Skrevet av Emne: PumpingIron's PROFIL  (Lest 14553 ganger)

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

PumpingIron's PROFIL
« : 10. november 2004, 23:41 »
Vitale fakta (Revidert 20.05.05):

Alder:   25
Høyde: 1.77
Vekt:    75

- Kropp preges av HØY forbrenning / tynn beinbygning

Drevet med styrketrening siden 1999, altså inn i mitt 6. år nå. Drevet mer "seriøst" par-tre siste årene. Har ikke hatt noen spesielle mål med treningen før, annet enn å holde meg noenlunde i form - holde ryggen i sjakk (har slitt med en del rygg/nakke problemer opp gjennom årene). Ønsker å få litt mer ut av trening nå, og målet mitt frem mot sommeren (vinteren her nede) 2005 blir å ligge på rundt 72 (rimelig deffa) kg. Videre blir det å legge på meg litt mer masse frem mot neste sommer...

Ligger nå på rundt;

200g++    protein
300-400g karbo
80-100g   fett

per dag, fordelt på 4 hovedmåltider + 2-3 shakes - alt etter som...

Treningen består per idag av en 4-splitt:

Dag 1: Rygg + Biceps - 12min. Kardio - Stretching
Dag 2: Bryst (lett) + Skuldre - 12 min. Kardio - Stretching
Dag 4: Mage + Bakside/Forside Lår, Legger - 12 min. Kardio - Stretching
Dag 5: Bryst (tung) + Triceps

Legger ut et par rygg-bilder til å begynne med...(vekten lå på dette tidspunkt på 70kg).

Utlogget Godfather

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 908

  • Custom User Title
SV: PI's Profile
« #1 : 11. november 2004, 16:24 »
Ser jo veldig bra ut det her Smiley Men mer masse skader aldri. Ser jo ut som du har fått deg en fin byggediett. Jeg ville ikke kjørt shake alene som mellommåltid viss du har det som intensjon(kommer an på når på døgnet). En fett prosent på rundt 10% anser jeg som rimelig greit, men vet jo ikke hvor definert du vil vere. Poseringene var for øvrig greie nok.

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: PI's Profile
« #2 : 11. november 2004, 17:47 »
Poseringene var for øvrig greie nok.

Hvilke poseringer?

Ser forøvrig bar ut PI. Fortsett å pump jern og spis rikelig med mat
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: PI's Profile
« #3 : 11. november 2004, 18:48 »
Definert og fin kropp med meget markerte og fine armer, skuldre og rygg i allefall.

Hvis resten av kroppen står i stil med det en ser på bildet - særlig den bicepsposeringen så er det meget bra.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: PI's Profile
« #4 : 11. november 2004, 21:09 »
Jeg synes du satser alt for mye på protein-drikker. Du burde satse på spise mer måltid med egg, fisk, tunfisk, karbonadedeig, kyllingbryst, potet og ris.

Proteiner i egg og eggehviter går for å være det proteinet som tas best opp i kroppen. Har lest at noen proffer under diett spiser 12 eggehviter om morgenen og 12 eggehviter litt før de legger seg. Dette er jo selvfølgelig ekstremt, men poenget er at pulver kan ikke erstatte mat i lengden.

Etter egg kommer foresten fisk med tanke på kvalitet av protein. Det er jo ikke alle som liker fisk da.
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: PI's Profile
« #5 : 11. november 2004, 21:34 »
Enig med deg InYourFace! Men fremover blir det rett og slett ikke tid til mer enn 4, MAKS 5 måltider til dagen. 2 av disse måltidene vil forøvrig inneholde en del karbonadedeig, kyllingbryst, noe egg, pasta, ris (som jeg ikke har ført opp enda). Poteter vil det bli i ny og ne...fisk blir det nok litt mer av nå når jeg kommer hjem en tur. Tunfisk blir det lite av...er ingen stor fan av det kan man si, selv om det så definitivt er en billig og bra proteinkilde. Can't stand the taste...føler meg egentlig uggen i lang tid etter å ha spist det samme hva jeg blander det med.

