Skrevet av Emne: Nye reglar i styrkeløft  (Lest 2496 ganger)

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Nye reglar i styrkeløft
« : 12. november 2004, 10:50 »
På IPF-kongressen ble enkelte nye regler vedtatt. Her er noen av dem.

Hvis en løfter går ut i noen av øvelsene, kan vedkommende likevel fortsette konkurransen for å oppnå medaljer i en av de resterende øvelser.

Sokker (knestrømper) som dekker skinnleggen skal benyttes i markløft.

I knebøy og benkpress skal sidedommerne løfte en arm, og holde den løftet inntil utøveren er i korrekt posisjon til å få signalet for å begynne løftet.







Må vi begynne å bruke fotballsokkar i markløft og no? Kva er dette slags tull?  Angry

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Nye reglar i styrkeløft
« #1 : 12. november 2004, 10:58 »
Hva ser du?

1+1=2
2+2=5
3+3=6

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: Nye reglar i styrkeløft
« #2 : 12. november 2004, 11:04 »
På IPF-kongressen ble enkelte nye regler vedtatt. Her er noen av dem.

Hvis en løfter går ut i noen av øvelsene, kan vedkommende likevel fortsette konkurransen for å oppnå medaljer i en av de resterende øvelser.

Sokker (knestrømper) som dekker skinnleggen skal benyttes i markløft.

I knebøy og benkpress skal sidedommerne løfte en arm, og holde den løftet inntil utøveren er i korrekt posisjon til å få signalet for å begynne løftet.

Må vi begynne å bruke fotballsokkar i markløft og no? Kva er dette slags tull?  Angry

er disse gjeldende på jr-nm nå?? kan bare bruke vanlige sokker jeg, de er alt for store til meg som har 35 i sko Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Nye reglar i styrkeløft
« #3 : 12. november 2004, 11:06 »
På IPF-kongressen ble enkelte nye regler vedtatt. Her er noen av dem.

Hvis en løfter går ut i noen av øvelsene, kan vedkommende likevel fortsette konkurransen for å oppnå medaljer i en av de resterende øvelser.

Sokker (knestrømper) som dekker skinnleggen skal benyttes i markløft.

I knebøy og benkpress skal sidedommerne løfte en arm, og holde den løftet inntil utøveren er i korrekt posisjon til å få signalet for å begynne løftet.







Må vi begynne å bruke fotballsokkar i markløft og no? Kva er dette slags tull?  Angry


Omd et er så tullete kan vel diskuteres, men hygenisk er det ihverfall. Dette da det ofte kommer blod og hudrester fra leggene til løftere som drar stangen langs etter legga!

Og, du trenger ikke kjøpe fotballstrømper, du kan jo kjøpe noen søte rosa knestrømper Grin

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Nye reglar i styrkeløft
« #4 : 12. november 2004, 11:44 »
For meg som står sumo, så betyr det at eg må teipe sokkane på "gliflata", ellers vil berre stonga sette seg fast.

Forstår vedtaket godt - men no kjem vi om mogleg til å sjå endå teitare ut  Grin
listefyll returns

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Nye reglar i styrkeløft
« #5 : 12. november 2004, 11:45 »
På IPF-kongressen ble enkelte nye regler vedtatt. Her er noen av dem.

Hvis en løfter går ut i noen av øvelsene, kan vedkommende likevel fortsette konkurransen for å oppnå medaljer i en av de resterende øvelser.

Sokker (knestrømper) som dekker skinnleggen skal benyttes i markløft.

I knebøy og benkpress skal sidedommerne løfte en arm, og holde den løftet inntil utøveren er i korrekt posisjon til å få signalet for å begynne løftet.







Må vi begynne å bruke fotballsokkar i markløft og no? Kva er dette slags tull?  Angry


Får nok noen flotte sokker fra Titan og de andre leverandørene tenker jeg  Grin

Sikkert veldig søtt med sånne flotte knestrømper. Jeg gleder med  Dance
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Nye reglar i styrkeløft
« #6 : 12. november 2004, 11:50 »
For meg som står sumo, så betyr det at eg må teipe sokkane på "gliflata", ellers vil berre stonga sette seg fast.

