Skrevet av Emne: Alkohol IGJEN  (Lest 15275 ganger)

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Alkohol IGJEN
« #15 : 19. juni 2005, 02:59 »
En ting som ikke er nevnt i diskusjonen er forbrenning av alkohol. Forbrenningen av alkohol i leveren går foran forbrenningen av andre ting, f.eks. fettforbrenningen. Derfor er alkohol ugunstig med tanke på maksimal fettforbrenning. men det er jo lov å nyte litt alkohol en gang iblant hvis man ønsker det.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkohol IGJEN
« #16 : 19. juni 2005, 10:47 »
En ting som ikke er nevnt i diskusjonen er forbrenning av alkohol. Forbrenningen av alkohol i leveren går foran forbrenningen av andre ting, f.eks. fettforbrenningen. Derfor er alkohol ugunstig med tanke på maksimal fettforbrenning. men det er jo lov å nyte litt alkohol en gang iblant hvis man ønsker det.

Sant, men man kan ikke tenke kosthold døgnet rundt. Kanskje alkohol ikke er gunstig for forbrenningen, men det har mange andre andre positive sider, blant annet den dempende og bedøvende effekten.

Noen er svake for alkohol, andre for sjokolade. I dag har de fleste mennesker ritualer knyttet til alkohol, fest og sosialt samvær. Det ikke galt å unne seg noe man liker og verdsetter en gang i blant. Det blir ikke direkte feil før man gjør det til en vane. Dersom èn uke i Syden inkluderer store mengder alkohol daglig, har det kanskje sine bivirkninger, men man har det i alle fall kjekt og sosialt. Man skal jo tross alt leve livet. Trene kan man alltid gjøre de påfølgende ukene.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkohol IGJEN
« #17 : 19. juni 2005, 14:25 »

Dersom èn uke i Syden inkluderer store mengder alkohol daglig, har det kanskje sine bivirkninger, men man har det i alle fall kjekt og sosialt. Man skal jo tross alt leve livet. Trene kan man alltid gjøre de påfølgende ukene.

Leve livet, er det det det kalles å ligge å kaste opp, og ikke huske en døyt dagen derpå? Ser ikke helt det morsomme i dette. Men jeg må vel bare innse at på denne tråden er vi avholdsmenn i sterkt undertall.....:p Venter kraftig hets på dette innlegget, btw....
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkohol IGJEN
« #18 : 19. juni 2005, 21:01 »


Leve livet, er det det det kalles å ligge å kaste opp, og ikke huske en døyt dagen derpå? Ser ikke helt det morsomme i dette. Men jeg må vel bare innse at på denne tråden er vi avholdsmenn i sterkt undertall.....:p Venter kraftig hets på dette innlegget, btw....

Måtehold er vel kanskje stikkordet i denne sammenhengen. Men jo, alkohol betyr utvilsomt altfor mye i dagens samfunn. Jeg har ikke tid til å argumentere mer omfattende akkurat nå, but I`ll be back Wink
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkohol IGJEN
« #19 : 19. juni 2005, 22:16 »
Måtehold er relativt for de fleste egentlig. Jeg for min del har en aldri så liten sperre i min forstand når folk må drikke slik at de blir mer utadvendte. Hvorfor forandre personlighet for en kveld? slik at du kan gi noen oppfatningen av å være noen en ikke er? Tenker bare på alle dem som finner noen på byen, og blir såå skuffet dagen derpå..
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Alkohol IGJEN
« #20 : 19. juni 2005, 22:39 »
Måtehold er relativt for de fleste egentlig. Jeg for min del har en aldri så liten sperre i min forstand når folk må drikke slik at de blir mer utadvendte. Hvorfor forandre personlighet for en kveld? slik at du kan gi noen oppfatningen av å være noen en ikke er? Tenker bare på alle dem som finner noen på byen, og blir såå skuffet dagen derpå..

