avstemning
Spørsmål: Vil jeg greie over 500 på Jr-NM?
Ja - 4 (57.1%)
Nei, ikke sjans - 0 (0%)
Nei, tror du kommer rundt ca.475 - 3 (42.9%)
Stemmer totalt: 7

Skrevet av Emne: Knut M`s logg  (Lest 261153 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #495 : 11. april 2006, 14:20 »
http://knutmarius.slibrig.com/Klipp(18).avi

Ett klipp fra 190 kg i markløft som siste tungøkt på programmet, ganske greit.

Og ja vet, dårlig teknikk. Wink

Utlogget Kovenant

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 979
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 979

  • Kongen av skriveleif
SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #496 : 11. april 2006, 20:57 »
Trente på ssk i dag! Grin 190kg så da ikke så ille ut det! Ikke så lenge igjen nå! Smiley
Benkpress: 1x195kg
Markløft: 1x230kg 15x180kg
Militærpress: 10x100kg
93kg - 183cm

Figuz

  • Gjest
SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #497 : 11. april 2006, 21:02 »
Løftet så veldig lett ut. Men loopa det klippet. Fy faen så vittig den stemmen ble Grin

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #498 : 11. april 2006, 21:05 »
Trente på ssk i dag! Grin 190kg så da ikke så ille ut det! Ikke så lenge igjen nå! Smiley

Hehe, gleder meg for en gang skyld til å løfte tungt nå.

Løftet så veldig lett ut. Men loopa det klippet. Fy faen så vittig den stemmen ble Grin

Hehe, takk takk.
Video med k700i er ikke akkurat det beste.  Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #499 : 22. april 2006, 21:11 »
Stevne på skogn idag.

Vekt 71,4kg

Knebøy 130x1 - 140x1 - 150x0
Benkpress 90x1 - 95x1 - 100x0
Markløft 190x1 - 200x1

Oppsummert så er jeg ikke fornøyd med antall kg sammenlagt(435kg) , men følte at styrken var der i de fleste øvelsene.
Ihvertfall knebøy der jeg burde fått opp 150 rimelig greit men havnet såpass fram at jeg holdt på å gå i bakken.
Benkpressen var vel som forventet, har ikke økt noe spesielt der i det siste så er fornøyd med 95 godkjent , noe som var et veldig bra løft også.
I markløft ga jeg meg etter 200kg`s løftet ettersom det var såpass tungt og hadde så dårlig teknikk at det var best å kutte der. Har vel også funnet ut at jeg ikke er noe spesielt eksplosiv ettersom 180x8 tilsvarer en del mer enn 200 normalt. Men greit å ha den egenskapen å være utholden på tunge vekter også.  Wink

Med 150 i bøy så tror jeg at jeg ville fått maksimalt ut av stevnet så er på en måte fornøyd, og på en annen måte ikke.  dry

Blir ihvertfall litt roligere trening i bøy og mark fremover nå. Kjenner at det har tatt på endel de siste ukene så tror jeg har godt av å kose meg med litt tyngre benk og litt flere tilleggsøvelser enn det jeg har kjørt.

Må ihvertfall si at det var ett veldig bra gjennomført stevne av Skogn.  2thumbsup

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #500 : 22. april 2006, 23:10 »
Meget bra små'n Smiley litt som mangler teknikkmessig til deg for at alt skal klaffe, men det kommer seg!

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #501 : 22. april 2006, 23:13 »
Gjengen på Rm.  Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #502 : 22. april 2006, 23:14 »
Ett bilde fra benken.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #503 : 22. april 2006, 23:14 »
190 kg`s løftet i mark.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #504 : 22. april 2006, 23:16 »
Meget bra små'n Smiley litt som mangler teknikkmessig til deg for at alt skal klaffe, men det kommer seg!

Hehe, jo takk.

