avstemning
Spørsmål: Hva bør jeg gjøre?  (Avstemning er avsluttet: 08. juni 2005, 23:52)
Gå for nok en medalje(mulig gull) i 90kg på Jr-NM - 14 (40%)
Tenke langsiktig og satse i -100 fremover - 10 (28.6%)
Først og fremst lære meg å svømme skikkelig! - 11 (31.4%)
Stemmer totalt: 33

Skrevet av Emne: JSE - Elitepokalen og NM-bronse i boks (film s.149)  (Lest 277396 ganger)

Mesterinne

  • Gjest
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #405 : 10. mars 2005, 15:02 »
Du hører vel egentlig mer hjemme i 100. Skal du opp etter Nordisk?  Spise

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #406 : 10. mars 2005, 15:04 »
Hehe, hører vel til der ja, men var 90,2 i morges, så bør ha kontrollen Wink
Blir nok 100 neste år tror jeg.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #407 : 10. mars 2005, 16:30 »
Matte er ikke din sterke side eller  Wink
90,2 er ikke 3 kg over 90 kg klassen. Du trenger ikke veie inn på 87,2 kg på NM. Det holder at du går ned 200 gram  2thumbsup  Grin


Benken din kommer til å ha veldig godt av å gå opp i 100 kg klassen  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #408 : 14. mars 2005, 15:29 »
Da er NM I Brumunddal over, og det ble et meget bra stevne! Bra system i avviklinga, greie folk (selv om det er en selvfølge i styrkeløft  Smiley) og for min egen del er jeg veldig fornøyd med turen østover.

Kjetil Øksnevad og jeg tok fly fra Sola 08.45 på fredag. Tidlig opp, men viktig å få med seg mest mulig løfting! Fra Gardermoen til Brumunddal ble det tog, med bytte i Hamar. Toget fra Hamar så helt vanlig ut, bare litt lite, da vi entret det. Da det startet ble jeg imidlertid overrasket, dieselmotor og giring akkurat som jeg satt i en lastebil  Cheesy Fremme i Brumunddal fant vi ut at Rica-hotellet lå i Hamar, så det ble Taxi tilbake til Hamar igjen, snakk om lur økonomistudent. . . .

Da vi ankom hallen var klokka noe over halv to, så vi fikk ikke med oss knebøyen til 67,5-75kg. Litt surt for hadde faktisk gledet meg til å se Simen Imingen (fjompen  Wink) i aksjon i knebøy. Veldig stilren og hyggelig liten utøver på 17år.
Det viktigste var likevel å nå 82,5-klassen der det var hele 4 løftere fra Sandnes AK med. Sigve Valentinsen, Frode Berentsen, Roy K. Danielsen og Helge Sviland. Sigve kom rett fra 3uker med ferie i Afrika, men tok likevel klart gull med 755kg sammenlagt. Frode prøvde 247,5 i siste markløft for å få bronse, en vekt han rikket fra gulvet, men det var det hele. Synd for Frode som har hatt 200 i benk og 250 i markløft på trening før NM. Roy hadde tatt av 4 kg samt fått en armskade, noe som hemmet ham noe. Uansett 272,5 i markløft og totalt 647,5kg (2,5 mindre enn meg  Wink) er mer enn godkjent i 82,5. Helge perset med 30kg sammenlagt. Hadde likevel håpet på 30 mer, men etter en veldig bra knebøy på 230kg var han tom for krefter. Sigve klart gull, Frode nr.4, Roy 6 og Helge på 9.plass.

Damene stod så for tur. Som vanlig en gjeng usedvanlig sterke og sjarmerende utøvere! Her var Linda Høiland og Tone Ingebretsen fra SAK i aksjon. Linda mente selv at det var tre tunge bøy på 155-162,5-165, et veldig bra begynnerløft på 77,5 i benk og et tungt løft på 175 i mark. Ble stående med 165-82,5-175. Forsøkte 180 i siste mark som hadde gitt gull i klassen, noe som for dagen ble for tungt. Surt med tanke på at det føk lett opp på NM i fjor. Linda og jeg avtalte forresten på banketten at vi skal på dansekurs sammen når hun flytter hjem til Sandnes om et par år  Dance
Tone har siden forrige NM bare hatt to måneder med noe som kan kalles trening før mesterskapet. Minimalt med utstyrstrening gav likevel lett 160 i knebøy, greit 85 i benk og 155 i markløft som jeg ikke fikk med meg. Åpninga på 140 gikk i alle fall lett opp. Bronse i klassen, 9 godkjente løft og bra løfting av Tone 2thumbsup


