Skrevet av Emne: trener mye men fettet er der fremdeles  (Lest 6026 ganger)

Utlogget 12431

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #30 : 09. oktober 2004, 00:21 »
men synes du at fettet er et problem da? jeg for eksempel liker gjerne litt store jenter  Grin

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #31 : 09. oktober 2004, 14:30 »
"Men Viten.... du må da være enig i at det er mulig å optimalisere ?? Og om det gir deg en liten fordel, aldri så liten - kanskje bare en kilo i året, så tenk litt langsiktig "

Selvsagt er det mulig å optimalisere? Gjør det i fred og ro, men revurder det forvridde og overdramatiserte synet deres på sammenheng mellom kcal pluss og muskelvekst. Man trenger ikke være i sin første treningsuke for å øke muskelstyrke og masse samtidig som man mister fett. Hvor lenge dette går vil jeg ikke kommentere, men det er en KLAR trend på dette forumet at man gir folk som knapt har løftet en vekt før beskjed om at de burde "bestemme" seg om de vil bygge eller deffe først, noe som blir heeeeeelt på jordet. Lukter så "hei jeg har sittet og nilest hver artikkel på iform.no" lang vei.
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #32 : 09. oktober 2004, 15:13 »
Går vanligvis ikke rundt og forteller folk hva en skal og skal ikke gjøre. - Noe som derimot kan komme godt med, er en persons egenerfaringer, og når jeg selv sier at bygging og deffing er vanskelig å kombinerer, er det akkurat ut ifra det jeg mener.

Har selv gjort dette gjentatte ganger, - og det er meget mulig, men dog meget vanskelig - da spesielt utifra kosthold og timing/kombinering av vekttrening/kardio.

At noen råder en person som er helt fersk innenfor vekttrening og konsentrere seg om en ting av gangen, synes jeg rett og slett ikke er så dumt.
Her er det snakk om en person som først og fremst må lære seg riktig treningsmetode, løfteteknikker osv, en må lære om kosthold, det å telle kcal, fordelinga på fett/proteiner.. etc, alt dette kan være veldig mye å sette seg inn i på en gang.

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #33 : 09. oktober 2004, 16:33 »
Feil, det er totalt uhensiktsmessig å gi en utrent person tips om å skulle konsentrere seg om å bygge eller deffe.

Er du feks litt for tjukk, trener du med vekter og driver med kardio mens du spiser sunnere enn før. Dette er kjempeenkle tips som absorberes og kan anvendes i praksis, og som fungerer. Man må gjerne informere om at det kan være lurt å satse på noe spesielt, men spørr du meg er det i 95% av alle tilfeller helt bortkastet  å tenke deff og bulk når du starter å trene. Det viktigste er å få opp et grunnlag og å trives med treningen slik at det kan bli en vane.

Uansett må folk få lov til å informere om denne high-tech teorien, men har hørt folk si at man liksom MÅ ta et valg her og det må man slettes ikke. Kun om man har lyst.

Forsto ikke avslutningen av posten din, men ber en stille bønn om at du ikke mente at det haster å lære seg å telle kcal og fordeling av fett og karbs. Så fall må jeg si at jeg er sjokkert. Hvem bryr seg om å telle kcal og fett/karbs fordeling nøyaktig? Man vet jo ikke hvor mye man skal ha nøyaktig uansett. Dette er sånt man gjør når man kommer litt hardcore inn i bransjen for å optimalisere og optimalisere. Grunnprinsippene tar man i starten.

Men et poeng har du - det er vanvittig mye å sette seg inn i på starten - og hva en virkelig ikke tar først av alt er å "deffe" eller "bulke".
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #34 : 09. oktober 2004, 23:02 »
Er absolutt enig med deg at det først og fremst er viktig å få opp et grunnlag, samt trives med treninga - her kommer det inn det jeg sa angående det å lære seg treningsmetoder, løfteteknikk etc..
Men, uansett bør en lære seg først som sist hvor viktig kostholdet er for fremgang ved trening.

Trenger ikke være profesjonell idrettsutøver for å vite det at uten riktig kosthold vil en ikke oppnå gode resultater.
Og skal du i tillegg bygge muskelmasse samt holde en lav fett% blir en pent nødt til å begynne telle hvor en får kalorier fra .

