Skrevet av Emne: Knebøy  (Lest 3697 ganger)

Utlogget The Gimp

• Superavhengig
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

• Drinking milk & eating meat since '78
SV: Knebøy
« #15 : 30. september 2004, 17:24 »
tenkte eg sku begynne å ta dypere knebøy etterhvert når jeg får skikkelig teknikken på det. nå er det nesten rett før jeg faller når lårene er parallelle med gulvet Embarrassed blush

og jeg har ikke for tunge vekter på, lurer nesten på om jeg har for lette vekter Dance

Ikke umulig. Selv så kommer jeg letter dypt nok med litt kg på skuldrene. I tillegg så bør du begynne å tøye ut litt. Det hjelper masse. Riktig skotøy er også viktig. Flate sko med hard såle. Vektløfter sko er gull verdt, selv om de koster en del, og kan være vanskelig å få tak i.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Peter123456

• Skravlekopp
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

« #16 : 30. september 2004, 17:42 »
Er det noe sant i at i knebøy skal man ikke skal gå lenger ned enn at man har 90grader i beina (90grader mellom lår og leg), fordi dette skader knærne??  Kamerat driver å maser om dette. Går selv mye dypere og har ingen intensjon om å gjøre noe annet så lenge det ikke er skadelig.

Hadde en prat med Dietmar (landslagstreneren i styrkeløft for den som ikke er kjent me det) om akkuratt dette pga av kneskaden min.. Han ble gal da legen min hadde sagt at ikke gå dypere enn 90grader.. Svar fra Dietmar var; at det var da knærne ble belastet mest! Er det ikke tyngre å holde en hantel rett ut enn litt på skrå? I tillegg så er det ved 90grader det er lengst fra hofta til knærne (jo lenger jo større belastning)..
Så fra den dag av ALLTID dypere enn 90grader!

Utlogget viten

• Superavhengig
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

• jejeje mr. talker
« #17 : 30. september 2004, 18:04 »
Synes du det er kult å gå under 90 grader gjør du det. Synes du det er fælt så ikke gjør det. Det er mitt beste tips :]
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Peter123456

• Skravlekopp
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

« #18 : 30. september 2004, 18:18 »
Synes du det er kult å gå under 90 grader gjør du det. Synes du det er fælt så ikke gjør det. Det er mitt beste tips :]

Ja alt for å være kul! 8)

Utlogget Prince Charming

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

• If the bar ain't bending you are just pretending.
« #19 : 01. oktober 2004, 17:48 »
Det er ikke så dumt å høre på Dietmar.
Det er få som kan mer om vekttrening.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Germ

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

• Let`s grow together
« #20 : 01. oktober 2004, 17:52 »

Ikke umulig. Selv så kommer jeg letter dypt nok med litt kg på skuldrene. I tillegg så bør du begynne å tøye ut litt. Det hjelper masse. Riktig skotøy er også viktig. Flate sko med hard såle. Vektløfter sko er gull verdt, selv om de koster en del, og kan være vanskelig å få tak i.

ok. merket det no når jeg tok på tyngre vekter at det ble mer stabilt og jeg hadde mer kontroll. men eg bruker bare vanlige joggesko under trening, det er ikke så lurt ser det ut som du mener?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget torfdog

• Aktivt medlem
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

« #21 : 02. oktober 2004, 12:51 »
Ja det er en annen ting jeg lurer på angående knebøy og det er skotøyet. Så på filmen til Coleman at han bruker militærsko når han kjørte bøy, og ser også noen som gjør det her når de kjører tunge bøy. Hva er fordelen med dette?
Bruker selv et par gamle slafsete håndballsko når jeg trener bøy men bør kanskje vurdere å bytte ut disse.
10RM før RYP: Bøy 110, mark 100, benk db 70
MÅL 10 RM etter RYP: bøy 150, mark 140, benk db 80
mål for vinteren (1RM) : bøy 200, mark 200, benk 150

Utlogget Prince Charming

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

• If the bar ain't bending you are just pretending.
« #22 : 02. oktober 2004, 13:05 »
Ja det er en annen ting jeg lurer på angående knebøy og det er skotøyet. Så på filmen til Coleman at han bruker militærsko når han kjørte bøy, og ser også noen som gjør det her når de kjører tunge bøy. Hva er fordelen med dette?
Bruker selv et par gamle slafsete håndballsko når jeg trener bøy men bør kanskje vurdere å bytte ut disse.
Når man kjører tung knebøy er det ekstremt viktigt å ha sko med så hard såle som mulig.
Når sålen begynner å fjære blir alt ustødigt og da er det trasig å være under en haug vekter. Kan tenke meg at han bruker de skoene nettopp derfor.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget viten

• Superavhengig
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

• jejeje mr. talker
« #23 : 07. oktober 2004, 19:07 »
"Ja alt for å være kul! "

Kanskje den riktige tolkningen MULIGENS er "Alt for å ha det kult". Sånn siden disse to alternativene er vidt forskjellige liksom.

Får man problemer med knær ved å gå til 90 grader og så gå opp slutter man selvfølgelig med det om man får mindre problemer på et annet vis. Men jeg tviler på at alle vil få disse problemene. Noen føler at rompa vokser for mye ved å gå veldig dypt, eller de får smerter i rygg eller hofter, da går du ikke veldig dypt. Gjør det du selv trives med, dette er ikke et kjempeviktig spørsmål for å bygge lår. Men å poengtere at det er helt missvisende å fastslå at under 90 grader = skader er jeg enig i at er høyst hensiktsmessig.
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!