Så var det lørdag og tid for klasse 90kg!! 17 påmeldte ble til 15 startende løftere. I og med at det var så mange løftere, ble det to puljer, en fordel siden Kjetil og jeg havnet i hver vår pulje og var da lettere å hjelpe med knebind. Kjetil var først ut. Han er et stort talent som blir spennende å følge i tiden fremover. Er for tiden i militæret så har fått en noe rotete oppladning, men bør være fornøyd med prestasjonen sin. Åpnet på 235 i knebøy som han på uforklarlig vis stupte rett forover med. Tok det om igjen godkjent 2-1. Tok et steg bakover på toppen, men det var etter ”på plass” signalet, så skulle ha fått det 3-0. Høynet til 245 i siste som gikk veldig greit opp, men underkjent. Ikke vet jeg hvorfor. Han fikk oppsignal av Roy, men det var sikkert dybden. Har tidligere slitt med det problemet på trening, men har blitt mye bedre i det siste. I benken startet han 162,5. Havnet frempå midt i løftet som førte til en nedoverbevegelse og underkjent. I andre var det lett. Høynet til 170 i siste som var lett, men underkjent pga skjev utretting. Markløft har han vegret seg over hele oppkjøringa, og mente at det var knebøy og benk som måtte redde ham dette stevnet. At han til slutt var 2,5 bak knebøy og hadde 3 godkjente løft hadde han ikke trodd på forhånd. 215-225-232,5 og kanskje et par kg til inne var akkurat som vi hadde håpet på 2thumbsup 630 sammenlagt og 8.plass i klassen.

Så var det jeg som skulle i ilden. Lite søvn uka i forveien gjorde at jeg følte meg slapp i kroppen. Veide inn på 89,6, fikk godkjent alt utstyr (inkludert svarte gjennomsiktige nylonstrømper Wink), meldte 232,5-142,5-235 som startvekter og var klar til innsats. Oppvarminga i knebøy ble litt rotete. Visste ikke hvem som skulle hjelpe meg siden pulje 1 pågikk, og surret første oppvarming på 200 selv uten å rulle opp bindene først. Likevel veldig lett. 220 i andre var også lett med surringer fra Frode B. Han surret også 232,5 i konkurransen som jeg følte var litt tungt. Godkjent 3-0. Høynet til 242,5 i andre der Roy la surringene. Har hatt problemer med å komme fort nok ned med hans surringer tidligere, så tenkte jeg skulle presse nedover. Det gjorde jeg og kom utrolig raskt ned. Ble overrasket, men det var bare å trykke på. Havnet mye frempå og måtte ta i mye med ryggen, men fikk det opp på et vis og igjen godkjent 3-0. Veldig tungt løft, men høynet til 247,5 likevel for å få pers. Dette var en kopi. Enda raskere ned, mye frempå, tungt, men også dette godkjent 3-0. Totalt godkjent 9-0! Fornøyd med pers og går for 250 eller mer på nordisk med forhåpentligvis bedre teknikk. Tipper det ”ser litt ringt ut” (Linda Wink) med good morningen når jeg får sett det på DVD-en som selvfølgelig er obligatorisk for alle deltakerne og resten av styrkeløft-norge å få skaffet seg Deal
Benken hadde jeg 60-90-110 før skjorta kom på. 135 1*1/2, -137,5 1*2/3, 137,5 1*1 med skjorte. Alle skjorteløftene var innen 4min og jeg var først ut i pulja mi. Åpningsløftet på 142,5 føltes ikke helt overbevisende, så gikk på 147,5. Dette havnet noe ned på magen, men gikk greit opp og godkjent. 150 i siste, som jeg i utgangspunktet hadde tenkt som andre løft, var det beste løftet. Ikke løftet det med 42-skjorta før, så veldig bra. Ikke i tyngste laget heller og alle løft godkjent 3-0. 152,5 hadde nok gått det også.
Markløften kjentes tung på oppvarminga uten drakt. Skulle ha 180 2rep og 192,5 en rep, men nøyde meg med 180 1 rep. 220 ble mitt eneste løft med drakt og gikk veldig lett. 235 føltes greit, men pleier ikke være så offensiv i starten i mark til vanlig. Gikk på 247,5 for å slå SAK’s Jan Inge Espedal sammenlagt. Gikk greit, men ikke greiere enn at det holdt med 252,5 i siste løft. Alle godkjent 3-0 her også. 27-0 av dommerne og 650 sammenlagt, nr 5 i klasse 90. Hva mer kan en ønske seg her i livet  2thumbsup

Resten av løfterne får ha meg unnskyldt, men dette innlegget ble noe lenger enn jeg hadde tenkt meg  Shocked Gleder meg allerede til neste år, selv om jeg nå sitter her småforkjøla og ring i halsen. Takk for en veldig fin helg 2thumbsup!!

