Skrevet av Emne: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel  (Lest 13315 ganger)

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« : 13. november 2004, 14:12 »
For de som ikke vet det, er ephedra en urte som egentlig er en medisin for personer med astma. Ephedra er også farlig for personer med astma, og det er anbefalt astmatikere å ta andre medisiner. Produkter som inneholder ephedra er forbudt i bl.a. USA og Norge. Det har blitt bevist at ephedra har vært årsaken til flere dødsfall - over 200 bare i USA. Personer som går på ephedra får høyere blodtrykk, høyere hjertefrekvens og også hjerteanfall. Ephedra er mao dødsfarlig. Ephedra funker slankende så lenge du går på det - straks du slutter å ta det, vil du gå tilbake til 'normalvekta'. Personer som går på ephedra, tar ofte mer enn anbefalt dose, og det sier seg vel selv at da øker risikoen for å dø.

Jeg fikk vite av en venninne at en jente jeg kjenner har bestilt seg ephedra. Hun er ikke spesielt feit, men ikke akkurat slank heller. Jeg fortalte henne om ephedra, og frarådet henne å ta det. Jeg sa at hun må legge om kostholdet og begynne å trene litt om hun skal bli slank. Men det hadde hun visstnok ikke tid til, og hun ville fortsette med å spise masse godteri og usunn mat, og derfor var ephedra løsningen.

Personlig fatter jeg ikke at hun fortsatt vil ta ephedra, etter at hun har fått vite hva som kan skje med henne. Men tydeligvis er det et alternativ for personer som vil gå ned i vekt, og som tror det er livets undergang å begrense godteriinntaket og å trene et par timer i uka. 
 
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget iceknight

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 255

  • In too deep..
SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #1 : 13. november 2004, 14:34 »
Om du ikkje er klar over det, er effedrin kanskje det middelet med best virkning i forhold til bivirkninger for å bidra til vekttap. Om det var slik du påstår, at vekta kjem tilbake med en gang, var det nok ikkje så mykje brukt som det er. Ellers er det jo slik at alt som har god virkning, er risikabelt om en overdriver.
No Risk, No Fun!
Live your life in the Fast Lane!
Pain is weakness leaving your body!

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #2 : 13. november 2004, 14:52 »
Om du ikkje er klar over det, er effedrin kanskje det middelet med best virkning i forhold til bivirkninger for å bidra til vekttap.

Og det skal være positivt? For det høres ut som du prøver å forsvare epehdra. Det sier litt om slankemiddelene, når ephedra er det beste av de.

Sitat
Om det var slik du påstår, at vekta kjem tilbake med en gang, var det nok ikkje så mykje brukt som det er.

Hva mener du med det? Det har vært brukt i over 5000 år som kinesisk medisin. De siste årene har det blitt svært misbrukt som slankemiddel. 
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget A.A

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #3 : 13. november 2004, 14:55 »
Av de 200 dødsfallene i USA var mesteparten overvektige. En del hadde i tillegg høyt blodtrykk fra før. Hvis man er "normalvektig" med ikke altfor høy fett% så er ephedra nesten helt ufarlig i doser på opp til 90 mg/dag! Det er hvis man har hjerteproblemer eller høyt blodtrykk det kan være meget farlig!

Det øker forbrenningen med ca 5-7% i kroppen.
Swedish quality moving up in the ranks!

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #4 : 13. november 2004, 15:19 »
Det vil gi deg høyere blodtrykk, som ikke gjør det helt ufarlig. Jeg vet om folk som har gått på ephedra, og mange av de har tatt høyere doser enn anbefalt. I forbindelse med legebesøk, fikk de vite at det var overraskende at ikke noe hadde hendt dem.(!) Og de ble sterkt anbefalt å slutte. Det er ikke uten grunn at leger og andre råder folk til ikke å bruke ephedra. Når tom pasienter legemiddelet er beregnet på blir frarådet å bruke det, sier det seg selv!
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #5 : 13. november 2004, 15:30 »
Salg av efedrin har nå blitt ulovlig i USA, men det er ikke ulovlig å ta det hvis man har det. Det er vel ulovlig i Norge også.

