avstemning
Spørsmål: Hva bør jeg gjøre?  (Avstemning er avsluttet: 08. juni 2005, 23:52)
Gå for nok en medalje(mulig gull) i 90kg på Jr-NM - 14 (40%)
Tenke langsiktig og satse i -100 fremover - 10 (28.6%)
Først og fremst lære meg å svømme skikkelig! - 11 (31.4%)
Stemmer totalt: 33

Skrevet av Emne: JSE - Elitepokalen og NM-bronse i boks (film s.149)  (Lest 278170 ganger)

Mesterinne

  • Gjest
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #240 : 15. januar 2005, 18:38 »
Få se bilde av beina.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #241 : 15. januar 2005, 18:41 »
Enten står du skakt, lyset eller noe, eller så er hele den høyre halvdelen av ryggen din seriøst mye mer utviklet enn den venstre. Det gjelder både lats og kanskje ryggstrekkeren i større grad.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Mesterinne

  • Gjest
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #242 : 15. januar 2005, 18:46 »
Har kanskje noe med lyset å gjøre, men de fleste styrkeløftere har større utviklede muskler på den ene siden av ryggen grunnet grepet i mark.

2strong

  • Gjest
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #243 : 15. januar 2005, 18:48 »
Jeg tror det er måten du poserer på som gir inntrykket av at ryggen ikke er symetrisk ?
Venstre armen din henger for langt ned og den er for mye vridd innover i forhold til høyre armen.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #244 : 15. januar 2005, 18:49 »
Har kanskje noe med lyset å gjøre, men de fleste styrkeløftere har større utviklede muskler på den ene siden av ryggen grunnet grepet i mark.

Men er det hensiktsmessig egentlig da ? Blir ikke slikt grepet fatt i på en eller annen måte i form av støtteøvelser eller noe ? Det lukter jo liksom ryggproblemer av det der etter en stund, eller tar jeg feil ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Mesterinne

  • Gjest
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #245 : 15. januar 2005, 18:50 »


Men er det hensiktsmessig egentlig da ? Blir ikke slikt grepet fatt i på en eller annen måte i form av støtteøvelser eller noe ? Det lukter jo liksom ryggproblemer av det der etter en stund, eller tar jeg feil ?

Det har du rett i. Kan løses ved å snu grepet på lette vekter.

2strong

  • Gjest
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #246 : 15. januar 2005, 18:53 »
Sitat
Men er det hensiktsmessig egentlig da ? Blir ikke slikt grepet fatt i på en eller annen måte i form av støtteøvelser eller noe ? Det lukter jo liksom ryggproblemer av det der etter en stund, eller tar jeg feil ?

Vil nok si at du har feil der...

Ryggen får ihvertfall ikke noe mere belastning av å kjøre med omvend grep ( det er vel bicepsen som får den største belastningen, på armen som er vridd ).
De færreste vil greie 250kg og oppover med et vanlig grep da rotasjons kreftene vil bli for store.

Redigert : Tror jeg misforstod svaret ditt !?
Selfølgelig bør man kjøre støtteøvelser for å få en komplett rygg, uten form for skjevheter og asymetri. Smiley

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #247 : 15. januar 2005, 18:54 »


Men er det hensiktsmessig egentlig da ? Blir ikke slikt grepet fatt i på en eller annen måte i form av støtteøvelser eller noe ? Det lukter jo liksom ryggproblemer av det der etter en stund, eller tar jeg feil ?

Du har rett i det. Jørn Høyseth fekk beskjed om at han måtte snu grepet pga plager.
sjølv brukar eg styrkegrep so langt eg klarer.


Jeg tror det er måten du poserer på som gir inntrykket av at ryggen ikke er symetrisk ?
Venstre armen din henger for langt ned og den er for mye vridd innover i forhold til høyre armen.

Det gjer kun utslag på lats synest eg. Eg ser heilt klart at det er ujevnt utvikla ryggstrekkarar.



