avstemning
Spørsmål: er det tøft å se litt kraftig ut eller er det finest å se normal ut?  (Avstemning er avsluttet: 30. oktober 2004, 20:09)
litt kraftig - 23 (54.8%)
veldig kraftig - 13 (31%)
veldig tynn - 1 (2.4%)
litt tynn - 1 (2.4%)
midt mellom - 4 (9.5%)
Stemmer totalt: 40

Skrevet av Emne: syns dere det er tøft?  (Lest 3368 ganger)

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: syns dere det er tøft?
« #30 : 28. oktober 2004, 23:40 »


Er man fornøyd med kroppen sin og trives med den vekta man har så sårer ikke slike kommentarer. Hvis man derimot sliter med den vekta man har, ikke klarer å gjøre noe med det og har komplekser så sårer slike kommentarer. Er ikke lettere å ha komplekser for å være tynn enn det er å ha komplekser for å være overvektig. Er ikke lettere å ha komplekser for at man er for høy enn det er å ha komplekser for at man er for lav. Uansett hva problemet er så er det kjipt å hele tiden få bekreftet fra omverdenen at de er enig med deg i at du burde få forandret noe på deg for å se bedre ut.

I dag kan folk si hva de vil om kroppen min uten at jeg bryr meg, det er fordi at jeg nå er trygg på meg selv og stolt av meg selv og den kroppen jeg har. Nå preller slike kommentarer av, og jeg nekter å ta det innover meg. Men for noen år siden var det ikke like lett, og jeg vet hvor vanskelig det kan være. Også derfor jeg engasjerer meg i denne tråden.

Er akkurat slike kommentarer som kommer her jeg vil til livs. Bli kvitt oppfatningen om at det er så mye lettere å ha komplekser for undervekt enn det er å ha komplekser for overvekt. Komplekser er komplekser og gjør folk sårbare, og kommentarer rettet dit vi er mest sårbare og usikre på oss selv er de som virkelig sårer. Derfor bør man tenke seg om to ganger før man åpner kjeften og kommenterer folk.

Jeg er helt enig i det aller meste av det du sier, komplekser er like vonde samme hva det gjelder, og selvsagt er det vondt med bekreftelse fra andre. Jeg mener ikke at kompleksene er lettere for en med overvekt, enn en med undervekt. Jeg mener at en med overvekt (spesielt i barne og ungdomsskolealder) omtrent er dømt til å slite med det på forhånd, fordi vedkommende vil bli mobbet for det så og si hver eneste dag. Dette er forskjellen, fordi du ikke vil bli mobbet på samme måten om du er tynn. I tillegg kommer andre problemer som kan føre med overvekt, som du ikke har når du er tynn, men allikevel spiser nok og sunt.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: syns dere det er tøft?
« #31 : 28. oktober 2004, 23:45 »
Sitter å tenker litt på hva det er som er hovedmotivasjonen til mange av gutta her inne som trener hardt flere ganger i uka, spiser tunfisk i store mengder og heller innpå med gainer. Svaret fra de fleste blir neppe at de ønsker å bli tynnere...
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: syns dere det er tøft?
« #32 : 28. oktober 2004, 23:48 »
tror det er "lettere" og mer akseptert å være undervektig enn overvektig.
de fleste kan forandre utseendet sitt til de er fonøyd med det, enten ved å spise mer eller mindre, trene osv.
det er bare mange som snakker mye om det og gjør lite med det.
evt. har lite kunnskap og\eller viljestyrke.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: syns dere det er tøft?
« #33 : 28. oktober 2004, 23:53 »
Zoria var ved kjernen der - man må tenke seg om før man kommenterer folk, da man ikke alltid kan lese av kroppsbygningen til folk hvordan de vil ta et "kompliment". For eksempel finnes det en del ordentlig kraftige, muskuløse mennesker ("megarektikere") som er livredde for å bli oppfattet som "tynne", ofte er heller ikke "fit" eller "veltrent" noe kompliment overfor slike - de vil helst at folk når de ser dem får fullstendig hakeslepp og hvisker "fy faen så jææævlig svær...". Man bør i det hele tatt passe seg for å kalle noen "tynn" (med mindre man vet at en liker å høre det), og selvfølgelig ALDRI kalle noen feit!!

På jobb for noen dager siden (iført hvite lasete sykehusklær som jo skjuler det som er av "former") fikk jeg faktisk servert av en pleier "Neimen du er jo så TYNN!!" Dette syntes jeg da faktisk var litt morsomt, siden jeg faktisk nærmer meg 95kg på 180 cm og BMI på over 29 (30 er grensen på WHO´s definisjon på FEDME  Tongue ) Ja, jeg smilte godt for meg selv av dette, hehe, men det kunne jo faktisk ikke hun VITE at jeg kom til å gjøre.  Wink (Jeg kunne jo blitt rent fornærmet: "Neimen hør nå her, jeg driver jo faktisk og trener asså..."  Grin .)

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: syns dere det er tøft?
« #34 : 28. oktober 2004, 23:55 »


Nå ser ikke du undervektig ut heller da, du ser veltrent ut og har kjøtt på kroppen uten å ha altfor høy fettprosent. Du er slank, veltrent og har muskler, vil absolutt ikke defintere deg som tynn og undervektig.

Tar det som ett kompliment da Grin
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!