Dette er gammelt nytt.
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget Godfather

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 908

  • Custom User Title
SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #6 : 13. november 2004, 16:15 »
Det vil gi deg høyere blodtrykk, som ikke gjør det helt ufarlig. Jeg vet om folk som har gått på ephedra, og mange av de har tatt høyere doser enn anbefalt. I forbindelse med legebesøk, fikk de vite at det var overraskende at ikke noe hadde hendt dem.(!) Og de ble sterkt anbefalt å slutte. Det er ikke uten grunn at leger og andre råder folk til ikke å bruke ephedra. Når tom pasienter legemiddelet er beregnet på blir frarådet å bruke det, sier det seg selv!

Nå kommer jo det også an på holdningen til legene rundt i det langstrakte land. Ephedra er jo ikke akkurat det farligste man kan putte i seg, og under kontrollerte forhold tror jeg det vil funke bra.

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #7 : 13. november 2004, 16:28 »
Jeg skjønner at du kan stille spørsmål ved troverdigheten og instillingen til enkelte leger. Men dette har flere leger fra forskjellige land uttalt seg om. Norske, svenske, engelske osv. I et tilfelle var det faktisk flere amerikanske leger som uttalte seg.
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #8 : 13. november 2004, 16:52 »
Effedrin er ikke det beste middelet for vektreduksjon, men det middelet som har best effekt i forhold til farene/bivirkningene man kan forvente. Alle lette loesninger er forbundet med en viss risiko. Spoersmaalet blir bare hvor stor risk er du villig til aa ta og hvor mye oensker du ditt resultat.

Ettersom Effedrin er ulovlig har man begynnt aa  bruke synephrine, eller sitrusfrukten som inneholder synephrine i diverse stackers. Dette fordi synephrine har omtrent samme effekt som effedrin ved hoeyere doseringer. Dette er selvsagt en maate aa unngaa lovgivningen paa. Skal man tro paa trenden, er det nok ikke snakk om lange tiden foer ogsaa dette virkestoffet blir bannlyst. Aarsaken for dette er stort sett at personer velger aa bruke diverse middel feil. En vanlig tanke hos bodybuildere er at om 5 tabletter funker bra, ja da maa jo 10 tabletter virke dobbelt saa bra, og 20 virker da 4 ganger saa bra osv... Det er dette som medfoerer tragiske utfall som resulterer i forbud som gaar utover alle...

synd men sant.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #9 : 15. november 2004, 04:11 »
For de som ikke vet det, er ephedra en urte som egentlig er en medisin for personer med astma. Ephedra er også farlig for personer med astma, og det er anbefalt astmatikere å ta andre medisiner. Produkter som inneholder ephedra er forbudt i bl.a. USA og Norge. Det har blitt bevist at ephedra har vært årsaken til flere dødsfall - over 200 bare i USA. Personer som går på ephedra får høyere blodtrykk, høyere hjertefrekvens og også hjerteanfall. Ephedra er mao dødsfarlig. Ephedra funker slankende så lenge du går på det - straks du slutter å ta det, vil du gå tilbake til 'normalvekta'. Personer som går på ephedra, tar ofte mer enn anbefalt dose, og det sier seg vel selv at da øker risikoen for å dø.

Jeg fikk vite av en venninne at en jente jeg kjenner har bestilt seg ephedra. Hun er ikke spesielt feit, men ikke akkurat slank heller. Jeg fortalte henne om ephedra, og frarådet henne å ta det. Jeg sa at hun må legge om kostholdet og begynne å trene litt om hun skal bli slank. Men det hadde hun visstnok ikke tid til, og hun ville fortsette med å spise masse godteri og usunn mat, og derfor var ephedra løsningen.

Personlig fatter jeg ikke at hun fortsatt vil ta ephedra, etter at hun har fått vite hva som kan skje med henne. Men tydeligvis er det et alternativ for personer som vil gå ned i vekt, og som tror det er livets undergang å begrense godteriinntaket og å trene et par timer i uka. 
 

