Skrevet av Emne: Tips til øvelser kroppsvekttrening  (Lest 9653 ganger)

Utlogget Lafsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

  • "No pain, no gain"
Tips til øvelser kroppsvekttrening
« : 24. april 2022, 19:41 »
Hei

Har trent litt de siste årene, men mista motivasjonen i fjor pga psyke og muskelskader og nå har jeg lyst til å finne igjen gnisten med trening og for å bygge meg opp igjen.

Frem til i fjor kjørte jeg ett program med 3x10 med pullups, knebøy, utfall, roing, benkpress med frivekter, arnold press, bensenk, pallof press, sideplanke og rygghev.

Dette programmet er litt for vanskelig for meg nå, så har begynt igjen nå hvor jeg kjører oppvarming, knebøy, pullup (Kroppsvekt med strikk), benkpress med frivekter, bulgarsk utfall, rygghev og bicepscurl. Er det noen områder av kroppen jeg har glemt?

Har ikke noe mål om å bli en bodybuilder, men vil ha en generelt sterk kropp i forhold til egen kroppsvekt (som jeg ikke har nå).

Takker på forhånd for svar Smiley


Utlogget drgs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Tips til øvelser kroppsvekttrening
« #1 : 24. april 2022, 21:38 »
Dette programmet er litt for vanskelig for meg nå, så har begynt igjen nå hvor jeg kjører oppvarming, knebøy, pullup (Kroppsvekt med strikk), benkpress med frivekter, bulgarsk utfall, rygghev og bicepscurl. Er det noen områder av kroppen jeg har glemt?

Skuldre, triceps?
Alt funker hvis du er relativt utrent. Ikke heng deg opp i programmer/split/hva som er optimalt osv.
Volum (antall sett) er viktigere enn intensitet.
Hvis du merker at du begynner å bli lei/orker ikke lenger å trene -- tren med lettere vekter, trap ned til et nivå hvor du trives, men kompenser med ekstra volum.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!