Skrevet av Emne: "X-rep" trening  (Lest 6885 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

"X-rep" trening
« : 21. oktober 2004, 09:16 »
Er det noen som har lest om X-rep trening på http://www.x-rep.com/ ?
Hva mener dere om prinsippene de beskriver?

Det hypes fælt i Ironman. X-rep trening gir selvsagt fantastiske økninger, slik som alle systemer gjør som man må betale for... Likevel så har Steve Holman hatt flere interessante teorier om trening tidligere, bl.a. POF.



Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

SV: "X-rep" trening
« #1 : 22. oktober 2004, 16:18 »
Kan du forklare litt om hva det er? Engelsken er ikke mitt beste punkt Tongue
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "X-rep" trening
« #2 : 22. oktober 2004, 18:51 »
Kan du forklare litt om hva det er? Engelsken er ikke mitt beste punkt Tongue

Nix. Her har du en gyllen mulighet til å forbedre engelskkunnskapene dine.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #3 : 23. oktober 2004, 01:23 »
Høres jo unektelig ganske interessant ut, men tipper at det ikke er noe revolusjonerende nytt. For meg virker dette som en eller variant av HIT-trening, bare at de har funnet en ny vri som etter deres utsagn vil gjøre underverker på kort tid. Faktum er at veldig mange som prøver en slik type program sannsynligvis vil få gode resultater, ettersom de fra før av trener et mer eller mindre lite effektivt opplegg!

Du trenger ikke gå lenger enn til Doggcrapp-trening for å skjønne hva jeg mener. Folk som følger systemet vokser som babyer, og de vokser fort.......  Food Weightlifter :18smileysleep:
Treningsloggen min finner du her

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "X-rep" trening
« #4 : 23. oktober 2004, 22:35 »
syns det som stod på den sida kanskje var en tanke for godt til å være sant.... (nå leste ikke jeg alt da, det må kanskje sies..) men har ikke helt sansen for de der "sensasjonelle" programma jeg.... åsså bildene som var på framsida.. de som var på bildene var jo rimelig store fra før, den eneste store forskjellen var jo bare mindre fettprosent...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: "X-rep" trening
« #5 : 23. oktober 2004, 23:03 »
Høres jo unektelig ganske interessant ut, men tipper at det ikke er noe revolusjonerende nytt. For meg virker dette som en eller variant av HIT-trening, bare at de har funnet en ny vri som etter deres utsagn vil gjøre underverker på kort tid. Faktum er at veldig mange som prøver en slik type program sannsynligvis vil få gode resultater, ettersom de fra før av trener et mer eller mindre lite effektivt opplegg!

Du trenger ikke gå lenger enn til Doggcrapp-trening for å skjønne hva jeg mener. Folk som følger systemet vokser som babyer, og de vokser fort.......  Food Weightlifter :18smileysleep:

Gleder meg til noen av DC-erne her på forumet etter hvert kan vise til supersoniske resultater (les: vokser som babyer) med DC-systemet - *dokumentert* med bilder  Smiley  OG som etter dette fortsetter inn i en hypermegasuperdupersupersoniskplussalfa-vekstfase fremdeles med DC-trening - *dokumentert* med nye bilder  Smiley   Ja da skal det bli DC for alle penga, hehe. (Vokste selv som en baby en periode på HIT! Nå for tiden vokser jeg mer som..hmm...en gutt i slutten av tenårene eller noe  Grin )

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #6 : 24. oktober 2004, 00:02 »
Tja, hehe....  Det var den der spisinga og alt det proteinet da vet du. Det er vel i tilfellet det som begrenser framgangen, men må si at jeg har hatt brukbare resultater så langt likevel. Jeg har vel ikke hormonene på min side lenger heller, slik som dere ungutter har.Får slenge inn noen bilder til Treningsforum Open igjen til sommeren, så kan vi jo sammenligne å se om det har skjedd noe siden sist.  :Smiley

Hysj... jeg kan faktisk høre at jeg gror litt akkurat nå!  Grin
Treningsloggen min finner du her

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: "X-rep" trening
« #7 : 24. oktober 2004, 12:04 »
HST-brisen som blåste over forumet for litt siden, har stilnet litt nå. DC er for tiden mer en orkan, men har aldri hørt om orkaner som varer evig. Blir spennende å se om et års tid om DC har "tatt over verden" (hvis det er så bra som noen vil ha det til, vil nettopp dette skje), eller om orkanen da har stilnet og DC kun diskuteres i små nisjer rundt omkring.

