Skrevet av Emne: Hvordan oppnå dette?  (Lest 2014 ganger)

Utlogget Lille_My

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Hvordan oppnå dette?
« : 09. oktober 2004, 00:23 »
Hei!

Jeg har lengre ønsket meg en mage som dette og har nå mistet masse kg etter å ha lagt om kostprogrammet mitt og begynt å trene seriøst.

Men er dette mye om gener? Vet at jenter har vaskelig med å få en slik markert make, men det er da mulig-så jeg vil og skal prøve!



Jeg trener styrke og trener ca 20-30 min cardio etter styredelen. Da går jeg fort 7,5km/t med 2-3% stigning på mølla. Burde jeg løpe i stedet?Har nå begynt med intevall trening 7km/t-14km/t-7km/t ( 1 min på hver) osv i 16 min og avslutter med å gå 20-30 min på 7km/t med 3 % stigning..

Jeg er forskiktig med hva jeg spiser. Mye proteiner og mist mulig karbohydrater, men jeg spiser jo litt pasta og litt knekkebrød (Revita rug). Tar også litt K frokostbalnding med extra fiber for å få i meg det, men dette er om morgenen til frokost. Spiser ikke poteter eller ris og skjeldent brød. Går mye i fisk og grønnskaker, salater med kyling og tunfisk. tar også en shake om morgenen og om kvelden. Burd jeg kutte ut yoghurt og? selv om den er 0,1% fett?alt med måte så klart, men...

Men s er det jo godis dagene mine da, da går det i det jeg har lyst på. Kutte ut denne dagen helt? ELler bytte masse godis ut med en mørk sjokkolade fra Freia?
Har også en dag i mnd jeg spiser vegatar pizza med tynn italiensk bunn- kutte ut denne og?

Og burde jeg trene masse mage? 3 ganger i uken holder det, hvis jeg trener til det "brenner"?

Jeg har en ganske ok mage nå, men vil som sagt ha mer markeringer.

Min mage nå, lite bilde, men gir en anntydning om "hvor jeg står"...

Utlogget 12431

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: Hvordan oppnå dette?
« #1 : 09. oktober 2004, 00:34 »
hvor lenge har du holdt på?

om du vil bli kvitt underhudsfettet er det lurt at du spiser maks 30 gram fett per dag, 60% av kostholdet burde være proteiner, og 40% karbohydrat

Utlogget Lille_My

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

SV: Hvordan oppnå dette?
« #2 : 09. oktober 2004, 00:40 »
hvor lenge har du holdt på?

om du vil bli kvitt underhudsfettet er det lurt at du spiser maks 30 gram fett per dag, 60% av kostholdet burde være proteiner, og 40% karbohydrat

Jeg har trent for å gå ned i vekt i 2 år, og har i det siste halv året begynt å trene vekter mer seriøst for å bygge muskler. mEn har jo hele tiden vært fokusert på mage. Men må innrømme at magetreningen har falt litt ut av planen.

Men er det ikke mye jobb med å regne ut %?

Kanskje et litt dumt spørsmål, kanskje mer vanskelig å svare på, men hvis vi sier jeg følger en slik plan og er flink med hva jeg spiser, hvor lang tid vil det ta før jeg vil se resultater sånn ca? Man blr lisom mer motivert hvis man ser resultatene...

Utlogget 12431

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: Hvordan oppnå dette?
« #3 : 09. oktober 2004, 00:46 »
hvor lang tid det tar kan jeg nok ikke svare på... men du må bare huske at resultatene kommer en dag... ikke i morgen, ikke om en måned, men en dag. prøv å hold deg til 2000 kalorier på dager du ikke trener, og 2500 på dager du trener

Utlogget Lille_My

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

SV: Hvordan oppnå dette?
« #4 : 09. oktober 2004, 00:48 »
hvor lang tid det tar kan jeg nok ikke svare på... men du må bare huske at resultatene kommer en dag... ikke i morgen, ikke om en måned, men en dag. prøv å hold deg til 2000 kalorier på dager du ikke trener, og 2500 på dager du trener

ops! Da må jeg si jeg er litt på vill spor! Jeg ligger på kansje 1800 om dagen uansett om jeg trener eller ikke!

Best jeg begynner å spise litt mer da... Food
synes jeg spiser no jeg da men....kan det ha noe å si og? det at jeg ikke har fått i meg nok kalorier?

