Skrevet av Emne: Alkohol IGJEN  (Lest 15280 ganger)

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkohol IGJEN
« #45 : 18. juli 2005, 23:13 »
Man trenger ikke spesielt gode gener for å kunne ha framgang til tross for en fyllekule i uken. Det er snakk om 7-12 timer i uken.

Ikke nødvendigvis så få timer. Det er jo utallige som drikker både fredag og lørdag. De er kanskje ikke de mest seriøse med tanke på trening og kosthold, men de finnes.

Helt klart det også.  Smiley

Jeg tror ikke et glass rødvin i ny og ne eller en månedlig helgefyll vil ha mye å si for treningsframgangen for de fleste, men blir det veldig mye drikking, vil du aldri klare å nå ditt fysiske potensiale, som selvfølgelig avhenger av gener. Og jo mer du drikker, jo mindre sannsynlig er det at du vil nå langt. Når det er sagt, har mange myyye å gå på når det gjelder å optimalisere trening og kosthold i forhold til drikkingen!  Wink

H



Alltid noe fornuftig å si Smiley
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Alkohol IGJEN
« #46 : 19. juli 2005, 10:55 »
Neivel, men jeg sa enkelte. Det betyr noen, ikke nødvendigvis dine bekjente.

Problemet blir vel å definere god fremgang..... Wink

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkohol IGJEN
« #47 : 19. juli 2005, 11:32 »
Problemet blir vel å definere god fremgang..... Wink

Neida, jeg er kanskje ikke den best kvalifiserte til å bedømme god fremgang, men her snakker jeg om synlige resultater over ganske kort tid.

Nei, disse guttene driver ikke med anabole steroider.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Alkohol IGJEN
« #48 : 19. juli 2005, 12:39 »
Problemet blir vel å definere god fremgang..... Wink

En person som drikker men trener og spiser seriøst i tillegg vil ha mye bedre helse og fremgang enn en som bare drikker.

Men en som bare trener og spiser seriøst vil også ha mye bedre fremgang enn en som drikker mye og er ofte på fylla i tillegg.

Mange faktorer å ta hensyn til men poenget må bli at alle uansett alkoholkonsum har godt av å trene men ønsker man maksimal fremgng med treningen så kutter man alkoholen.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Alkohol IGJEN
« #49 : 19. juli 2005, 12:40 »
En person som drikker men trener og spiser seriøst i tillegg vil ha mye bedre helse og fremgang enn en som bare drikker.

Men en som bare trener og spiser seriøst vil også ha mye bedre fremgang enn en som drikker mye og er ofte på fylla i tillegg.

Mange faktorer å ta hensyn til men poenget må bli at alle uansett alkoholkonsum har godt av å trene men ønsker man maksimal fremgng med treningen så kutter man alkoholen.


Er ikke det der innlysende? Tongue

Utlogget MonsterMartin

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 070
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 070

  • Skal bli stor og sterk en dag
SV: Alkohol IGJEN
« #50 : 19. juli 2005, 12:55 »
De artiklene jeg har lest påstår at det bare forbrennes alkohol til det ikke er mer alkohol igjen. Sikkert en litt forenklet forklaring.

Har lest at kaffe har voldsomt positiv effekt på leverns evne til å prosessere alkohol, samtidig som den beskytter svært bra mot slitasje/skrumplever. Hvis halvparten av det positive jeg har lest om kaffe stemmer burde koffeinfri pulverkaffe være et ypperlig kosttilskudd..
Jeg må bare si at jeg er både matoman og kaffedoktordrikker. Jeg er på flatfylla omtrent hver eneste helg minst 1 gang Tongue Etter at jeg gikk over fra brusblandinger med sprit , og shottedrikking til kaffedoktor så har jeg ALDRI blitt dårlig. Og sjelden jeg føler at jeg er slapp, da er det bare å ta en dusj,drekke et par liter melk og ete en solid frokost så er jeg fin. Så kanskje denne kaffen i kaffedoktoren min har en positiv effekt ja. =)
Hei og hå

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Alkohol IGJEN
« #51 : 19. juli 2005, 12:56 »
Kanskje det kommer av at de som drikker har seg oftere en de som ikke drikker og bare sitter å regner på dietten sin hele tiden - den gode fremgangen kommer av velvære. Dette er min teori, og jeg holder meg til den, uansett hva folk sier.