Min hypotese er at man med DC - som med alle andre treningssystemer - til slutt vil stagnere uten ytterligere variasjon.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: "X-rep" trening
« #8 : 24. oktober 2004, 12:11 »
Av alle de her på forumet som etter egne utsagn "trener DC" er det vel strengt alt nesten ingen som også følger kostholds delen, og derfor tror jeg vi vil se begrenset med forvokste babyer  Grin Jeg tror like mye av suksessen ligger i det ekstreme matinntaket som i treningen / tøyingen. Kombiner hard trening med nok mat til å brødfø 2-3 vanlige personer så vil man få resultater. DC or not...

Det skal bli morsomt å se med UAC, siden han MÅ spise som en "ekte" dc'er også. (er jo en del av avtalen når man blir trent av Dante.)
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: "X-rep" trening
« #9 : 24. oktober 2004, 12:14 »
HST-brisen som blåste over forumet for litt siden, har stilnet litt nå. DC er for tiden mer en orkan, men har aldri hørt om orkaner som varer evig. Blir spennende å se om et års tid om DC har "tatt over verden" (hvis det er så bra som noen vil ha det til, vil nettopp dette skje), eller om orkanen da har stilnet og DC kun diskuteres i små nisjer rundt omkring.

Min hypotese er at man med DC - som med alle andre treningssystemer - til slutt vil stagnere uten ytterligere variasjon.

H

Enig. Kontinuitet, variasjon og kcal overskudd er stikkord her.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #10 : 24. oktober 2004, 12:41 »
Er enig i de betraktningene der folkens. DC- trening er i ferd med å få kult-status og DC himself har blitt guru! Likevel er han jo ingen trollmann, men en utrolig flink og hyggelig person som har samlet trådene for de som har gått seg vill i jungelen av filosofier og påvirkning fra media osv.....

Han har uten tvil mye fornuftig å si om det meste. Det er dermed ikke sagt at det er bare hans system som fungerer! Jeg har f.eks aldri kjørt nøyaktig etter hans system, men har gjort modifiserte opplegg hvor splitten har vært litt annerledes og frekvensen ikke helt den samme.

Jeg også har tro på at det er det ekstreme protein/matinntaket som ofte utgjør forskjellen på om man vokser eller ikke i tillegg til et fornuftig treningsopplegg som er hardt nok og som ikke gjør deg overtrent.   Spise
Treningsloggen min finner du her

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: "X-rep" trening
« #11 : 24. oktober 2004, 12:53 »
Akkurat det med Dante selv skal jeg være enig med. Har fulgt med på det han har skrevet på Animalkits, Muscle Mayhem, og nå siste Intense muscle av den enkle grunnen at det er morsomt å lese.

PS! Regner med at det er samme Oracle som hos ironaddicts  Wink
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #12 : 24. oktober 2004, 14:00 »
Akkurat det med Dante selv skal jeg være enig med. Har fulgt med på det han har skrevet på Animalkits, Muscle Mayhem, og nå siste Intense muscle av den enkle grunnen at det er morsomt å lese.

PS! Regner med at det er samme Oracle som hos ironaddicts  Wink

Jepp, thats right!
Treningsloggen min finner du her

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "X-rep" trening
« #13 : 24. oktober 2004, 14:34 »
HST-brisen som blåste over forumet for litt siden, har stilnet litt nå. DC er for tiden mer en orkan, men har aldri hørt om orkaner som varer evig. Blir spennende å se om et års tid om DC har "tatt over verden" (hvis det er så bra som noen vil ha det til, vil nettopp dette skje), eller om orkanen da har stilnet og DC kun diskuteres i små nisjer rundt omkring.

Min hypotese er at man med DC - som med alle andre treningssystemer - til slutt vil stagnere uten ytterligere variasjon.