Har vel aldri klaffet fullstendig på ett stevne til meg, men det blir sikkert en gang det også.  Wink

Benken var veldig grei tekknikmessig men både mark og bøy har jeg MYE å hente på rett teknikk fortsatt.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #505 : 23. april 2006, 14:42 »
Med tanke på at du har kjørt gjennom kun et mengdeprogram, og det et helvetes mengdeprogram, før stevnet så er jo det her absolutt resultater å være stolt av.

I Bøy så vet du i tillegg at du har en del å gå på teknisk, jobb med det framover og bøyen din vil sitte som et skudd til junior-nm (eller hva med nasjonalt stevne?  Wink )

At du i benk snart har tatt igjen skjortepersen når du løfter uten skjorte betyr jo helt klart at her har du mange fler kg å hente. Og når du i tillegg har klaget over benkformen i det siste er 95kg på stevne meget bra.

I mark kom du endelig over 200kg, den har latt vente på seg av en eller annen grunn, du har vært sterk nok til det før og tror jeg, men store runde tall er aldri lett å få til, Randen sin 400kg-knebøy er vel et godt eksempel der. At du i tillegg har dratt en åtter på 180 i mark for ikke så lenge siden betyr jo at i denne øvelse har du mye å gå på, det kroppen savna til det stevnet her er vel rett og slett et oppkjøringsprogram da mengdegrunnalaget definitivt er til stede. Hvordan var det med et stevne helt uten utstyr?

Nå ser vi fram til e formtopp med utstyr på junior-nm og en sammenlagt på over 500kg. Gratulerer med vel gjennomført stevne og perser  2thumbsup


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #506 : 23. april 2006, 14:58 »
Noe nasjonalt stevne blir det nok ikke, men at jeg kommer på jr-nm er ganske sikkert.  Wink

Som Roy sa til meg så var det ikke sikkert at formtoppen kom til dette stevnet men at jeg ville kjenne det etterhvert og ha et solig grunnlag for å bygge videre.
Merket i bøy at jeg hadde ett veldig bra trykk. I benk kjente jeg også at trykket var der, mens i mark var det ikke noe trykk i det hele tatt nesten. Men satser på at den øvelsen kommer seg etterhvert som jeg kanskje får inn teknikken litt bedre.

Jeg er nok som du sier lettet over å endelig ha rundet 200 i mark, så kanskje fremgangen kommer seg etter å ha nådd det tallet.

Når det gjelder det å kjøre ett stevne uten utstyr så likte jeg veldig godt det å slippe alt stress som er med utstyret, men det ble samtidig litt småkjedelig nesten ettersom alt gikk så fort. Ble vel også ganske så lei av ventingen som var mellom løftene.

Fremover så har jeg satt opp slik at jeg fokuserer endel frontbøy, samt endel lette vekter i markløft for å kunne arbeide på teknikken.
Så får jeg se hvilke mål jeg setter meg til jr-nm. Hvis jeg ser at jeg kan prestere bra i jr-nm uten utstyret så kanskje jeg velger å kjøre uten, men det valget kommer jeg til å ta i sommer engang sikkert.




Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #507 : 23. april 2006, 17:54 »
Snakket nettopp med Roy som satte opp programmet til meg, og han mente at jeg sannsynligvis kjørte litt for mye oppladning frem mot stevnet.
At jeg mest sannsynlig tålte å kjøre mye hardere frem mot stevnet slik at jeg klarte å opprettholde formen.

Det tror jeg faktisk kan stemme sånn noenlunde selv også, så oppkjøringen mot jr-nm blir det hardkjør nesten helt fram til stevnestart ettersom jeg brukte såpass kort tid på å restituere meg.
Men det får vise seg når jeg prøver ut det.  Wink

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #508 : 23. april 2006, 19:37 »
By the way, kroppsvekta di var latterlig lav Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Core Power`s loggbok , trener hard mengde.
« #509 : 23. april 2006, 19:39 »
By the way, kroppsvekta di var latterlig lav Wink

Skøy at du skulle nevne det.
Veide inn på 74,9 på SSK vekten idag. Da med sko, bukse og t-skjorte men ble rimelig overrasket uansett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!