Skrevet av Emne: Murmeldyrets trening  (Lest 96405 ganger)

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Murmeldyrets trening
« : 23. september 2004, 19:40 »
Hei!

Får starte med en liten presentasjon av meg selv siden jeg er ny her. Jeg har trent med vekter i tilsammen i 12 år. Litt vanskelig å si hvor mye av tiden som kan regnes som "effektiv" siden jeg har drevet aktivt med andre idretter, vært skadet, etc. Jeg har opp gjennom disse årene lest og prøvd mye forskjellig innen trening og kosthold, og har sånn sett opparbeidet endel erfaring. Varierer mye mellom både og trene og spise på gefühl og etter ulike system. Én ting jeg er overbevist om er verdien av restitusjon, derav nicket... Wink

Men det er jo litt lett å stagnere både fysisk og mentalt når man driver å suller rundt med sitt på den måten jeg gjør, så nå er det på tide å utfordre og forplikte meg selv litt igjen! I første omgang er planen å få ned fettprosenten såpass at jeg kan få sett litt på musklene og finne ut hva som trenger prioritering. Og kanskje, kanskje, man stiller på scenen etterhvert...

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #1 : 23. september 2004, 20:26 »
Er kjempeinspirert for tiden, så denne uka er nok litt over gjennomsnittet. Men det kan jo være greit å høre hva andre synes om en uke jeg synes er bra..?  Smiley
Å ja, også er jeg 168cm og 86kg nå ved starten av dette prosjektet.

260904: Nå har jeg vært fremme med målbåndet også:  Wink
Biceps: 36cm(v)/35cm(h)
Midje: 92cm
Lår 69cm(v)/70cm(h)

Anyways, her er noen glimt fra uka til nå:

Mandag
Rygg og skuldre

Tirsdag
Prøvde massagetime for første gang. Ba massøren gå løs på bakside lår (som ble trent på fredag) og musklene jeg trente i går. Det var litt på kanten vondt når han "angrep" nedre festet til deltamusklen, men faktisk var rygg og skuldre nesten ikke ømme i det hele tatt på onsdag (to dager etter trening er max ømt hos meg)!

Onsdag
Bein
Begynte med sittende lårcurl: 10X15, 10X20, 12X20. Sliter skikkelig med bakside lår. Lurer på om jeg kan ha fått meg en nerveskade i forbindelse med skiveutglidning i ryggen for noen år siden..?
Ikke trent tunge knebøy på lenge, og følte meg for en gangs skyld inspirert til denne minstfavorittøvelsen. Kjørte (etter oppvarming) 6X95kg, 6X95kg, 8X95kg med siste repetisjon som negativ. Når jeg var "ung og sprek" (og 15kg mindre) kunne jeg kjøre dette med 110kg, så det har gått noe tilbake på styrke. Men vet ikke om dette er noe jeg kommer til å bekymre meg så mye om siden jeg i det siste har gått mer og mer over til lettere vekter, og mer konsentrasjon og intensitet, noe jeg synes fungerer bra både i forhold til masse og detaljer.
Deretter litt nedre mage i maskin, litt sittende leggpress. Mage, legger og underarmer er rimelig "selvtrenende" hos meg. En runde i "rumpemaskin" lave vekter og høy konsentrasjon for å få hentet ut siste lille rest av ytre gluteus. Avsluttet med noen konsentrerte stående lårcurl til det var slutt.
 
Torsdag
48min rask gange før frokost. Dette er ikke noe jeg er veldig flink til, men det er vel ingen vei utenom morgencardio nå... Smiley

Kostholdet kan jeg ikke komme med noen veldig detaljert oversikt over i dag, siden jeg har eksperimentert med Mat på data de siste dagene uten stort hell... Men når Trainerslab ankommer, blir det flere hard facts... Wink

Men sånn omtrent spiser jeg som følger for tiden:

Før evnt morgencardio: tran og noen andre urte-, vitamin- og mineraltilskudd, ca 15g whey protein, vann og espresso.
Frokost: 60g whey i  4dl skummet melk eller ca 200g fullkornsgrøt eller omelett med 3-4 egg, cottage chese og solsikkefrø.
Lunsj: spelt-, eller fiberbrødskive med fiskekake, tunfiskpasta, eller noe brødaktig fra kantina på jobb. Har litt problemer med å tilpasse meg matpakkesamfunnet.
Lunsj 2: dette måltidet prøver jeg hardt å få inn i mer ordnede former. Samme matpakkeproblemet som før, så dette blir ofte helt vanlig brødskive (i beste fall med fisk eller egg), eller bare en proteinbar.
Etter trening: ca 30g maltodextrin, 30g whey og 2g kreatin blandet i skummet melk.
Middag: Ofte ca 300g elgkjøtt med ca 50g ris og en eller annen Uncle Ben saus eller 250g fisk (mest torsk) og en potet.
Kvelds: litt ymse, yogurt, brødskive, cottage chese. Men har planer om å innføre en kasein proteinshake her i steden.

