avstemning
Spørsmål: Vil jeg greie over 500 på Jr-NM?
Ja - 4 (57.1%)
Nei, ikke sjans - 0 (0%)
Nei, tror du kommer rundt ca.475 - 3 (42.9%)
Stemmer totalt: 7

Skrevet av Emne: Knut M`s logg  (Lest 261120 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #555 : 16. juni 2006, 22:17 »
Bra resultat Smiley

Hvordan gikk det med det "gamle" supertalentet Jim Juliussen på stevnet i dag?

Er litt usikker, men tror det var 185 i benk(veldig godt forsøk på 205) og 275 løftet han ihvertfall i mark.
I bøy så ble det vel 270 da, ettersom sammenlagten ble 730.
Veldig sterk kar ihvertfall.

Kommer nok mer detaljert om resultatene fra stevnet utover kvelden. Wink


Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #556 : 04. juli 2006, 20:01 »
Tirsdag:

Litt lite føring siste tiden.  Tongue

Var i helga i Jotunheimen en tur og gikk opp Galdhøpiggen. Startet fra Spiterstulen for de som er kjente der.

Dagens trening;
Vasking og polering av bil + skifte til reservehjul på høyre bakhjul som hadde funnet det passende å lekke luft.  Undecided
Situps 3x25
Armhevinger 3x20
Hangups 2x8
Hantelcurl 3x6 = 17kg

Formen begynner virkelig å komme seg i situps og armhevinger nå.
Kjenner det såvidt når jeg kommer opp i 20-30, så styrkekravene skal nok gå bra på opptaket.
3000m er jeg veldig usikker på. Blitt en stund siden jeg var ute å sprang men får komme meg litt ut de 3 siste ukene frem mot opptak nå. Wink

Utlogget zubzero

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #557 : 08. juli 2006, 19:26 »
Som jeg mange andre ganger har sagt; så lenge du holder deg på et greit nivå i forhold til de fysiske minstekravene, så er det ikke så farlig lenger. Det som derimot er MYE viktigere er å være seig og vandt med å gå med sekk. Har ingen ting å si hvor rask du er på 3000m eller hvor mange push ups du tar hvis du ikke klarer å gå i dagevis med pakning. Tren deg opp til å gå med 35-45kg pakning. Først DA er du godt forberedt.

Hilsen befal i Hæren.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #558 : 08. juli 2006, 19:54 »
Som jeg mange andre ganger har sagt; så lenge du holder deg på et greit nivå i forhold til de fysiske minstekravene, så er det ikke så farlig lenger. Det som derimot er MYE viktigere er å være seig og vandt med å gå med sekk. Har ingen ting å si hvor rask du er på 3000m eller hvor mange push ups du tar hvis du ikke klarer å gå i dagevis med pakning. Tren deg opp til å gå med 35-45kg pakning. Først DA er du godt forberedt.

Hilsen befal i Hæren.


Hehe, takk for tips.

Jeg tror faktisk at det å gå med sekk over lengre tid er noe jeg er ganske bra til.
Var på en ukes tur i fjellet ifjor med en sekk på 20kg++ og det er egentlig greit bare en kommer igang.
Er ihvertfall vant med å gå turer i naturen så gleder meg stort til opptaket.

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #559 : 11. juli 2006, 15:09 »
Hehe, takk for tips.

Jeg tror faktisk at det å gå med sekk over lengre tid er noe jeg er ganske bra til.
Var på en ukes tur i fjellet ifjor med en sekk på 20kg++ og det er egentlig greit bare en kommer igang.
Er ihvertfall vant med å gå turer i naturen så gleder meg stort til opptaket.

