Skrevet av Emne: Litt for hardcore regelhandheving!  (Lest 2133 ganger)

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Litt for hardcore regelhandheving!
« : 29. oktober 2004, 18:14 »
Ser gjentatte ganger at personer stiller spoersmaal i forhold til saker og ting som befinner seg paa dopinglisten. Ser ogsaa at en hver form for spoersmaal som innbefatter substanser som befinner seg paa dopinglisten blir stengt ned uten aa gi personen som starter traaden et godt svar i forhold til hvorfor vi mener at det gitte stoffet ikke boer brukes.

Mener helt bestemt at som moderator, dersom man stenger en slik traad, skal det vaere noedvendig aa referere vedkommende til en site som omhandler stoffet eller gi en forklaring som kan gi personen den infoen de trenger for aa eventuellt bestemme seg for at dette ikke er noe de kanskje oensker aa bruke pga div risk innbefattet med bruken.

Tror at om disse personer som har spoersmaal i forhold til stoffer som ligger i graasonen, som ikke da faar svar her inne, kanskje bruker andre forum for aa finne svar, gjerne fora hvor ulovlige stoffer er benyttet i stor grad og kanskje derfor ogsaa mottar annbefalinger i forhold til bruk.

Min personlige mening er at det burde forsoekt unngaatt. Folk skulle kunne faa alle sine svar paa treningsforum og ikke bli puffet ut i doping pga for strenge regeler. Tror nok at svaret man faar i forhold til doping her inne er bedre enn svar man faar paa dopingspoersmaal fra andre sites... vill variere ganske mye. Husk at manglende informasjon eller manglende allsidig informasjon ofte kan vaere triggeren for at personer faller ut i fristelsen for aa starte med ulovlige middler.

Synes dette er noe treningsforum boer ta alvorlig med tanke paa den brukermassen som finnes her og det anntall nye personer som melder seg inn hit hver dag. Mange som har spoersmaal som ikke er oenskelige temaer aa diskutere her, men da boer man i tilfellet kunne gi tilstrekkelig informasjon slik at disse individer ikke maa gaa andre plasser hvor man ikke er like konservative som her for aa finne svar, kan ende med tragedie for de det gjelder.

Kanskje det kan skrives en kortere artikkel som omfatter diverse middler som det blir spurt ofte om, kanskje denne kan linkes hver gang det oppstaar et tema moderatorene mener det ikke soemmer seg aa diskutere osv.

mvh
Satyricon
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #1 : 29. oktober 2004, 18:40 »
Kan i hvert fall si deg at når slike tråder stenges, evnt. fjernes, så får vedkommende også beskjed om dette via PM.

At vi skal geleide vedkommende til andre forum som omhandler dette er jeg ikke enig med deg i. Enkelte tråder er også blitt stående oppe, der er hovedsaklig tråder "... hvordan skal jeg bruke...." osv som blir stengt ned. Diskusjoner på generelt grunnlag står som regel ved lag. Det som derimot er litt synd er at diskusjonene som regel tar helt av, og ødelegger tråder som kunne vært gode og informative på et bra grunnlag.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #2 : 29. oktober 2004, 18:44 »

Synes dette er noe treningsforum boer ta alvorlig med tanke paa den brukermassen som finnes her og det anntall nye personer som melder seg inn hit hver dag. Mange som har spoersmaal som ikke er oenskelige temaer aa diskutere her, men da boer man i tilfellet kunne gi tilstrekkelig informasjon slik at disse individer ikke maa gaa andre plasser hvor man ikke er like konservative som her for aa finne svar, kan ende med tragedie for de det gjelder.


mvh
Satyricon


Nå er jeg ikke moderator, og jeg vet ikke helt hvilke poster du refererer til som har blitt slettet eventuelt, men jeg lurer på om du spør om noe som er litt umulig for treningsforum her. For all del-jeg ser et viktig poeng i det du tar opp, mange vil helt sikkert trenge råd ifm. dopingbruk, hvis det er det du mener. Spørsmålet er så hva som er tilstrekkelige råd i så måte, det tror jeg personlig blir et veldig stort ansvar for et slikt forum å ta, og noe som kan føre til problemer for forumet. Det er vel heller ikke så enkelt å vise til en annen site eller en artikkel, da det kan være forhold som krever medisinsk vurdering av den enkelte. Mitt inntrykk er vel at de som har behov for slik hjelp bruker andre fora.

Men kanskje du kan si litt om hva du konkret sikter til, vet ikke om du kunne tenke deg å si mer konkret hva du kunne tenke deg info om...