Forstår vedtaket godt - men no kjem vi om mogleg til å sjå endå teitare ut  Grin

Dersom du har problemer med at stanga setter seg fast i sokkene, anbefaler jeg silkestrømper Grin

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Nye reglar i styrkeløft
« #7 : 12. november 2004, 11:52 »
Alt kler den smukke, så det er ikkje noko problem  Kiss
listefyll returns

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Nye reglar i styrkeløft
« #8 : 12. november 2004, 12:26 »
Begrunnelsen for regelen er nok å slippe å bruke tid på den tidkrevende rengjøringen av stanga med spesialmidler  som dagens strenge regler krever hver gang noen har skrubbet seg og det har kommet blod på stanga (i disse HIV-tider, det er samme frykt som gjør at du ikke kan løfte uten T-skjorte i knebøy). Må si jeg gruer meg litt til å skulle krangle stanga forbi knestømper, jeg også!  Tongue

Men det kunne jo være kjekt å vite når reglene gjelder fra, noen som vet det? Bold?Vanligvis gjelder vel reglene enten fra neste dag eller fra 1. januar neste år. Ser for meg panisk shoppingaktivitet for juniorene i Oslo neste helg..

Og til damene; en kjent kjedebutikk har svarte knestrømper med rosa hjerter som står perfekt til frøkensport-skjortene  Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Nye reglar i styrkeløft
« #9 : 12. november 2004, 13:09 »
Hva ser du?

1+1=2
2+2=5
3+3=6

Eg ser ein idiot som ikkje kan rekne!

SteamHammer

  • Gjest
SV: Nye reglar i styrkeløft
« #10 : 12. november 2004, 13:17 »
Begrunnelsen for regelen er nok å slippe å bruke tid på den tidkrevende rengjøringen av stanga med spesialmidler  som dagens strenge regler krever hver gang noen har skrubbet seg og det har kommet blod på stanga (i disse HIV-tider, det er samme frykt som gjør at du ikke kan løfte uten T-skjorte i knebøy). Må si jeg gruer meg litt til å skulle krangle stanga forbi knestømper, jeg også!  Tongue

Ja, så sipper vi lengre å blotte vår pene legger mer.... Grin
Endelig skal vi slippe å vise fram alle skrubbsåra og åreknutene....og endelig et godt alibi for å kjøpe seg noe nytt for en gangs skyld  woot.
Sikkert flere fordeler også.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Nye reglar i styrkeløft
« #11 : 12. november 2004, 13:23 »
Jeg har tidenes minste legger, så å dekke de til med noen strømper ser jeg frem til  Grin
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

SV: Nye reglar i styrkeløft
« #12 : 12. november 2004, 14:02 »
Knestrømper reduserer behovet for oppvarming og har derfor nærmest vært obligatorisk for veteraner en stund.

For oss som er så stive at vi drar mark med strake bein med stange 10-20 cm utenfor kneskåla vil jo innføringen av markstrømper medføre en konkurransefortrinn i forhold til de som er så mye at de kan dra stange inntil leggen. Håper derfor at Titan innfører en markstrømpe med høy friksjon.

.... ellers er nok 01.01.2005 en aktuell dato.

8 - Socks
Delete the following sentence:  The Medical Committee insist that shin length socks be worn to cover and protect the shins if the lifter so happens to drag the bar on the shins - and insert - Shin length socks shall be worn to cover and protect the shins while performing the deadlift.
 
Reason:
The present situation where the bar has to be cleaned between " every other lift " with a sterile solution, dried, plasters torn from shins and adhering to the bar, is considered to be unhealthy, unsightly, and totally unacceptable.
Medlem av OSKs styrketrimlag

Bold

  • Gjest
SV: Nye reglar i styrkeløft
« #13 : 12. november 2004, 15:31 »
Regelen om knestrømper gjelder fra 010105, men det er også lov å bruke slike nå.
Ellers synes jeg forslaget om silkestrømper var meget godt (og det er seriøst ment).

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Nye reglar i styrkeløft
« #14 : 12. november 2004, 15:50 »


Eg ser ein idiot som ikkje kan rekne!

Hehe. Det sier ca 90% av alle som ser dette, men litt annerledes ordlagt.
 biggrin

Det få legger merke til er at det faktisk er 2 som er riktige og fokusere på det som er bra.
(Direkte sammenheng med undervisning av barn)

Men det som er viktig her er vel at dere fremdeles har muligheten til å løfte, og det bare er små bagateller at dere blir seendes ut som små skolejenter. Se det positive i det.
 2thumbsup

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!