Takk for tips IYF, men sånn ståa er nå så kommer det altså til å bli vanskelig å få tid til så mye mer enn 4 skikkelige måltider til dagen i de neste par-tre månedene. Pulver kan ikke erstatte gode måltider i lengden, men i denne overgangsfasen så ser jeg ingen annen løsning enn å spe på med en del proteinshaker gjennom dagen, da spesielt på treningsdager. Helt håpløst er det vel uansett ikke (for en periode) ?? ...selv om det ideelle selvsagt hadde vært flere næringsrike måltider, gjerne 6 til dagen.

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: PI's Profile
« #6 : 11. november 2004, 21:47 »
Tunfisk blir det lite av...er ingen stor fan av det kan man si, selv om det så definitivt er en billig og bra proteinkilde. Can't stand the taste...føler meg egentlig uggen i lang tid etter å ha spist det samme hva jeg blander det med.

De som er mest hardcore spiser tunfisk rett fra boksen! Tunfisk uten smakstilsetning forøvrig.

;-)
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: PI's Profile
« #7 : 11. november 2004, 22:10 »
Bra tilberedt fisk har jeg sansen for, men tunfisk på boks har jeg aldri vært svak for...hehe. For de som klarer å spise det rett fra boksen, vel, all honnør til dem! Du er kanskje en av dem...Wink

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: PI's Profile - Nytt Bilde
« #8 : 22. mars 2005, 18:59 »


Har gått opp ca. 3kg (en god del av dette fett...enda ikke gått til anskaffelse av fettklype) på de siste 4 mnd. Veier nå 72-73kg. Målet om å være "rippa" på rundt 74-75kg til sommeren er foreløpig lagt på is...

Ligger per idag som oftest på 4 BASIS måltider per dag, supplert med 2 mindre mellommåltider ala proteinshake el. lign. Kjørte på kreatinkur for litt over 1 mnd siden, kommer til å kjøre en ny kur (denne gang med Tri-Creatine Malate) om et par uker. Regner med mindre "bloating" ved å kjøre TCM. Kommer da til å kjøre en stack med TCM, WPI, dextrose før/etter trening.

Cardio har det blitt lite og ingenting av de siste mnd. Mye grunnet at jeg har hatt problemer med legger (antydning til beinhinnebetennelse), samt hælproblemer. Håper å få komt igang med intervalltrening ala fotball snart + evt. noe jogging på mykt underlag hvis beina virker bra...hvis ikke må jeg nok ta fatt på sykkel. Ellers så ser 4-splitten ut som dette per idag:

Dag 1: Rygg / Biceps / Mage
Dag 2: Bryst (Lett) / Skuldre / Trapz

Dag 4: Lår, Legger / Mage
Dag 5: Bryst (Tung) / Triceps / Over-Under Arm

Utlogget willy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 375
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 375

SV: PumpingIron's Profil
« #9 : 27. mars 2005, 18:36 »
noen kropps mål..

midje
armer
bryst..

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: PumpingIron's Profil
« #10 : 27. mars 2005, 19:11 »
Kroppsmål (ca.):

Midje: 80 cm
Bryst: 100 cm

Legger: 38 cm
Lår: 57 cm

Håndledd: 16 cm
Underarm: 30 cm
Overarm: 37 cm

Tipper fettprosenten min ligger på rundt 12%

Tandstad

  • Gjest
SV: PumpingIron's Profil
« #11 : 27. mars 2005, 19:21 »



De som er mest hardcore spiser tunfisk rett fra boksen! Tunfisk uten smakstilsetning forøvrig.

;-)
Tjoho eg er hardcore Cheesy

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: PumpingIron's Profil
« #12 : 27. mars 2005, 19:25 »
Fint for deg Tandstad  Grin Sparer peng på å være "hardcore".....får gi den siste oppskriften jeg så her på TF en sjanse, "Tunfisk ala Fajita", for å se om det glir ned. Heldigvis så får jeg tak i billig kylling ut året i det minste!

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: PumpingIron's Profil
« #13 : 28. mars 2005, 18:49 »


Begynte med intervalltrening (gerilja-kardio) idag, håper bare at beinhinnene mine holder denne gang...en god del fett rundt mageparti som jeg bør kvitte meg med.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: PumpingIron's Profil
« #14 : 03. april 2005, 17:04 »
Tenkte jeg kunne legge ut en liten oversikt over hvordan splitten min ser ut nå om dagen, og hvilke øvelser det varieres mellom.

Kommentarer / tips tar jeg gjerne imot både hva gjelder splitten i seg selv, øvelsene og mengde.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!