H

Jeg er delvis enig og uenig med deg her. Jeg kjørte HST/RyP i 8-9 måneder med veldig god fremgang. Men bytter nå over til DC. Og ikke fordi det er noen vind, var vel heller en av de første her inne som startet med det; men uansett. Det jeg mener er hovedproblemet til RyP er at det blir monotont. Det er ikke noe problem å øke i masse med det treningsopplegget. Man øker bra også !!! Men samme økt 3 ganger i uka i 9 måneder - det blir litt for kjedelig i lengden. I hvert fall etter min smak. Et annet problem er også at det etterhvert blir tungt med RyP (dette er jo individuelt etter hvor tungt man løfter) noe som tvinger en til å splitte øktene i to. Da som en 2 splitt med 6 økter i uka enten 6 dager, eller 2 økter for dagen 3 dager i uka. Jeg er en av de som tåler mye trening ofte ,heldig med genetikken slikt sett, og jeg trente derfor 6 dager i uka siste 10-12 ukene med RyP. Og selv for meg så ble dette drøyt. Man ligger hele tiden å vipper over til å bli overtrent. Utrolig vanskelig å balansere om man ikke kjenner sin egen kropp MEGET godt. Noe jeg gjør heldigvis og kom meg gjennom det hele.

Men som sagt, det monotone er nok det største problemet. Man kan selvfølgelig bytte øvelser her og, men selv 3 like økter i uka i minst 6 uker - det må man bare ha et avbrekk fra. Tross alt, den viktigste bidragsyter til videre vekst er motivasjon!

Jeg startet nå med DC med "the real thing" ganske så snart. Da med alt skreddersydd til meg, skikkelig DC-kost - noe svært få, om noen i det hele tatt, her inne kjører. Og det skal bli spennende å se hva jeg får ut av det. Men det som fasiserer meg mest med DC, og Dante personlig, er at han på mange måter drar ting litt tilbake i tid også. Back-to-basics. Ikke noe tull. Ikke noe overanalysering. Men rett å slett å komme seg avgårde, trene og bli sterke og større. Og dette med at man skal slå loggboken - det er faktisk en genial måte å motivere på. I hvert fall for slike som meg som liker å konkurere i hva det måtte være for noe. Alt er en kamp!! I tillegg roterer man øvelsene på en fornuftig måte slik at samme økt kommer igjen hver 3 uke. Motivasjonsmessig mye mye bedre etter min mening.

Min tese er i hvert fall at DC vil "overleve" mye lenger, siden jeg tror det vil være vanskeligere å bli lei. Grunnprinsippene i treningen er enkle - men selvfølgelig finnes det jo ekstrem stretching osv osv... som ikke alle benytter seg av. Ikke det at jeg på noen måte tror HST vil avgå med døden snarlig, prinisippene der er også fantastisk bra alle sammen. Men må man bruke de på en eller annen måte. For tross alt, ta en titt på folka der du trener og se hvor mange som har god fremgang år etter år etter år. Eller for den sakens skyld; stikk innom SATS å se på folka der og ta en ny tur etter 2 år. Regner med du skjønner hvor jeg vil... Wink

Som sagt, tren progresivt, bruk baseøvelser, ta pauser fra tid til annen og spis MYE mat. De 4 enkle reglene vil jeg mange utrolig mye bedre fremgang i stedet for å bekymre seg over om hvorden vinklene mellom føttene skal være under bicepscurl for å treffe ytre hodet litt bedre. Eller om det lønner seg å lukke øya eller ikke under benkpress. Nøyaktig når skal man drikke en shake etter trening ? Hvorfor bry seg med alt dette ?? Back-to-basics !!! Ting er ikke så vanskelig egentlig. Og hvorvidt man kaller opplegget for Doggcrap, HST, German volume-training eller hva det heter alt sammen - de få reglene jeg satte opp - følg de og mange vil sette fart i skrotten sin igjen.

Etter å ha lest MYE Doggcrap den siste tiden, er mitt lille favorittsitat fra mannen selv ganske så enkelt :
STOP OVERANALYING !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #14 : 24. oktober 2004, 14:43 »
DITTO!
Treningsloggen min finner du her

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!