Som dere ser, er det mye å forbedre på kostholdet mitt. Ikke så mye det at jeg ikke vet bedre som at jeg lar meg stoppe av "praktiske ting" som at jeg må planlegge og lage mat på forhånd, all oppmerksomhet fra jobbkollegaer om man begynner med "underlige" lunsjer, etc.  Embarrassed Skal kikke litt i andres dagbøker og se hva dere gjør i forhold til kosthold, men tips og forslag mottas også med takk! Smiley

Puh, skal ikke skrive like mye hver gang, jeg lover!  Wink 

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #2 : 24. september 2004, 19:35 »
Fredag

Biceps:
Hammercurl med hantler i skråbenk: oppvarmingsset, 8kgx10, 10kg X 10, 10kg X 8
Ez-stangcurl: 23kgX6, 18kgX10, 18kgX8
Konsentrasjonscurl: 2 set med 4kg til failure.
   
Triceps
Smal benkpress: Oppvarmingssett, 30kgX10, 40kgX6, 35kgX8
Pushdown med tau: 15kgX10, 15kgX10, 15kgX8
Enhånds tricepspress over hodet: 2 set med 4kg til failure.
 
Bryst
Hantelpress i skråbenk: 12kgX10, 12kgX10, 12kgX10
Skråpress i maskin: 15kgX10, 15kgX8, 10kgX10
PecDec: 15kgX10, 15kgX10, 10kgX10

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #3 : 25. september 2004, 17:52 »
20 min sykkel før frokost
20 min til før middag

Har gått ned 7hg denne uka, ikke vært sulten, hatt bra med energi og trent bra på gymet, så det kan virke som om kostholdet ikke er helt på borte vekk. Har høy tonus og ømhet i muskulaturen i dag,  så lurer litt på om jeg burde ha hviledag i morgen også, men det er ikke så lett å ligge unna vektene for tida..!  Smile

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #4 : 26. september 2004, 20:58 »
 Gå
"Morgen": 50 min rask gange
Kveld: 60 min rask gange

Bicepsene og deltamusklene mine har hatt kontinuerlig "nær-døden-opplevelse" i dag, så jeg er spent på hvordan rygg- for ikke å snakke om skuldertreningen blir i morgen...   Undecided

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #5 : 26. september 2004, 22:03 »
velkommen velkommen Smiley

Så flott at du er inspirert for å sette i gang med treningen ! Liker også at du tar det litt med ro med målsettingen og tar ting litt som de kommer etterhvert. selvsagt braå ha mål, ikke det, men bra å ikke sette de for høyt heller:)

Ved rask gjennomgang av loggen så det jo ut som en bra start også! Men nå må du ikke slite deg helt ut selv om du er veldig giret den første uken- da brenner man fort opp overskuddet...hold litt igjen i startet og pøs på etterhvert som du ser at du klarer å holde oppe tempoet. Skal ikke bruke opp alt kruttet med en gang vetts...må spare litt også til en annen gang Wink
Og jo hviledag må du ta deg også i ny og ne Wink

Syns du er flink med gåingen forresten!

så får bare ønske deg lykke til og stå på videre!


Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #6 : 26. september 2004, 22:19 »
velkommen velkommen Smiley

Takk skal du ha!  Smile

Så flott at du er inspirert for å sette i gang med treningen ! Liker også at du tar det litt med ro med målsettingen og tar ting litt som de kommer etterhvert. selvsagt braå ha mål, ikke det, men bra å ikke sette de for høyt heller:)

Ved rask gjennomgang av loggen så det jo ut som en bra start også! Men nå må du ikke slite deg helt ut selv om du er veldig giret den første uken- da brenner man fort opp overskuddet...hold litt igjen i startet og pøs på etterhvert som du ser at du klarer å holde oppe tempoet. Skal ikke bruke opp alt kruttet med en gang vetts...må spare litt også til en annen gang Wink
Og jo hviledag må du ta deg også i ny og ne Wink

Enig! Vil gjerne poengtere at jeg har trent masse og hardt stortsett kontinuerlig i mange år. Sist jeg hadde en pause fra vektene var i fjor høst. jeg bare oppgraderer seriøsitetsnivået litt... Wink  Jeg vil virkelig ikke anbefale noen uten et godt grunnlag å trene slik jeg gjør. Og hvile er kjempeviktig! Denne uka har jeg trent styrke tre dager, lett kardio tre, hatt én total hviledag og sovet 7-12 timer alle dagene, så egentlig har jeg vel faktisk økt hvilen i forhold til før.