Hehe, kjenner en som i edru tilstand har EQ på amøbenivå, men som alltid er festens midtpunkt når han er full. Det er egentlig bare trist.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Alkohol IGJEN
« #21 : 20. juni 2005, 03:29 »

Leve livet, er det det det kalles å ligge å kaste opp, og ikke huske en døyt dagen derpå? Ser ikke helt det morsomme i dette. Men jeg må vel bare innse at på denne tråden er vi avholdsmenn i sterkt undertall.....:p Venter kraftig hets på dette innlegget, btw....

Går an å finne en mellomting også. Kan ikke huske sist jeg kastet opp etter en bytur og drikker aldri så mye at jeg ikke husker alt som skjedde kvelden før. Har ingen planer om å hetse deg, vil bare poengtere at det går fint an å nyte alkohol uten å være like ekstrem som du beskriver.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkohol IGJEN
« #22 : 20. juni 2005, 08:41 »


Går an å finne en mellomting også. Kan ikke huske sist jeg kastet opp etter en bytur og drikker aldri så mye at jeg ikke husker alt som skjedde kvelden før. Har ingen planer om å hetse deg, vil bare poengtere at det går fint an å nyte alkohol uten å være like ekstrem som du beskriver.

Det er klart, beskriver kanskje et ytterpunkt. Men det er da et velkjent syn det at folk ligger å kaster opp etter litt for mye. Og, tror helt og fullt på at du ikke drikker deg fra sans og samling. men det finnes litt for mange andre en lørdag på byen som bare såvidt vet hva de heter og hvor de er...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Alkohol IGJEN
« #23 : 21. juni 2005, 19:06 »
Ja. men da er det mennesker som selv har valgt en vei uten begrensninger. tror de selv er veldig klar over at det ikke er fettå våkne dagen derpå uten å eie den minste anelse om hva som skjedde dagen i forveien.
Man kan ikke dømme en hel nasjon etter hvordan noen ser ut til å ende opp i løpet av kvelden.

Det er også et kjent fenomen at mange blir brutalt ærlig(!) i fylla. Så kanskje man ikke skal ta det som en selvfølge at man forandrer seg? Men derimot blir seg selv som ikke alltid ellers kommer frem.
Selv kjenner jeg mange som blir mer seg selv en noe annet i fylla. nemlig fordi de slipper taket og ikke lukker seg inne. Mange er redd for hva andre mener om en i edru tilstand og derfor holder munn. Ikke at det er en unnskyldning for å ta helt av. Poenget er at man blir ikke nødvendligvis en annen.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkohol IGJEN
« #24 : 21. juni 2005, 20:34 »
Selv kjenner jeg mange som blir mer seg selv en noe annet i fylla. nemlig fordi de slipper taket og ikke lukker seg inne. Mange er redd for hva andre mener om en i edru tilstand og derfor holder munn. Ikke at det er en unnskyldning for å ta helt av. Poenget er at man blir ikke nødvendligvis en annen.

Denne har jeg vanskelig med å forstå.. Er en rolig og innesluttet edru, så er jo dette sånn en er...! Fylla varer noen timer, så blir du den samme etterpå. Det blir helt feil å si det du sier.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget MaNiaC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

SV: Alkohol IGJEN
« #25 : 21. juni 2005, 21:47 »
hva med whisky da?negativ virkning det eller?

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
SV: Alkohol IGJEN
« #26 : 21. juni 2005, 22:11 »

Hei.