Enig der, sekken er ett rent helv... for å si det mildt..
Skulle tro at jeg var bygd sånn at det ikke skulle være noe problem, men den er rett og slett ett slit.
Samtlige andre i troppen min mener det samme så det å tilvenne seg den er lurt.
Som befal så skal du jo være steinhard uansett hvor jævlig omstendighetene er.. Wink

Men kjenner jeg deg rett går sekken smertefritt, er jo egentlig bare snakk om ren vilje.
Det gjør vondt, men det er ikke farlig vondt, bare å bite i det og tenke at dette skal du klare.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #560 : 11. juli 2006, 19:11 »
Enig der, sekken er ett rent helv... for å si det mildt..
Skulle tro at jeg var bygd sånn at det ikke skulle være noe problem, men den er rett og slett ett slit.
Samtlige andre i troppen min mener det samme så det å tilvenne seg den er lurt.
Som befal så skal du jo være steinhard uansett hvor jævlig omstendighetene er.. Wink

Men kjenner jeg deg rett går sekken smertefritt, er jo egentlig bare snakk om ren vilje.
Det gjør vondt, men det er ikke farlig vondt, bare å bite i det og tenke at dette skal du klare.



Hehe, jepp.
Tenker at det må bestandig være noen som har det verre så jeg skal ikke klage.  Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #561 : 11. juli 2006, 19:15 »
Tirsdag:

Driver å trener endel fortsatt selv om jeg ikke fører loggbok på det.

Dagens lille økt;
Situps programmet 10x17 (Tilsammen 170 reps med 10-15 sek pause)
Pushups 2x30 (Rimelig greit)
Hangups 2x8 (Veldig lett faktisk)
Benkpress 60x10  2x10=65
Nedtrekk foran 2x6

Har også blitt en og annen løpetur og formen der kjennes veldig bra ut. Er lenge siden jeg kunne løpt og løpt slik som nå.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #562 : 13. juli 2006, 18:50 »
Torsdag:

Situps 2x25 (bare som oppvarming)
Benkpress 20x15  40x8  60x6  80x5  90x3
Hangups 2x6 kv+10kg
Hantelcurl 2x6=17kg
Armhevinger; Ett sett hvor jeg ikke telte men vil tro jeg tok ca 35.

Er ikke lenge til opptaket er nå. Drar vel neste Lørdag om det ikke blir ombooking av flybilletten.

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #563 : 16. juli 2006, 18:29 »
Søndag:

En liten økt hvor jeg kjørte litt hardere.

Situps 1x50
Armhevinger 1x40
Hangups 1x12

Ingen var til failure så har litt mer å gå på, men kjente melkesyren rimelig godt.  Tongue

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #564 : 20. juli 2006, 18:26 »
Torsdag:

Situps 1x20
Hangups 2x8
Pushups 1x25

En siste veldig lett økt før jeg drar på Lørdag. Gleder meg vanvittig til å komme meg nedover ihvertfall.
Så får vi se om det blir befalselev av meg etterhvert.  Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #565 : 10. august 2006, 17:47 »
Torsdag:

Er nå hjemme fra ett 3-ukers opptak til HV befalskole.

Det har vært mye opp og ned. En periode med pakking av sekk og div som gjorde at motivasjon var på bånn en dag. Ellers en forholdsvis hard feltøvelse med maaaange hinderløyper og mye styr. Har vært gjennom trange rør, krøpet i gjørme og mye annet faenskap.

Idag var dagen for å få vite hvem som ble tatt opp som elev. Jeg hadde søkt 2-årig befalskole på HV og var ikke blant de 20 som ble ropt opp der. Jeg ble derimot ropt opp på 1-årig befalsutdanning oppe i Porsanger, noe som jeg takket nei til. Eneste person som takket nei til plass i hele HV så følte meg litt alene der. Deretter kom skolesjef bort og tok en prat og spurte om hva jeg ville, noe som var å være på Værnes. Jeg ble da gitt tilbud om 1-årig befalsutdanning noe som jeg godtok på flekken og vil tro at et er det beste valget for meg.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med de 3 ukene jeg har vært borte og med en plass på UB på Værnes.