Utlogget 12431

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: Hvordan oppnå dette?
« #5 : 09. oktober 2004, 00:53 »
altså, nå ble jeg usikker :-P

hvis det er muskeldefinisjon du er ute etter, så bygges de jo ikke opp om du ikke spiser nok selvfølgelig... og ofte nok...

og på bildet av magen din nederst er du jo litt i tynneste laget.

kanskje litt mer mat ikke skader?

forbrenningen til mennesker varierer jo veldig da

Utlogget Lille_My

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

SV: Hvordan oppnå dette?
« #6 : 09. oktober 2004, 00:56 »
altså, nå ble jeg usikker :-P

hvis det er muskeldefinisjon du er ute etter, så bygges de jo ikke opp om du ikke spiser nok selvfølgelig... og ofte nok...

og på bildet av magen din nederst er du jo litt i tynneste laget.

kanskje litt mer mat ikke skader?

forbrenningen til mennesker varierer jo veldig da
hmmm...ja, jeg vet ikke.

Jeg er 172 og veier 60 kg. HAr en fett % på 21%. Men jeg vet ikke om nå som kroppen har vent seg til 1800 kalorier om jeg da vil legge på meg istedet på magen enn å få mindre fett hvis jeg øker inntaket av kalorier.


Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: Hvordan oppnå dette?
« #7 : 09. oktober 2004, 10:09 »
Hei du!!!

skjønner veldig godt hvordan du har det.. mindre fett, og mer muskler er det vel sikkert ikke bare du og jeg som vil ha!!!

jeg har trent vekter en stund, og nå har jeg begynnt på en deff, for å få frem musklene jeg har bygd opp!! Varierer mellom 1400- 1700 kalorier, med en spisedag i uka hvor jeg spiser det jeg vil!! etter en stund på denne kalori mengden kommer jeg til å gå enda mer ned i antall kalorier... Jeg er 178, og veier nå 66 kg! Har gått ned 2 kilo siden jeg starta dietten, men har endel kilo igjen.. har planer om å bli temmelig rippa!!

det er ikke bare antall kalorier som er viktig , men selvfølgelig fordelingen mellom proteiner/fett/ karbohydrater!
drømmemagen er mulig og oppnå.. ikke tvil om det! men før du slanker deg helt for å få frem musklene, må du ha bygd dem opp!!
hva slags magetrening er det du gjør da???
skal du ha mage som på bilde, må du ikke ligge og ta sit-ups i det vide ig det brede iallefall Situps-... max 10 tungr rep. !!   2thumbsup

lykke til iallefall!
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Hvordan oppnå dette?
« #8 : 09. oktober 2004, 13:51 »
min (veldig personlige) mening,som forøvrig er ekstremt off-topic: jeg synes "nå" bildet var finere enn "mål" bildet.

noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

SV: Hvordan oppnå dette?
« #9 : 09. oktober 2004, 13:59 »
mente jeg hadde lest et sted at  det er usunt for jenter å ha så lav fett % at sixpacken faktisk kommer frem jeg? Klarte ikke å finne artikkelen det sto så jeg tør ikke vedde lillefingern min på det. Men, er vel også et spørsmål om hvordan usunt blir definert..  Drikker man for mye melk er jo det også usunt så alt med måte som det heter..

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

SV: Hvordan oppnå dette?
« #10 : 09. oktober 2004, 16:08 »
Hei du. Du har mange spørsmål på en gang må jeg si  Wink
For det første må jeg si meg enig med noen at jeg synes magen på "nå-bildet" er finere enn mager på "mål-bildet". Dessuten er det riktig det Darker skriver at jenter naturlig har en høyere fett% enn gutter, og dersom de kommer under 10-12% (omtrent der markeringene begynner å komme fram på magen) er dette ikke sundt. Mange kvinnelige eliteidrettsutøvere trener så mye, og har så lav fett% at det går på helsen løs. Uteblivelse av menstruasjon, og på sikt sterilitet vet jeg kan være resultatet i ytterste konsekvens.

