Skrevet av Emne: Kombinere Tabata / Styrke / Fotball på lavere nivå  (Lest 5749 ganger)

Utlogget Rs2-GTi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jeg har egentlig tre treningsformer jeg syntes jeg får god utbytte av:

- Trener grunnleggende styrke benkpress/knebøy/dips/planke m.m. fordi jeg er ikke der jeg bør være
- Trener tabata intervaller på mølla, og syntes det gir meg kjempegod effekt på kondisjon
- Trener fotball, men grunnet pandemien er dette kun en gang i uken tilrettelagt, så akkurat nå er det en liten belastning

Jeg spiller fotball i 5. divisjon fordi jeg syntes det er gøy. Jeg har rundet 40 år, og merker lite til alderen, bortsett fra noen kranglete knær. Men jeg syntes det er mye mer givende å spille fotball når både styrke og kondisjon er på plass. Ingen av delene har jeg vært veldig god på igjennom livet, men Covid-19 har gjort at jeg har funnet gleden ved styrketrening og mølle, som jeg aldri før har hatt.

Bruker programmer som jeg har funnet på seriøse nettsider, som jeg syntes fungerer veldig bra. Utfordringen er at både tabata og styrke sier jeg bør gjøre det 2-3 ganger i uken, og det sliter jeg med å balansere for å få fremgang på begge. Siden det er lang utenfor sesong nå, så har jeg prioritert styrke siden nyttår med god fremgang, men jeg savner kondisjonstrening. Men begge deler på samme dag er ganske krevende, og jeg prøvde en periode før jul å trene hver dag, og det gikk bare en stund før jeg endte opp med å sove nesten et døgn fordi jeg var sliten, så kroppen sa i fra der.

Så har noen av dere erfarne et godt tips. Fotballtreningen hver Torsdag gjør livet verdt å leve i isolasjon, men jeg ønsker med mest mulig fremgang både på styrke og kondisjon ellers i uken, men jeg har det ikke travelt, trenger ikke enorm utvikling fra uke til uke, vil bare det skal gå fremover på begge deler.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!