Skrevet av Emne: Sticky: Solarium - F.A.Q.  (Lest 78054 ganger)

Utlogget Molde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

SV: Solarium - F.A.Q.
« #30 : 20. juni 2005, 11:44 »
Noe som jeg trur er bedre for huden er den kremen med litt selvbruning, kremen har også solfaktor.... har noen venniner som bruker den med store resultater...
Holder på, holder på. Bare vent!

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Solarium - F.A.Q.
« #31 : 20. juni 2005, 12:35 »
Sitat
Noe som jeg trur er bedre for huden er den kremen med litt selvbruning, kremen har også solfaktor.... har noen venniner som bruker den med store resultater...

Selvsagt er det bedre for huden, men på den annen side så oppnår man ofte ikke ønskelig resultat. Ikke prøvd selvbruning selv, men har hørt fra MANGE andre om ganske så variende resultat med tanke på gulning, jevnhet på falming, hvor lenge fargen holder osv osv. Mye klatt med det opplegget der også.

Solarium er helt ok å ta i moderate mengder. Å anvende solarium ukentlig året rundt derimot, noe som mange faktisk gjør, kan strengt tatt ikke anbefales - spesielt ikke for unge mennesker (under 18år) og andre mennesker som er følsomme for UV-stråler. Det sier seg selv at ved å anvende solariumet året rundt så er man mer utsatt for hudkreft, og da spesielt for de to gruppene nevnt her.

Dersom man ønsker å være brun året rundt uten fare for å utsette kroppen for for mye UV-stråling så kan man for eks. gå til anskaffelse av et spray-tanning system. Det er spesielt gunstig for de som sliter med å oppnå noe særlig farge gjennom moderat solariumsbruk, eller ved å ligge å sole seg over kortere perioder (sistnevnte kommer selvsagt an på hvor man bor i verden).

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Solarium - F.A.Q.
« #32 : 25. juni 2005, 03:25 »
Bare et lite spm., som jeg håper noen gidder å svare på: Skal på ferie i vinter, hvor lenge før bør jeg begynne med solarium? Er av den typen som ikke tåler så alt for mye sol om gangen, men det er bare i starten. Om jeg tar sol annenhver da, er det da godt nok å starte med solarium ca. 2-3 uker før jeg reiser?

Det er vel avhengig av hvor sterk farge du ønsker å oppnå. Som nevnt fra trådstarter så kan du begynne å ta sol annenhver dag, frem til du har oppnådd den brunfargen du er ute etter. Da du har gjort det, kan du ta sol 1-2 ganger i uka for å vedlikeholde den.
Hvor lenge du bør ligge i sola er veldig varierende fra person til person. Har du lys hud og ikke blir så fort brun, så bør du ikke starte på så mange minuttene, jeg antar at 10 er fint. Har du mørkere hud og tåler litt sol, uten å bli brent, så kan det helt sikkert være greit å starte med 15 minutter. Øk minuttene gradvis etter hvert.  Cool

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Solarium - F.A.Q.
« #33 : 25. juni 2005, 03:28 »
Er det noen som har peiling på UV og kreft? Husker ikke hvor jeg leste det, men ifølge nyere studier skal visst en moderat brunfarge på huden redusere kreftfaren. Noen som har greie på dette?

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Solarium - F.A.Q.
« #34 : 25. juni 2005, 03:39 »
Det du nevner har jeg ingen anelse om, men har lest at små doser med sol kan redusere faren for brystkreft, tykktarmskreft og prostatakreft.

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: Solarium - F.A.Q.
« #35 : 25. juni 2005, 05:36 »
Tok solarium for andre gang idag, og lå der kanskje litt for lenge.. Tongue Ser ut som en kokt hummer akkruat nå.. Skikklig solbrent. Har smurt meg inn i aloe vera 3 ganger idag, så jeg regner med det blir bedre i morgen. Blir jeg brun når jeg blir solbrent? Eller blir jeg like bleik igjen som jeg var? Kan jeg ta sol igjen i overimorgen, hvis solbrentheten er borte? Eller bør jeg vente lenger?
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: Solarium - F.A.Q.
« #36 : 25. juni 2005, 06:18 »
Du bør iallefall vente til det er helt borte, of deretter ta litt kortere tid i solariumet.
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Solarium - F.A.Q.
« #37 : 25. juni 2005, 06:24 »
Enig med hva IYF sier her.

Ellers så kan man si at rødt blir som regel til brunt, men med fare for flassing. Kommer litt an på hudtype også da.

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: Solarium - F.A.Q.
« #38 : 25. juni 2005, 17:39 »
Ok, takker! Smiley Er allerede blitt mye bedre i dag. Ble faktisk brun! Cheesy Men er fremdeles litt rosa på de verste plassene.. Får vel ta litt mindre tid neste gang ja.
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget melkesyre

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

SV: Solarium - F.A.Q.
« #39 : 30. juni 2005, 16:49 »
Er det noen som har peiling på UV og kreft? Husker ikke hvor jeg leste det, men ifølge nyere studier skal visst en moderat brunfarge på huden redusere kreftfaren. Noen som har greie på dette?

Det stod en artikkel i VG for en tid tilbake der en gruppe forskere hadde funnet ut at solarium 10 minutt i uken forebygde hudkreft. Det er det samme med huden som med immunforsvaret; det må brytes ned for å rustes opp.

Det der med rynker er litt overdrevet. Min mor er 42 år og har ikke en eneste rynke. Hun soler seg hyppig i både solarium og ute i det fri. Nordmenn som flytter til Spania er en annen sak, men folk som tar solarium en gang i blant trenger ikke tenke på rynker. Rynkemengde er individuelt uansett og hvem bryr seg vel om man har et par rynker når man er 50? Et eksempel er jo også Arnold og hans generasjon bodybuildere som brukte store deler av tiden sin på å sole seg. Arnold er født i 1947, men ser ikke akkurat ut som om solarium og soling har tatt totalt knekken på huden hans. For å ikke glemme all filmsminken han har brukt.
Only after disaster can we be resurrected.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Solarium - F.A.Q.
« #40 : 20. mars 2006, 03:11 »
bare ikke ta for mye sol....


Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Solarium - F.A.Q.
« #41 : 23. april 2006, 22:21 »
Uh, stallion.. Ikke for mye nei..

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

SV: Solarium - F.A.Q.
« #42 : 24. april 2006, 00:42 »
haha, for det der var bare ikke så en drakt vettu. lol.

yoda sitatet var jo faktisk kult, du burde det i signaturen legge.

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Sticky: Solarium - F.A.Q.
« #43 : 17. august 2006, 01:48 »
Har et par spørsmål her.. Wink

1) Har hørt at man bør bruke solariumsbriller, er det samme som solbriller?

2) Bør jeg bruke solkrem? Eller er det en egen krem for solarium?

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Sticky: Solarium - F.A.Q.
« #44 : 17. august 2006, 02:10 »
bare bumber denne før jeg legger meg. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!