Take care

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #3 : 29. oktober 2004, 23:12 »
hva med å lage en sticky med link til dopingtelefonen ?
noe i retning:

Alle 14åringer som lurer på hva deca gjør med potensen trykk HER. lol

mandatet til dopingtelefonen gjør det til en litt amputert tjeneste, men det er vel det eneste som jeg kommer på i forbifarten som er seriøst og siden det er hormonlaben på aker sykehus som står for tjenesten burde faglig dyktighet ligge til grunn for svar derfra.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #4 : 30. oktober 2004, 09:02 »
For eksempel, noen stiller et spoersmaal i forhold til Effedrin. Spoersmaalet kan vaere som foelger...  Hvordan fungerer effedrin og hva er det som gjoer at effedrin kan vaere farlig?

Et slikt spoersmaal signaliserer at personen som stiller spoersmaalet tydeligvis har faatt vite at effedrin er bra for fettforbrenning og kanskje oensker aa starte opp med bruk. Han vet svaert lite om produktet, men har en mistanke om at det kanskje finnes bivirkninger og eller faremomenter som kan vaere saa skadelige at han eller hun kanskje vill revurdere sine planer om tilstrekkelig informasjon blir gitt.

Effedrin er jo ikke ulovlig i norge, det er bare respetbelagt. Man kan faa effedrin paa respet i flytende form for mange forskjellige forhold i norge, slik at dette er ikke et ulovlig dopinmiddel i enhver form.

Personen som da stiller dette spoersmaal kan da kanskje faa til svar at, sorry dette er et offtopic hos treningsforum.no og denne posten er stengt.

Dette forer saa til at personen gjoer et soek og finner mye info om effedrin og andre forbrennere hos anabolicfitness.com. Her inne sier man at effedrin er greit nok, men clenbuterol eller pnp er bedre og gir bedre effekt. Mange har personlige opplevelser med dette og kan gi finfine raad.

Hadde vi derimot gitt personen et noe mer informativt svar enn det som er eksemplifisert ovenfor kunne man kanskje ha faatt som resultat at personen som stillte spoersmaalet kunne faatt bekreftet sin mistanke om farligheten ved bruk av effedrin, tilvenning, synergiske effekter og bivirkninger som gjorde at han eller hun kanskje ikke hadde valgt aa gaa videre med sine planer pa omraadet. I stedet resulterte avvisningen i at personen ble dratt lengre ut i dopingsituasjonen enn han eller hun faktisk hadde tenkt i utgangspunktet og gikk ikke bare ut og hentet et reseptbelagt produkt, men gikk gjerne saa langt som a innhente middler som er totalt ulovlig i de fleste land ogsa paa resept. For eksempel pnp eller clenbuterol.

Det som jeg soeker aa faa en loesning paa med denne spalten er aa unngaa enkle avvisninger som: "posten stengt, ulovlig tema, sorry" eller andre lettvinte svar, blir viktig aa gi personen informativ info i tillegg til dette, slik at personen ikke sitter igjen med en foelelse av ikke aa bli tatt paa alvor eller faatt et konservativt svar paa sitt spoersmaal.

Litt vanskelig aa forklare hva jeg mener, men haaper dere skjoenner hvor jeg vill henn. Synes bare det finnes saa mange dyktige personer her inne som trener totalt reint som kunne gi mange gode alternativer til disse peronene som aldri vill parkere sin soeken dersom de blir gitt en lett avvisning paa sine forespoersler, og maalet maa jo ikke bare vaere aa bevare dopingfri treningskultur som allerede eksisterer, men ogsaa aa forebygge at andre velger en karriere som ikke er dopingri.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #5 : 30. oktober 2004, 14:06 »
*henger meg på satyricon*
Her inne greier folk å diskutere alt mulig annet mellom himmel og jord, stort sett uten å gå fullstendig fra konseptene. Da burde det være mulig å svare på ting som egentlig er et uønsket tema.
Grunnen er at satyricon sitt scenario er troverdig... På Narvesen får du kjøpt; Muscle&Fitness, Flex og ei anna reklameblekke alle engelskspråklige. Med reklamer for prohormoner og østrogeninhibitorer, efedrin-replacements og gud-vet-hva.
En 15 eller 25 -åring rett fra fotballaget vil ikke ha den fjerneste anelse på hva som er hva, og ihvertfall ikke ha kunnskap om de faktisk eksisterende sunne alternativene... Den exfotballspilleren bør få noen riktige impulser når han poster en prohormon-tråd, eller en deca-tråd.
Nå vet heller ikke jeg om noen spesifikke diskusjoner som HAR blitt stengt, men jeg er fullt klar over policyen.... Hvis min oppfatning av policyen er korrekt, så oppleves den litt rigid.

Ellers bare fryd og amen om folk og fe her inne.
Hang Loose

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #6 : 30. oktober 2004, 14:51 »

Effedrin er jo ikke ulovlig i norge, det er bare respetbelagt. Man kan faa effedrin paa respet i flytende form for mange forskjellige forhold i norge, slik at dette er ikke et ulovlig dopinmiddel i enhver form.

