Skrevet av Emne: Mat etter styrketrening.. HJELP!  (Lest 1187 ganger)

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Mat etter styrketrening.. HJELP!
« : 02. november 2004, 15:40 »
Jeg trener styrke et par ganger i uka og merker framgang. Men nå har det seg slik at jeg kun kan trene om kveldene. Dette gjelder bare en liten periode. Jeg er ute etter best mulig fettforbrenning og inntar raske karbs umiddelbart etter treningen. Deretter venter jeg vanligvis en time med proteiner og trege karbs. Men hva skal jeg spise etter styrken da jeg legger meg ganske raskt det siste måltidet? Har hørt at man skal ikke spise karbs om kvelden så det er vel utelukket? Og ikke fett tett etter treningen? Da gjenstår det jo bare proteiner, men det blir altfor dyrt med f.eks kylling eller biff til kveldsmat. Går det greit å spise ett eller to egg sammen med salat en time etter styrken? Vet jo at egg inneholder litt fett? Så legger jeg meg innen en time etter det måltidet.. 

nann-rosita

  • Gjest
SV: Mat etter styrketrening.. HJELP!
« #1 : 02. november 2004, 15:52 »
Jeg trener styrke et par ganger i uka og merker framgang. Men nå har det seg slik at jeg kun kan trene om kveldene. Dette gjelder bare en liten periode. Jeg er ute etter best mulig fettforbrenning og inntar raske karbs umiddelbart etter treningen. Deretter venter jeg vanligvis en time med proteiner og trege karbs. Men hva skal jeg spise etter styrken da jeg legger meg ganske raskt det siste måltidet? Har hørt at man skal ikke spise karbs om kvelden så det er vel utelukket? Og ikke fett tett etter treningen? Da gjenstår det jo bare proteiner, men det blir altfor dyrt med f.eks kylling eller biff til kveldsmat. Går det greit å spise ett eller to egg sammen med salat en time etter styrken? Vet jo at egg inneholder litt fett? Så legger jeg meg innen en time etter det måltidet.. 

få i deg en karbodrikk under og like etter trening. på turen hjem og i dusjen er dette rimelig kjapt borte.

mine to siste måltider på dietten bestod av veldig lite  , eller ingen karb. Ta en proteinshake , eller 100 g kylling/fisk/biff/tunfisk med ca 50g salat som siste måltid.

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

SV: Mat etter styrketrening.. HJELP!
« #2 : 02. november 2004, 16:09 »


få i deg en karbodrikk under og like etter trening. på turen hjem og i dusjen er dette rimelig kjapt borte.

mine to siste måltider på dietten bestod av veldig lite  , eller ingen karb. Ta en proteinshake , eller 100 g kylling/fisk/biff/tunfisk med ca 50g salat som siste måltid.

Ja, jeg spiser vanligvis lite karbs til det siste måltidet. Men siden dette gjelder etter en styrketreningsøkt, vet jeg hvor viktig det er med proteiner. Kylling/biff blir altfor dyrt i lengden. Tunfisk i vann er det eneste jeg har smakt og ALDRI mer. Tunfisk i olje da? Er det altså ikke lurt å spise egg etter treningen siden det da er mitt siste måltid?

nann-rosita

  • Gjest
SV: Mat etter styrketrening.. HJELP!
« #3 : 02. november 2004, 18:47 »
dyrt og dyrt. syns faktisk kylling og slikt ikke koster SÅ mye. kjøp en pakke kylling på rema  , er vel 600g til 70 kroner. og tar du 100g pr gang er det seks kvelder ....

tunfisk og fisk spiser jeg ikke selv.
lag en omelette av to hviter og et helt egg da.. ha litt salat til . eller bare kjør innpå med proteinshake

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Mat etter styrketrening.. HJELP!
« #4 : 02. november 2004, 19:57 »
Proteinrik mat er viktig for å bygge muskler og få styrke vet du. Vanskelig og trene hard styrketrening og gå på diett samtidig. Jeg klarer det ikke blir slappfisk umiddelbart.
Gruer meg nå til over nyttår da må jeg prøve å få vekk litt fett selv, men da blir det mest byggeøvelser og ikke hard styrketrening. Må velge jeg i hvertfall, men det er kankje forskjell på folk.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!