Alvorlig talt, hvorfor uttaler du deg om saker du ikke eier kunnskap om? Saa efedrin er doedsfarlig om den tas med vekttap som maal, og medisin om den tas for astma? Naar du kategoriserer efedrin som "doedsfarlig", meddeler du klart og tydelig at du ikke har vilje eller evner til aa delta i en konstruktiv diskusjon om emnet.

Efedrin er effektiv da den reduserer appetitten dramatisk hos de fleste. Blodtrykket vil oeke, ogsaa pulsen, men om varig vekttap er utfallet vil man komme sunnere ut av det. Grunnen til at det er forbudt i de fleste land, er at det aldri slaar feil at en rekke klovner faar den straalende ideen om aa innta femti ganger anbefalt dosering. Proev aa ta 50 gram aspirin og se hva som skjer. Forresten, ikke gjoer det.  Wink
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #10 : 15. november 2004, 11:07 »
Jeg eier ikke kunnskap om ephedra? Så krass du skulle være. Og hvem er så du, som kan ekspertuttale deg om emnet, mr. besserwisser? Såvidt jeg kan se, er alt jeg skrev korrekt. Det er faktisk dødsfarlig å få økt blodtrykk - visste du ikke det?
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #11 : 15. november 2004, 11:22 »
Av de 200 dødsfallene i USA var mesteparten overvektige. En del hadde i tillegg høyt blodtrykk fra før. Hvis man er "normalvektig" med ikke altfor høy fett% så er ephedra nesten helt ufarlig i doser på opp til 90 mg/dag! Det er hvis man har hjerteproblemer eller høyt blodtrykk det kan være meget farlig!

Det øker forbrenningen med ca 5-7% i kroppen.

Litt av poenget blir vel da at det er de færreste som vet om de er disponibel for hjerte/karsykdommer, og burde av den enkle grunn ligge unna medisiner for å slanke seg! Dersom man er så feit at vil slanke seg ved hjelp av medikamenter burde det i så fall skje under kyndig legetilsyn.

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #12 : 15. november 2004, 11:25 »
hvis man begynner å regne på sannsynligheten for at ett normalt, oppegående menneske dør av ephedra tror jeg at man hadde fått et resultat som viste at det var ganske trygt.
200 av mange millioner er ikke veldig skremmende.

er selv tilhenger av tanken på å kunne gjøre hva jeg vil med min egen kropp.
dvs at jeg er imot alle former for forbud av noe som _kan_ være farlig for noen i ekstreme tilfeller.

som ephedra.
hvis man ikke vet bedre enn å spise store mengder blodtrykksøkende kosttilskudd når man har høyt blodtrykk fortjener man bivirkningene.
 
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #13 : 15. november 2004, 11:27 »
hvis man begynner å regne på sannsynligheten for at ett normalt, oppegående menneske dør av ephedra tror jeg at man hadde fått et resultat som viste at det var ganske trygt.
200 av mange millioner er ikke veldig skremmende.

er selv tilhenger av tanken på å kunne gjøre hva jeg vil med min egen kropp.
dvs at jeg er imot alle former for forbud av noe som _kan_ være farlig for noen i ekstreme tilfeller.

som ephedra.
hvis man ikke vet bedre enn å spise store mengder blodtrykksøkende kosttilskudd når man har høyt blodtrykk fortjener man bivirkningene.
 

Er du også villig til å ta ansvaret for hva som skjer med din egen kropp da ?? Altså du selv koster hva det eventult ville koste å få deg på beina igjen om du skulle være av de "uheldige" ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Thorn2003

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

SV: Ephedra - Faktisk et alternativt slankemiddel
« #14 : 15. november 2004, 11:28 »
Fakta er og blir at ting er farlig i overdoserte mengder. Hadde luringene forstått at annbefalt dosering betyr annbefalt dosering hadde alt vært bare fint. Men slik er det ikke, fordi det er alltid som lureper sier, en haug med idioter som tror at mer er bedre. Det fører til fobud, enkelt og greit.
Bilde tatt med digital cam 01.11.2004

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!