Dette forer saa til at personen gjoer et soek og finner mye info om effedrin og andre forbrennere hos anabolicfitness.com. Her inne sier man at effedrin er greit nok, men clenbuterol eller pnp er bedre og gir bedre effekt. Mange har personlige opplevelser med dette og kan gi finfine raad.

Hadde vi derimot gitt personen et noe mer informativt svar enn det som er eksemplifisert ovenfor kunne man kanskje ha faatt som resultat at personen som stillte spoersmaalet kunne faatt bekreftet sin mistanke om farligheten ved bruk av effedrin, tilvenning, synergiske effekter og bivirkninger som gjorde at han eller hun kanskje ikke hadde valgt aa gaa videre med sine planer pa omraadet. I stedet resulterte avvisningen i at personen ble dratt lengre ut i dopingsituasjonen enn han eller hun faktisk hadde tenkt i utgangspunktet og gikk ikke bare ut og hentet et reseptbelagt produkt, men gikk gjerne saa langt som a innhente middler som er totalt ulovlig i de fleste land ogsa paa resept. For eksempel pnp eller clenbuterol.


en del former for doping er reseptbelagt. fks testosteron og peptidhormoner som hgh.
de fleste former for doping er medisin for noen. (nei ikke meg)
dnp kan være dødelig (i små doser) og var oppbrinnelig et insektmiddel.
er ikke clen astmamedisin ? (reseptbelagt)
tror ikke det lønner seg \ er en god løsning  å diskutere alt som er reseptbelagt eller lovlig for enkelte i noen tilfeller.
trodde aldri jeg skulle si det, men i det tilfellet her er jeg mer konservativ enn liberal.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #7 : 30. oktober 2004, 19:40 »
Hva som er ulovlig og doedlig osv er egentlig ikke intressant i denne sammenhengen, det som er pointet her er prinsippet. Og jeg mener prinsippet maa vaere aa gi en saa fydlig antidoping-tilbakemelding som mulig for aa eventuellt forhindre at man drar andre plasser for aa finne sine svar og dermed gjerne faa en mer pro-doping holding som svar... skjoenner?
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #8 : 30. oktober 2004, 20:07 »
... skjoenner?

ja.
for min egen del bryr jeg meg ikke om det kommer ett nytt underforum som heter doping, jeg leser uansett anbolex og mass monsterz for den type information.
men jeg tror ikke treningsforums lesere trenger å få denne typen information her.
særlig ikke med tanke på gjennomsnittsalderen her på forumet.
hvis de tror at de dør av aas og at testiklene detter av så er det greit for meg, for da begynner de ikke med det.
jeg tror riktig information kan føre til mer bruk\misbruk, forde at steroider ikke er farlig "nok", og at færre bruker det pga manglende information og pga at det fortsatt er litt "myteomspunnet"

forøvrig er dopingtelefonen forholdsvis antidop.
de er faktisk så antidop at de etter min mening ødelegger litt for seg selv med skremselspropaganda.

edit: hvis noen er kommet så langt at de vurderer å bruke aas, eller er interessert i info om det så kommer de antageligvis uansett til å havne på ett utenlandsk forum, for det er ingen norske "dopingforum" (som jeg vet om, ihvertfall) og jeg tror ikke de ville latt være å søke mer etter en "nei, dette er usunt melding" herfra.

denne er forholdsvis objektiv: http://www.bodybuilding.com/fun/catsteroids.htm
men jeg synes som sagt ikke det er en god ide å sende folk som kanskje vil begynne med aas til slike sider.
igjen med tanke på gjennomsnittsalder.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Litt for hardcore regelhandheving!
« #9 : 31. oktober 2004, 11:20 »
Hva som er ulovlig og doedlig osv er egentlig ikke intressant i denne sammenhengen, det som er pointet her er prinsippet. Og jeg mener prinsippet maa vaere aa gi en saa fydlig antidoping-tilbakemelding som mulig for aa eventuellt forhindre at man drar andre plasser for aa finne sine svar og dermed gjerne faa en mer pro-doping holding som svar... skjoenner?

Tanken din er for så vidt god den, men dessverre lite praktisk gjennomførbar her på forumet, jf. 25årstrenings innlegg over. En annen ting er at det er gjort svært lite god klinisk forskning på bivirkninger av spesielt anabole steroider som er mest aktuelt her, og således hersker det stor medisinsk uenighet omkring bivirkningsprofilen (spesielt langtidsbivirkninger) til disse stoffene. Mye er basert på anekdoter og antagelser og synsing, vanskelig å holde seg 100% oppdatert hele tiden på hva som er hva i så måte. Du ber nok om for mye Satyricon hvis du mener at moderatorene her skal bidra med oppdatert informasjon om bivirkninger hver gang de stopper en tråd som har sporet av omkring et dopingmiddel!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!