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #35 : 11. oktober 2004, 07:31 »
hei jeg er en jente på 21 år som trener hver eneste ukedag og har gjort dette i ett år nå. jeg er forsåvidt fornøyd med vekten min, hadde ikke hatt noe imot å gå ned noen kilo, men det er ikke det som er hovedproblemet, for det er fettprosenten min. jeg har mye muskler men har ett tykt lag av fett over det igjen. lite men tykt lag. og jeg forstår ikke hvorfor ikke det kan gå bort så mye som jeg trener. trener aerobic og litt kampsport, så det går mye på styrke, men har hørt at det er den optimale treningen for da forbrenner man fett samtidig som man bygger opp muskler og det er det jeg vil. men nå føler jeg bare at jeg blir større og større (musklene blir større, men fettet går ikke vekk) jeg spiser ca 5 ganger om dagen, det går i knekkebrød, sjokoladepålegg, gulost, banan, eple, druer, havregrøt, masse melk, og en middag.  drikker ikke annet enn vann og melk (noen ganger surmelk) og spiser svært sjeldent søtsaker bortsett fra sjokoladepålegget mitt. håper noen har noen tips til hva jeg bør gjøre annerledes spesielt i matveien for å få bort alt fettet. vet sjokoladepålegg f.eks ikke er noe bra, men jeg føler jeg spiser så sunt ellers at det må jeg få lov til å beholde.. jeg vet ikke jeg håper dere har noen tips. også treningstips tar jeg imot, så lenge det ikke er løping:p

Ble fristet til å gi min mening her.
Fortsett med knekkebrødene, behold sjokoladepålegget men ta også på proteinrikt kjøttpålegg med minimalt med fett, ikke spis brød, IKKE drikk melk, kutt ned på mengde mat, du skal være litt sulten det meste av tiden da du må være i negativ kaloribalanse, du skriver middag, men husk at her må du fokusere på proteiner og grønnsaker som f.eks brokkoli og minimalt med karb som potet og ris/pasta. 1500kcal pr dag f.eks bare som et eksempel på mengde mat pr dag.
Husk at kroppen vil ikke bruke opplagret fett før det er nødvendig. Dette er nødproviant basically. En gåtur om morgenen før frokost som Hege foreslår er bra.
Du må venne deg til å være sulten og kutte ned på mat. Trening alene vil ikke brenne bort fettet. Det kan du se på mange spinninginstruktører som er ganske fyldige og som spinner hver dag i timesvis. Det har selvfølgelig også noe å gjøre med gener.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #36 : 11. oktober 2004, 09:09 »


Ble fristet til å gi min mening her.
Fortsett med knekkebrødene, behold sjokoladepålegget men ta også på proteinrikt kjøttpålegg med minimalt med fett, ikke spis brød, IKKE drikk melk, kutt ned på mengde mat, du skal være litt sulten det meste av tiden da du må være i negativ kaloribalanse, du skriver middag, men husk at her må du fokusere på proteiner og grønnsaker som f.eks brokkoli og minimalt med karb som potet og ris/pasta. 1500kcal pr dag f.eks bare som et eksempel på mengde mat pr dag.
Husk at kroppen vil ikke bruke opplagret fett før det er nødvendig. Dette er nødproviant basically. En gåtur om morgenen før frokost som Hege foreslår er bra.
Du må venne deg til å være sulten og kutte ned på mat. Trening alene vil ikke brenne bort fettet. Det kan du se på mange spinninginstruktører som er ganske fyldige og som spinner hver dag i timesvis. Det har selvfølgelig også noe å gjøre med gener.
Ble også litt fristet til å gi min mening her.. Smiley

En fordel er klart å legge seg lavere på karb, men ikke minimalt - heller noe lavere enn det kroppen er vant til i øyeblikket.  1500kcal synes jeg er alt for lite (hvertfall til å begynne med).
For en person som trener aerobic, kampsport etc.. må jo ha noe å hente energi fra.

Og en trenger absolutt ikke, - og en bør ikke gå rundt å sulte seg selv om en vil ned i vekt.

En bør heller spise små, hyppige, men innholdrike måltider jevn gjennom hele dagen/kvelden - slik at en slipper å konstant gå rundt med en sulthetsfølelse - noe som kun vil føre til tap av energi, mangel på utholdenhet, dårlig humør etc..




Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #37 : 11. oktober 2004, 11:07 »

Ja, jeg er enig i små måltider fordelt gjennom dagen. Man trenger ikke være supersulten, men man må jo ha negativ energibalanse for å bli kvitt fett. 1500kcal er kanskje for lite, men det er på det nivået jeg må ned på for å brenne bort fettet, og jeg er mann, og trener i tillegg 2-3 timer pr.dag, og veier 85kg. Må legge til at noen dager økes kaloriene da, spesielt i helgen. Å variere med å senke og øke kaloriene er noe jeg anbefaler både for energi og psykisk+at vi skal jo kose oss litt også her i livet.

ps: er det deg på det sexy bildet der.....

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #38 : 12. oktober 2004, 00:02 »
Du er 85kg - og du må ned i 1500kcal pr.dag, samt trene i 2-3 timer for å forbrenne fett  Huh

Jeg tør nesten påstå helt sikkert at det er noe du ikke gjør helt riktig..

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #39 : 12. oktober 2004, 00:17 »
Du er 85kg - og du må ned i 1500kcal pr.dag, samt trene i 2-3 timer for å forbrenne fett  Huh

Jeg tør nesten påstå helt sikkert at det er noe du ikke gjør helt riktig..

Ja, det er ikke tvil om at det er individuelle forskjeller ute å går. Jeg skal ikke klage over at jeg sliter med å miste fett på en god stund skjønner jeg siden jeg som 86kgs kvinne ikke trenger å gå lengre ned enn 2400kcal per dag med litt under én times trening for å gå ned...

