Skrevet av Emne: doggcrap  (Lest 5034 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: doggcrap
« #15 : 03. november 2004, 14:53 »
 rofl

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: doggcrap
« #16 : 03. november 2004, 15:29 »
hei, er det noen som har det dc prog der man trener 4 ganger i uken Knebøy

Det er dc program man trener fire ganger i uken, bruker samme splitt og ellers samme opplegg. MEN det er beregnet for folk som har veldig god innhentingsevne.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: doggcrap
« #17 : 03. november 2004, 16:52 »
mener å huske 25 årt, hadde noe om dc 4 ganger i uken, men har tatt feil før eg Grin

Ja, han har jo foreslått endel forskjellige varianter, du kan se på the DOGG pound på intensemuscle.com. Men som flere her har understreket er DCs egen anbefaling for de aller fleste å bruke 2-splitten og trene 3 ganger i uka, noe som gir en treningsfrekvens for hver muskelgruppe på 1.5 per uke. Så hadde han i sin tid en høyere frekvens med samme splitt, feks å trene-
DAY ONE CHEST SHOULDERS TRICEPS BACK WIDTH BACK THICKNESS DAY TWO BICEPS FOREARMS CALVES HAMSTRINGS QUADS DAY THREE OFF DAY FOUR-REPEAT CHEST DAY ONE AND SEQUENCE BUT WITH TOTAL DIFFERENT EXERCISES DAY FIVE-REPEAT DAY TWO AND SEQUENCE WITH TOTAL DIFFERENT EXERCISES DAY SIX OFF osv, altså to-splitt, trene i to dager på rad, en dag fri, 2 dager trening, 1 dag fri. Man kan selvsagt også holde frekvensen på 2 og trene 4 ganger per uke, Uansett er vekslingen mellom ulike øvelser veldig sentralt for at dette skal kunne funke.

Personlig er jeg overbevist om at 3 dager per uke og frekvens på 1.5 per uke for hver muskelgruppe vil fungere for de som av en eller annen grunn ikke har eksepsjonell restitusjonskapasitet. Wink
Sitatet over er hentet fra den opprinnelige cycles for pennies-tråden.

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: doggcrap
« #18 : 03. november 2004, 22:11 »
Jeg har stort sett trent med en slik splitt - 4 dager i uka med DC-trening. Det har faktisk gått bra, men må jo også få understreke at man bør begynne å teste ut programmet 3 g/uka å se hvordan det fungerer først. De fleste bygger mer enn bra nok på det opplegget.

Begynte slik DC- anbefaler, nemlig med 3 g/uka og med kun straighte sets til å begynne med, hvorpå jeg etter en stund gikk over til ett restpause sett.

Forsøkte også å kjøre 2 restpause sets etter at jeg gikk over på 4 g/uka, men det ble for mye, noe jeg merket meget raskt. Ble slapp og følte meg kraftløs, samtidig som økningene uteble.

For de som absolutt vil trene 4 dager kan det være lurt å kompensere for dette ved å heller kutte ut/ned på restpause sett.
Treningsloggen min finner du her

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!