Dersom du allikevle vil oppnå lavere fett% enn det du ligger på nå er definitivt ikke lavest mulig kaloriinntak veien å gå. Du kan fint ligge på over 2000 kcal pr dag, bare du er påpasselig med sammensetningen av kosten. Når du trener så mye som du gjør, vil du fint brenne fett hvis du ligger jevnt på 2000 kcal pr dag. Ikke vær redd for at en spise/kosedag i uken ødelegger. Det virker på meg som om du er veldig bevvisst ditt kosthold, og det er kjempebra. Ikke vær redd for karbohydrater heller. Du er jo forholdsvis ganske fysisk aktiv, og du reduserer inntaket utover dagen og kvelden.
Jeg er uenig med 12431 at du må under 30 gram fett pr dag. Husk at essensielle fettsyrer er en NØDVENDIGHET for at kroppen effektivt skal kunne brenne av sine egne fettlagre. Pass bare på at det er mest mulig umettet det fettet du får i deg.
Personlig ligger jeg på en energifrodelings% på 50/30/20 (karb/prot/fett). Fungerer bra for meg, men dette er selvsagt veldig individuelt. (Jeg er treningsnarkis   Kardio)

Nok en gang vil jeg understreke at vi er mange gutter som foretrekker jentemaver uten for mange bulker. Men jeg ønsker deg allikevel lykke til på din vei mot målet!!

Utlogget prz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: Hvordan oppnå dette?
« #11 : 16. oktober 2004, 09:23 »
Synest du har _najs_ mage jeg Smiley)
Men du får uansett ha lykke til med å nå målet ditt! Wink Ikke gi opp ihvertfall!
prz

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Hvordan oppnå dette?
« #12 : 16. oktober 2004, 13:27 »
Syns du har ganske perfekt mage jeg  blush Men du må stå på! Bra at jenter setter seg sånne mål!  buttrock






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Godfather

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 908

  • Custom User Title
SV: Hvordan oppnå dette?
« #13 : 17. oktober 2004, 16:04 »
 I Love You finfin mage, gammel er du? Tongue

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: Hvordan oppnå dette?
« #14 : 17. oktober 2004, 16:23 »
Heisann.

Det er vanskelig å holde en så bra form, i alle fall for jenter, til å ha en så markert mage heller året. Ikke har genetisk sett så dype ruter når de er i form en gang. Men ok, la oss si du vil toppe formen en periode, det er hovedsaklig snakk om å fjerne alt fettet som ligger over en slik mage, for å få dem frem.

Skal vi se. Under har jeg limt inn det du skrev og kommentert litt.

Jeg trener styrke og trener ca 20-30 min cardio etter styredelen. Da går jeg fort 7,5km/t med 2-3% stigning på mølla. Burde jeg løpe i stedet?Har nå begynt med intevall trening 7km/t-14km/t-7km/t ( 1 min på hver) osv i 16 min og avslutter med å gå 20-30 min på 7km/t med 3 % stigning..

Du må trene så mye kardio, og spise så lite at du går sakte, men sikkert ned i vekt. Det viktigste er at du har et kaloriunderskudd. Kardio med veldig høy intensitet, og ofte, vil kanskje gjøre at du mister muskler, det vil du ikke.


Jeg er forskiktig med hva jeg spiser. Mye proteiner og mist mulig karbohydrater, men jeg spiser jo litt pasta og litt knekkebrød (Revita rug). Tar også litt K frokostbalnding med extra fiber for å få i meg det, men dette er om morgenen til frokost. Spiser ikke poteter eller ris og skjeldent brød. Går mye i fisk og grønnskaker, salater med kyling og tunfisk. tar også en shake om morgenen og om kvelden. Burd jeg kutte ut yoghurt og? selv om den er 0,1% fett?alt med måte så klart, men...

Høres ut som bra matvarer. Prøv å spise sammen mengde, like store porsjoner en uke, og se om vekta står stille eller går ned. (ca 0,5 til 1 kg i uka er fint)

Men s er det jo godis dagene mine da, da går det i det jeg har lyst på. Kutte ut denne dagen helt? ELler bytte masse godis ut med en mørk sjokkolade fra Freia?
Har også en dag i mnd jeg spiser vegatar pizza med tynn italiensk bunn- kutte ut denne og?

Vanlig med en dag i uka, med litt mer evt. usunn mat. Fint for motivajson og forbrenning. Hvis det funker med en slik dag, dvs at du går ned i vekt, så er det ok.

Og burde jeg trene masse mage? 3 ganger i uken holder det, hvis jeg trener til det "brenner"?

2-3 ganger i uka er mer enn nok. Behøver ikke trene så mye hver gang da. Har du prøvd å trene med motstand? i en maskin, eller crunches med vekt på brystet?


Jeg har en ganske ok mage nå, men vil som sagt ha mer markeringer.

Min mage nå, lite bilde, men gir en anntydning om "hvor jeg står"...

Veldig fin mage det der. 

Avslutningvis ville jeg kanskje hatt en periode fremover nå hvor du kan prøve å bygge litt mer magemuskler, kanskje frem til våren. Så kan du eventuelt prøve å fjerne litt av fettet frem mot sommern.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!