. Dette er vel vanlig i vestlige kulturer, men det virker som det er annerledes i andre kulturer. F.eks hvis man leser litteratur om/fra østen så kan ofte lese f.eks at noen snakker sammen en stund, og så "satt vi to timer i stillhet", eller "så kontemplerte vi i en time over det vi hadde snakket om".

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Sv: 25åts symposium
« #676 : 30. november 2006, 18:35 »
Aha, Christopher Hansard kjenner jeg litt til ja.

Når det gjelder det med "den som taler..." etc så har jeg begynt å tenke over at når mennesker møtes så føler man ofte av en eller annen grunn at man må si noe hele tiden. Det blir aldri stille. Hvis samtalen stopper opp og det blir stille så kan det føles pinlig. Hvis man f.eks møter noen på t-banen som man bare såvidt kjenner, så blir det ofte en helt merkelig situasjon, fordi begge føler at man må si noe, og så blir det egentlig bare helt meningsløst snakk som er helt unødvendig. Dette er vel vanlig i vestlige kulturer, men det virker som det er annerledes i andre kulturer. F.eks hvis man leser litteratur om/fra østen så kan ofte lese f.eks at noen snakker sammen en stund, og så "satt vi to timer i stillhet", eller "så kontemplerte vi i en time over det vi hadde snakket om".



Ja, det er en interessant observasjon.
Tillært høflighet som på mange måter er dysfunksjonell. Generelt skal vi på død og liv fylle livene våre med et eller annet hele tida, kanskje er man en smule engstelig for det som tilsynelatende er stillstand. Folk på bussen som hele tida må preike i mobil eller sende sms-er ustanselig, hvorfor? Om man har behov for en intim samtale med en venninne kan det da umulig være nødvendig å dele dette med 15 andre, ukjente personer. Det er fullstendig krise for oss om vi mister internett i 5 minutter. Vi er svært opptatt av å ikke gå glipp av "noe" eller å stå utenfor, og av og til sykelig opptatt av anerkjennelse fra andre.
*som et øye som ser, men som ikke kan se seg selv*

Du har nok rett i at man i østlig filosofi finner seg vel til rette i det tilsynelatende tomme.




Utlogget Johs Steinbraut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

  • FWWM
Sv: 25åts symposium
« #677 : 09. august 2007, 03:32 »
Må si det er moro å se i de gamle loggene dine 25! Ser deg på Haralds til uka!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: 25åts symposium
« #678 : 09. august 2007, 07:40 »
Savner 25 ÅT jeg...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: 25åts symposium
« #679 : 09. august 2007, 10:00 »
Det må vel være 27ÅT eller noe nå? Det er jeg som er 25ÅT nå. 16 okt 1981...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: 25åts symposium
« #680 : 09. august 2007, 13:15 »
Hvis du noensinne logger på igjen: Jeg har akkurat brukt en formiddag i ferien min til å lese hele loggen din, og jeg er imponert. Her bor det mye kunnskap.

Synd at du er borte fra forumet, for jeg tror du hadde hatt mye å tilføre.

For ikke å snakke om at jeg burde funnet ut hvem du var da vi begge trente på Vektertorget  Sad

Adios
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!