Syns du er flink med gåingen forresten!

Det synes jeg også..! Blir neppe å vare lenge *ler*  biggrin

så får bare ønske deg lykke til og stå på videre!

Takk igjen!  Smile



Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #7 : 26. september 2004, 22:31 »
Velkommen. Råsterk i bein! Hva slags konkurranser er det evt. du vurderer å stille i?
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #8 : 26. september 2004, 22:59 »
Velkommen. Råsterk i bein! Hva slags konkurranser er det evt. du vurderer å stille i?

Takk skal du ha!  Smile

Ja, forside lår er nok min sterkeste muskelgruppe. Kan kjøre med 10 X 40kg i beinspark (? leg extension) hvis jeg ikke kjører superstriks med kontraksjonspauser på toppen f.eks. Baksiden derimot...*sukk* Eller hvis vi trekker fra at kvinner visstnok har 40% færre muskelceller i overkroppen enn menn, så er vel biceps den aller sterkeste.  Weightlifter3 Wink 

Tja, hvis jeg skulle konkurrere i noe, måtte det vel nesten bli kroppsbygging. Er for svak for styrke, og når det gjelder fitness så vet jeg ikke om jeg er så motivert til å lære meg turn/gå pent med høye hæler/etc og få silikoninnlegg... *dukker for fitnessfansen* Dessuten er jeg komplett ute av stand til å ta en chins..! *ler*

Nei, for å være seriøs så er for meg kroppsbygging den ultimate testen på å bruke kunnskap og disiplin for å nå lengst mulig i forhold til ditt genetiske potensiale. Oppdaget B&K sportsmagasin som 11åring og siden har jeg vært fascinert av idretten.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #9 : 26. september 2004, 23:22 »
Jodda skjønnte jo at du hadde trent mye før....men mente ifht å ta det mer på alvor ,) ...litt feilformulering fra min side  Undecided

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #10 : 26. september 2004, 23:28 »
Jodda skjønnte jo at du hadde trent mye før....men mente ifht å ta det mer på alvor ,) ...litt feilformulering fra min side  Undecided

Skjønte hva du mente, og er enig, hvis man har først er så heldig å ha overskudd, skal man passe på å ikke bruke det opp, det gjelder absolutt meg også! Og generelt etter mange års erfaring også med overtrening, så er det generelt et kjemperåd å skynde seg sakte!

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #11 : 28. september 2004, 11:57 »
27.09.04

Rygg
Rygghev: 4X10rep
Rygghev i maskin: 3X10X35kg
Nedtrekk bak: 10X30kg, 10X45, 6X 50, 8X45
Sittende kabelroing: 8X40kg, 8X35, 10X30
Skrå nedtrekk i maskin: 5X40kg, 12X20, 12X20
 
Skuldre
Fremoverlent sidehev med hantler: 3X10X6kg (tok noen fremoverhev innimellom og avsluttet med ett 4. set oppreist)
Liggende roing med t-bar: 3X10X25kg
Kabelopptrekk til haka tau (ble litt vondt på 40kg...)/ez-stang: 10X30, 10X40, 8X40kg, 8X35kg

Var sliten og trøtt, så det ble en medium trening. Hvile- og spisedag 28.!  Smile 

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #12 : 29. september 2004, 17:55 »
29.09.04
Bein
Markløft med strake bein: 10X50kg, 10X65kg, 10X65kg
Knebøy med knesurringer: 8X105kg, 7X105kg, 6X105kg
Beinpress med beina langt frem, vidt, og utovervinklet: 10X55kg, 10X85kg, 6X55kg
Sittende lårcurl: 10X20kg, 8X20kg, 5X20kg+5X15kg+5X10kg i dropset
Beinspark: 10X25kg, 10X30kg, 10X35kg
Stående legghev: 3X10X60kg i superset med Crunches i maskin 10Xmaskin + 10kg,  og 2X10Xm+20kg

Følte meg strek og gal i dag, noe som resulterte i den beste beinøkta på aldri så lenge! Markløft Knebøy  2thumbsup
 

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #13 : 29. september 2004, 17:59 »
Og på tilskuddsfronten kan nevnes at jeg hadde tre dager med kreatinladning i helga med 10-15gram per dag, og at jeg nå vedlikeholder med 2-3gram per dag. Tror jeg samlet sett med tilskudd og mat ligger på ca 160gram proteiner om dagen. Food Drikke

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: Murmeldyrets vei mot...tja KB debut kanskje..?
« #14 : 30. september 2004, 15:41 »
Gåtur 1,5 time.  Gå Liker høsten, jeg!  Smile

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!