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #409 : 14. mars 2005, 15:50 »
Gratulerer med kjempe stevne Jøren  2thumbsup
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Mesterinne

  • Gjest
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #410 : 14. mars 2005, 15:51 »
Gratulerer Jøren, du får oppdatere profilen din!

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #411 : 14. mars 2005, 15:55 »
gratulerer med super løfting...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #412 : 14. mars 2005, 16:24 »
Graulerer med flott stevne ja Jøren..

Hilsen fjompen, hehe..



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #413 : 14. mars 2005, 18:19 »
Gratulerer med flott løfting!  Smiley

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #414 : 14. mars 2005, 21:18 »
Gratulerer med kjempe stevne Jøren 2thumbsup
Gratulerer Jøren, du får oppdatere profilen din!
gratulerer med super løfting...
Graulerer med flott stevne ja Jøren..

Hilsen fjompen, hehe..

Gratulerer med flott løfting! Smiley

Tusen takk! Artig når ting går etter planen. Endte 10kg bak skjema, men hadde nok tatt 660 om det stod om liv og død. 5kg bak i bøy og mark er egentlig bare lurt også med tanke på nordisk, men er ikke god i ryggen nå. Orket ikke gå på skolen i dag og holder meg hjemme i morgen også. Ring i halsen i tillegg.
Er nok knebøyen med good morning stil som er grunnen til det vil jeg tro. Kjente det allerede på oppvarminga i marken, men går nok raskt over vil jeg tro.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Smiley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 67

SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #415 : 15. mars 2005, 10:58 »
Gratulerer nok en gang med et supert stevne! 9 godkjente løft lover bra til nordisk..

Jeg gleder meg allerede til dansekurs jeg Dance Det må jo bare bli bra
Smiley

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #416 : 15. mars 2005, 11:28 »
vanvittig løfting på deg i helga, var utrolig moro å følge deg. Det kommer til å bli et veldig bra nordisk på deg!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #417 : 15. mars 2005, 11:37 »
Gratulerer med bra løfting! Kjekt å se at benken begynner å komme seg også. Skal bli spennende å se hva du gjør på Nordisk.

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #418 : 15. mars 2005, 11:42 »
Gratulerer nok en gang med et supert stevne! 9 godkjente løft lover bra til nordisk..

Jeg gleder meg allerede til dansekurs jeg Dance Det må jo bare bli bra

Hehe, akkrurat nå hadde d ikke gått bra. 1,6kg lettere i dag en jeg var i går (fra 90,4 til 88,8) pga kun ett måltid i går og febertendenser woot
Men bra det kom nå som jeg skal ta det med ro en uke da. Gleder meg ja, men lurer litt på hva jeg har begitt meg ut på Deal

vanvittig løfting på deg i helga, var utrolig moro å følge deg. Det kommer til å bli et veldig bra nordisk på deg!

Takk det samme! Hadde det ikke vært for løftinga mi lørdag ville jeg nok vært med å psyke deg opp tenker jeg. Får ta det igjen på nordisk Kickass

Gratulerer med bra løfting! Kjekt å se at benken begynner å komme seg også. Skal bli spennende å se hva du gjør på Nordisk.

Igjen takk det samme! Imponert over hvor lett du tok 275 etter å ha feilet første markløft Markløft I tillegg hadde 265 gitt deg 700, så var sikker på du skulle melde det jeg.
Synd med første knebøy, men da blir det bare lettere å perse neste stevne Cool

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: JSE mot NM i Brummunddal!
« #419 : 15. mars 2005, 11:45 »
Takk det samme! Hadde det ikke vært for løftinga mi lørdag ville jeg nok vært med å psyke deg opp tenker jeg. Får ta det igjen på nordisk Kickass
bra, jeg fikk ikke de som hjalp meg til å slå meg, hadde nok vært det beste så hadde det blitt stilt på meg!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!