Mesterinne

  • Gjest
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #248 : 15. januar 2005, 19:02 »
Jeg har vært hos 2 forskjellige kiropraktorer og en naprapat, som alle har konstatert at ryggmusklaturen min er forskjellig utviklet på høyre og venstre side. Og det har nok med grepet jeg bruker i mark å gjøre.

2strong

  • Gjest
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #249 : 15. januar 2005, 19:07 »
Er det noen av dere som får mere problemer med ryggen av å kjøre med omvendt grep ( tenker da spesiellt på korsryggen ) ?

For min egen del så synes jeg at et omvendt grep gir meg bedre utgangspossisjon, noe som igjen gjør at korsryggen blir mindre utsatt for belastninger.

Utlogget H. Farstad

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 217
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 217

  • Latsabb
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #250 : 15. januar 2005, 19:45 »
har skakkskeiv lats/trapezius pga markgrepet eg og, men har byrja å trent mark med reimer...kompenserar med litt ekstra grepstrening...
Sponset av: MYOSHOP

Personlige rekorder: 322,5-207,5-310
187cm, 123kilo


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #251 : 15. januar 2005, 21:31 »
Kjør med overhåndsgrep så lenge dere klarer! Har vært oppe på 5x165 med overhåndsgrep og tomlene foran Cheesy
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Borge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #252 : 15. januar 2005, 21:40 »
Bytter grep på hvert sett jeg, og merker liten forskjell på de forskjellige grepene. Slipper vel denne skjeve belastningen da ? Merker dere veldig mye forskjell alt etter hvilken hånd som er snudd ?

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: JSE, nytt år og nye muligheter!
« #253 : 17. januar 2005, 21:41 »
Her har det vært aktivitet siden jeg var inne sist  Cheesy

Kan vel hende det har noe med hvordan jeg poserer å gjøre. Første gang jeg prøver dette, dessuten satte jeg bare kamera på selvutløser i en hylle og håpet på det beste. Men jeg vet at jeg er mye større på høyre side, så noe langt fra virkeligheten er det ikke uansett. UAC er inne på noe med "seriøst mye mer utviklet." Har nå bestemt meg for å kjøre en ekstra ryggøvelse på hver trening.

Grepet er ikke så helt galt. Hadde 160 4 rep en gang, men overhåndsgrep er noe herk. Får prøve litt med reimer fremover.

Frøken B: Tror du får holde deg til bilder osv av den andre halvdelen av ungdomskomitéen Grin Neida, jeg vurderer å opprette profil for å legge ut bilder. Bein og rumpe er vel kanskje det jeg scorer best på. Hadde vært litt artig å fått tilbakemeldinger på tilstanden, men posering er ikke helt min ting Smiley
Får se.

Men "back to topic" :

Mandag 17.januar:

Mage 5*20
Rygghev 2*15

Knebøy: 135 1*5, Supersett: 145 3*3, 130 3*5
Lårcurl: 1*15, 1*12 (3*8 fikk plass i glemmeboken, snart ikke mer plass i den nå Tongue)

Dips m/vekt: 4*7  (0,10,20,20)

Skråbenk m/hantler: 4*8  (22, 27, 32, 29.5)

Nedtrekk foran: 2*8, 2*5
Sifflegg, kloss: 120 3*6

Frontpress: 55 1*4, 60 2*4
Good Mornings: 80 3*6

Kommentar: Bra økt uten de tunge vektene. Frontpress var heldigvis i rute igjen. Dårlig med skråbenk på skolen, så kjørte med hantler. Tok overkropp på skolen og bein på klubben.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Bytter grep på hvert sett jeg, og merker liten forskjell på de forskjellige grepene. Slipper vel denne skjeve belastningen da ? Merker dere veldig mye forskjell alt etter hvilken hånd som er snudd ?
Merker STOR forskjell,om det er høyre eller venstre arm som er vridd!
Du må prøve å hold frontgrep,mot max,deretter snu til låse grep. Kjører du 4reps,ta 2med motsatt(vridd grep), og de 2siste med vanlige(vridde grep)
Du e ikkje den einaste styrkeløfter,med u-symetrisk rygg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!