 Afro

Utlogget MonsterMartin

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 070
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 070

  • Skal bli stor og sterk en dag
SV: Alkohol IGJEN
« #52 : 19. juli 2005, 13:04 »
Kanskje det kommer av at de som drikker har seg oftere en de som ikke drikker og bare sitter å regner på dietten sin hele tiden - den gode fremgangen kommer av velvære. Dette er min teori, og jeg holder meg til den, uansett hva folk sier.

 Afro
Ingen dum teori det der. Smiley Men hvem av dem er du? Tongue Fylleknul*erene eller kaloritellerene? Tongue
Hei og hå

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Alkohol IGJEN
« #53 : 19. juli 2005, 13:35 »
Er ikke det der innlysende? Tongue

Er jo det, men etter å ha lest gjennom tråden var det tydeligvis nødvendig å poengtere det allikvel.



Ingen dum teori det der. Smiley Men hvem av dem er du? Tongue Fylleknul*erene eller kaloritellerene? Tongue

Vil anbefale deg å lese fjortis-tråden i forumet "informasjon om treningsforum"
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Alkohol IGJEN
« #54 : 19. juli 2005, 13:42 »
Ingen dum teori det der. Smiley Men hvem av dem er du? Tongue Fylleknul*erene eller kaloritellerene? Tongue

Tar meg selvfølgelig en fyllekule i ny og ne.  Cool

 Offtopic

Utlogget MonsterMartin

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 070
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 070

  • Skal bli stor og sterk en dag
SV: Alkohol IGJEN
« #55 : 19. juli 2005, 13:55 »
Trådstarter, tviler på at 2-3 glass vin i måneden vil påvirke kroppvekten/kroppsfettet i noen stor grad.Det kommer såklart anpå hvor store glass det er snakk om, men regner med at det er "vanlig" størrelse. Men rødhvin har en positiv effekt som tynner ut blodet ditt i en liten grad, men da bør man drikke et glass daglig til f.eks maten, eller i hvertfall oftere enn 2-3 ganger i måneden. Ellers er det diskusjon om at alkhol i små mengder etter(?) trening skal kunne ha en positiv effekt på testosteronet ditt, og dersom det øker,så har det en poitiv effekt på fettforbrenningen og muskeltilvekst. Men det er uvisst hvor stor mengde som skal inntas. Men dersom du får tak i den infoen så kan du vel alltid nyte et glass vin med hvertfall de 3 nevnte positive effektene.

Vil anbefale deg å lese fjortis-tråden i forumet "informasjon om treningsforum"
Har lest alle reglene flere ganger Smiley Men det er så lett å spore av.
Hei og hå

Utlogget Archon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

SV: Alkohol IGJEN
« #56 : 30. juli 2005, 14:46 »
2 uker med drikking og veldig usunn mat fikk meg opp 1kilo(Syden). Men det sier jo egentligt bare mer om matvanene mine her hjemme.....


Noen som har formening om hva som er verst,øl vs. sprit fyll?

Utlogget ProZac

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

SV: Alkohol IGJEN
« #57 : 31. juli 2005, 19:45 »
Dette funker best for min del:

Drikk ren sprit (vodka, rom, whiskey..), drit i blandevann. Unngå nattmat. Spis NORMALT dagen derpå og avslutt dagen med en lett treningsøkt (eksempel: kort jogge/spasertur, sykkling). Husk å ta tran og vitamin/mineral-pillen din før og etter fylla. Drikk mye vann dagen derpå minst 2x vanlig inntak. Ikke legg deg på stigende rus. Ikke reparer bakrusen med mer alkohol. Unngå å drikke 2 dager på rad. Og tilsutt: Ha det gøy og husk kondom Smiley

Forbedringspotensial? Andre forslag?
GG

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Alkohol IGJEN
« #58 : 31. juli 2005, 19:58 »

Noen som har formening om hva som er verst,øl vs. sprit fyll?

Øl fyll blir verst pga du må ha mer øl for å bli full.. Da får du også i deg mer kcal.

Selvfølgelig så blir ikke sprit så bra hvis du bruker veldig mye blandevann.

Utlogget Enmannshæren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

SV: Alkohol IGJEN
« #59 : 01. august 2005, 00:11 »
hvordan effekt på form/styrke/fremgang vil en øl eller to om dagen ha? ble nettopp 18, så fristelsen blir jo ganske stor  :Smiley... (tenker ikke på snydens, bare kosepilse:) )
Heller være liten, og ekte, enn stor med noe å benekte!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!