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #40 : 12. oktober 2004, 07:23 »
Ja det er lite, men da snakker jeg om å komme ned på 3% kroppsfett den siste måneden på deffen. Har prøvd med mer kalorier men det funker ikke... Når jeg har nådd en lav fettprosent kan jeg øke opp til 2000 for å holde formen. Konkurerer med en vekt på 80kg.
Så for meg er det bare å kjøre VLCD. Very low calorie diet, som også har mange positive ting ved seg, men jeg innser at for de fleste er det for lite mat, men min kropp er ikke bygget for store doser mat tror jeg. Må legge til at offseason kryper fettet opp, da jeg spiser mer mat, men legger inn perioder med diett igjen. Liker forresten ikke kalle det diett, men istedet kostholdsprogram. Jeg vet at mitt opplegg er kontroversiellt, men det funker for meg, dessuten så vinner jeg jo......

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #41 : 12. oktober 2004, 08:08 »
Ja det er lite, men da snakker jeg om å komme ned på 3% kroppsfett den siste måneden på deffen. Har prøvd med mer kalorier men det funker ikke... Når jeg har nådd en lav fettprosent kan jeg øke opp til 2000 for å holde formen. Konkurerer med en vekt på 80kg.
Så for meg er det bare å kjøre VLCD. Very low calorie diet, som også har mange positive ting ved seg, men jeg innser at for de fleste er det for lite mat, men min kropp er ikke bygget for store doser mat tror jeg. Må legge til at offseason kryper fettet opp, da jeg spiser mer mat, men legger inn perioder med diett igjen. Liker forresten ikke kalle det diett, men istedet kostholdsprogram. Jeg vet at mitt opplegg er kontroversiellt, men det funker for meg, dessuten så vinner jeg jo......

men når du er på et SÅ lavt kcal inntak, mister du ikke også da en god del muskelmasse??

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #42 : 12. oktober 2004, 08:56 »
Ja det er lite, men da snakker jeg om å komme ned på 3% kroppsfett den siste måneden på deffen. Har prøvd med mer kalorier men det funker ikke... Når jeg har nådd en lav fettprosent kan jeg øke opp til 2000 for å holde formen. Konkurerer med en vekt på 80kg.
Så for meg er det bare å kjøre VLCD. Very low calorie diet, som også har mange positive ting ved seg, men jeg innser at for de fleste er det for lite mat, men min kropp er ikke bygget for store doser mat tror jeg. Må legge til at offseason kryper fettet opp, da jeg spiser mer mat, men legger inn perioder med diett igjen. Liker forresten ikke kalle det diett, men istedet kostholdsprogram. Jeg vet at mitt opplegg er kontroversiellt, men det funker for meg, dessuten så vinner jeg jo......
Ok, kan du forklare litt om de positive sider ved en slik diett ? - undrer meg på det samme som Eskimo her, må da bli en del svindling av muskelmasse ?

Du ligger lavere i inntak av kcal enn en konkurrerende jente på 55kg (fitness).

Hva er det forresten du konkurrerer i ?

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #43 : 12. oktober 2004, 10:50 »
Jeg konkurerer i bygging. Har vunnet NM og Nordisk,mm, men må legge til at jeg er jo ikke et "mass monster" akkurat, men jeg synes jeg er stor nok.
De positive sidene ved et lavt kaloriinntak er lavt triglyceridnivå, lavt kolesterolnivå, det frigis proteiner som påvirker cellene og som sannsynligvis bremser aldringsprosessen.
Jeg mister ingen muskelmasse da jeg passer på å holde et proteinrikt kosthold med tilskudd av L-glutamin. Dette med L-glutamin er ikke svada, men virker som en blokkering mot muskelsvinn. L-glutamin er den aminosyre det er mest av i musklene, og kroppen er avhengig av denne til mange forskjellige funksjoner, spesielt immunforsvaret, og vil bryte ned muskelmasse til å dekke behovet hvis det trenges.
Det er ikke lett å gå på et så lavt kaloriinntak, men jeg er ikke alene om dette blant byggere. På nettet har jeg kommet over mange elitebyggere som går like lavt og enda lavere. De gangene jeg har prøvd med mer kalorier, så blir jeg "smooth".
Det jeg merker ved å gå på dette opplegget, som også innebærer lav karb, er at etter noen uker så øker vekten kraftig de dagene jeg øker karben pga at muskulaturen superkompenserer. Styrken øker faktisk også noe på deffen. Blåste opp i 93 kilo etter forrige konkuranse og var nesten like deffa....(om enn ikke rundt magen, så jeg kan ikke stille på denne vekta)

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: trener mye men fettet er der fremdeles
« #44 : 12. oktober 2004, 15:56 »
Vel, you told me.. hehe Wink

Ut ifra bildet, trenger du ikke si mer - noe må du da gjøre riktig for å se så bra ut  2thumbsup

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!