Skal prøve å følge opp med litt trening som det ble lite av på Kjevik. Tok av endel kilo under feltøvelsen, men de skal nok opp igjen.  Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M trener mot opptak til befalskole
« #566 : 25. august 2006, 19:10 »
Fredag:

Må vel skrive noe her mens jeg er hjemme en tur også.  :Smiley

Har jo kommet igang med utdanningen på Værnes nå og det har vært mange lange dager i starten uten noe tid for trening.
Så ventet eksamen i fysiske tester Mandag og der tok jeg som følger;
13 Hangups
39 Armhevinger
35 Situps
Og for de som tenker at dette kanskje ikke er allverdens så kan jeg nevne at jeg uten problem tar over 15 hangups, 50 armhevinger og 60+ situps på normalt vis, mens på disse testene så er det utrolig strengt.
På 3000m kom jeg inn på 11.46.  Tongue

Er ikke helt fornøyd med selve tallene, men at jeg er blant top5 på styrketestene er jeg fornøyd med.
3000m`eren kan jeg derimot forbedre endel ettersom jeg tydeligvis sparte for mye krefter under løpet, men kommer nok ikke til komme meg inn noe bedre enn 11.30 likevel med det første.

Så sto øvelse "forbilde" for planen fra tirsdag til torsdag.
Den øvelsen ble vel ett slit og smertehelvette uten like ettersom vi gikk med reckon pack for første gang, med stridsekk og alt oppi så vekten var vel opp mot eller over 40kg ifølge andre.
I tillegg til at vi da gikk ca 5 mil de dagene gjorde ikke saken bedre akkurat. Sitter her med gnagsår, vannblemmer på beina og generelt ondt i både rygg å skuldre.
Men det skal sies at det var deilig å komme tilbake til leir igjen da ihvertfall.  Grin

Fremover virket det som det var lagt opp til endel egentrening på kveldstid, så da får jeg prøve å få bygget opp styrken litt igjen.  Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Knut M`s trening på UBHV
« #567 : 31. oktober 2006, 19:35 »
Tirsdag:

Utrolig lenge siden jeg har skrevet noe her. Det kan nok skyldes ganske så lite trening og altfor mange øvelser.  Tongue

Kjørte litt benk idag;
40x15
60x8
70x5
3x4=80
85x4
40x10

Hangups  3x6

Formen i benk er jo grei nok, men tør ikke tenke på markløft og knebøy etter all den gåinga vi har med alt utstyret.
Satser på å få litt mer overskudd til  trene igjen etter jul,når utdanningen min er ferdig.   Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Knut M`s trening på UBHV
« #568 : 15. november 2006, 18:17 »
Ser kanskje nå ut som jeg slutter på befalskolen\kurset og satser på å komme meg fortest mulig ut av militæret.
Har vært drit lei lenge, og med den behandlingen man får når man er lei og faktisk spør etter muligheter man har bortsett fra de avdelingene som er satt opp, så prøver jeg nok å komme meg ut av systemet asap. Hadde forventet at de faktisk brydde seg litt mer om oss enn kun en gjeng talentløse aper som bare blir sendt rundt.

Får nok en midlertidlig avklaring imorgen ihvertfall om hvordan det blir fremover.

Forhåpentligvis så kan jeg sette igang med litt aktiv styrketrening igjen, og kanskje etterhvert når jeg føler meg sterk nok at jeg begynner å konkurrere.

Skal ihvertfall være med på fysisk eksamen fredag for å se hvor dårlig formen faktisk er. Wink

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Knut M`s trening på UBHV
« #569 : 17. november 2006, 16:40 »
Da var det dagen, jeg sluttet på befalskolen og flyttet over til sanitet.
Hadde kunne dimmet og tatt turen hjem, men valgte faktisk og være igjen på sanitet for å få nivå 3 kurs der og kanskje få tatt noe vekterkurs senere, samtidig som at tjenestedagene blir myyye bedre.

Det som skjer da er at jeg får ganske lette dager fra halv 8 til halv 4, og kan ha både overskudd og motivasjon til å trene på kveldstid.
Så nå skal gutten endelig få kommet igang med treningen igjen.  Grin

Ellers så var det fyfo eksamen idag.
Den gikk slik;
Situps 31
Hangups 12
Armhevinger 42
3000m  12.40 noe

Visste jo at styrkeformen ikke var på topp, men ble nærmest sjokkert over 3000m tiden min.
Når jeg kom inn på befalskolen så løp jeg lett på 11.46.  Huh

Målet fremover nå er ihvertfall å komme opp på gammelt nivå i bøy og mark, for så å håpe på å øke litt i benken.
Der vil jeg tro at jeg ligger rundt 95-100 på den god dag.  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!