Er selv ifølge de fleste i det norske samfunnet ,en rar å spesiell fyr....en avholds mann,
dette får jeg høre på hver eneste fest jeg kommer på,herre gud drikker du ikke!!!!
hvorfor ikke det da!!!åååå for en fest brems da....
Noen som har hørt om å respektere andre Shocked
For å si det sånn,så har jeg det like gøy som alle andre på fest,
gjør sikkert mange dumme ting også når jeg er i fest humør....
Min personlig mening er at det går an å ha det gøy uten alkohol også,
å holde seg unna det negative den kan føre med seg,
jeg respekterer helt å holdent at folk drikker,men jeg vil ha den samme respekten tilbake Sad

Om mennesker er seg selv når de har drukket??? pøh....i helgen fant jeg ett ungt par,
splitter nakene i min garasje,i full jopa jopa rofl......regner med de hadde vurdert dette seriøst i edru tillstand.....nope Undecided



No payn no gain
  Sande kk

Utlogget Alex12345

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

SV: Alkohol IGJEN
« #27 : 22. juni 2005, 00:13 »
Store mengder alkohol har nokk litt og si for den anabole fremgangen din ja:


ALCOHOL LOWERS TESTOSTERONE AND INCREASES ESTROGEN! Yes, you read that right. In one particular study, men's testosterone levels were measured before and after consumption of alcohol. At the most intoxicated state, testosterone levels had dropped to an average of 25% lower. It was also interesting to note, that when blood alcohol levels were the highest, testosterone was at its lowest. Alcohol has also been shown to cause a quicker aromatization of androgens into estrogens, which would explain why heavy drinkers often get gynecomastria (bitch tits) over a period of time. For those of you taking andro (and I'm sure you already know my views on andro) I would absolutely avoid alcohol since you already are in risk for gynecomastria with the high androgen levels in your blood. By drinking, you are further putting yourself in risk for aromatization. We should also note, that in a study done with rats, alcohol reduced Insulin like Growth Hormone-1 (IGF-1) by up to 42%. That's a huge drop in IGF-1.


Litt mere informasjon om alkohol og trening:

For oss som drikker innimellom les dette: http://www.teenbodybuilding.com/bigalcohol.htm

For oss som deffer:http://www.bodybuilding.com/fun/md19.htm

For oss som går på kreatin: http://www.bodybuilding.com/fun/criticalbench13.htm

Men en klok man(Sibbe) sa en gang: no e det ferie og no gir me faen vi feste og drikker heila daen"  Drankere
*et liv uten trening er et liv uten mening*

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Alkohol IGJEN
« #28 : 22. juni 2005, 11:05 »
Måtehold er relativt for de fleste egentlig. Jeg for min del har en aldri så liten sperre i min forstand når folk må drikke slik at de blir mer utadvendte. Hvorfor forandre personlighet for en kveld? slik at du kan gi noen oppfatningen av å være noen en ikke er? Tenker bare på alle dem som finner noen på byen, og blir såå skuffet dagen derpå..

Nå er det sånn at noen er veldig sjenerte av natur. De vil gjerne møte nye mennesker men er for sjenerte til å gå bort å prate med noen. Det må da være lov for de å ta seg en tur på fylla og endelig kunne snakke med hvem som helst.

Jeg tror ikke det er så mange som blir såååå skuffa når de har plukket opp noen på byen, våkner med de neste dag og finner ut at de ikke var sånn som de var igår. Når man finner noen på byen så er det som regel for en natt, men er man veldig heldig finner man noen man vil bli bedre kjent med.

Utlogget Tom2k

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 318

SV: Alkohol IGJEN
« #29 : 17. juli 2005, 23:55 »
Nå er det sånn at noen er veldig sjenerte av natur. De vil gjerne møte nye mennesker men er for sjenerte til å gå bort å prate med noen. Det må da være lov for de å ta seg en tur på fylla og endelig kunne snakke med hvem som helst.

Jeg tror ikke det er så mange som blir såååå skuffa når de har plukket opp noen på byen, våkner med de neste dag og finner ut at de ikke var sånn som de var igår. Når man finner noen på byen så er det som regel for en natt, men er man veldig heldig finner man noen man vil bli bedre kjent med.

Så er det vel gjerne også sånn at begge parter er litt anderledes både før og etter en slik hendelse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!