Skrevet av Emne: Treningsopplegg for en fjorten åring  (Lest 5555 ganger)

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
Treningsopplegg for en fjorten åring
« : 29. november 2004, 12:41 »
Hei! Jeg er 14 år, veier ca 41-42 kg, er 1.60-1.58 høy.
Til og være så liten syns jeg at jeg selv er sterk,andre syns også det.
Jeg driver med friidrett.
Jeg kjøpte nettop nye vekter,manualsett på Stadion. fikk terningkast 6 i VG.
det er 8 (1) kg vekter og 4 (0,5) kg vekter der.
Jeg fatter ingen ting av kost tilskudd og treningsopplegene deres.
Men kan dere komme  med treningstips,for eks, ta 40  opp og ned,den vanlige greia med 5 kg osv.
Kan dere poste ett dagstilskudd,for eks,morgenen: 2 skiver med det og det pålegget og ett glass melk, og så videre,til dagen er over. Så gjør jeg det samme hver dag og spiser det samme hver dag,nå trener jeg i hytt og pine på forskjellige øvelser, jeg klarer 12 kg på en hånd opp og ned,ikke benkpress metoden men vanlig biceps trening.
Mitt liv er ikke så bra.
Jeg blir mobbet fordi jeg er liten og tynn og har tenkt på selvmords planer hele tiden,skulket skolen osv.
Jeg vil bli sterk.
Vær så snill og hjelp meg, for eks 10 armhevinger hver 10 min eller noe.
og situps,bare lag ett opplegg er dere greie ;)Tusen takk på forhånd.
Kansje dette var litt  rotete og på feil plass,men jeg er nybegynner så ta meg godt imot Wink Pushups Situps Weightlifter2 Dips Help Help Help Food Food :: Morsomt med smileys Wink
 Gull Gull Gull buttrock buttrock headbang headbang

Utlogget Frukten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #1 : 29. november 2004, 12:54 »
Lag deg en tunfisk salat om morningen, og ta et par brødskiver med ost og skinke.
Hvis du vil blir stor og sterk må du også spise som en gud... spis MASSE mat! helt til du er overmett.

Du burde ha faste måltider om dagen også... har jeg hørt ihvertfall Smiley Ikke gå rundt å småspise osv.

Siden du kun har manualer foreslår jeg at du kjører noe sånt:

Mandag:

Biceps curls m/manualer  3 x 15
Pushups 3 x 15
Situps 3 x 15


Onsdag

Benhev 3 x 15
Skulderpress m/manualer 3 x 15
Crunches 3 x Til magen din sprenger

Fredag

Pushups 3 x 15
Sit ups 3 x 15
Pullovers 3 x 15.

Beklager at jeg ikke kan beskrive alle øvelsene, men søk litt på google.com så finner du frem Wink

Og btw, hvis du blir mye mobbet - ikke stå der å ta imot, reager og de for respekt for deg.
Handler ikke om hvem som vinner, bare du gjør noe annet en å stå der.. hvis du skjønner ?
Vet ikke om du er den typen men det er bare et lite tips Wink

Lykke til!   Weightlifter2  Kickass  Situps  Pushups

Honda NSR <3

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #2 : 29. november 2004, 12:59 »
Takk for tipsene Smiley
Før var jeg likt av nesten alle guttene i klassen
Da jeg begynte på ungdomskolen ble jeg mobbet fordi jeg hadde hjelpelærer. Sad
+ at jeg er så liten.
Men jeg er bliott litt mere populærere nå da Smiley
men mange mobber meg fortsatt,jeg tar imot mobbingen fordi jeg ikke klarer og slå tilbake,jeg klarer sikkert og banke noen av dem, Jeg tåler ganske mye,men jeg er ikke sterk nok,og da har de overtaket.
Biceps curls m/manualer  3 x 15 hvor mange kilo skal jeg ha på det?,skal jeg bruke begge armene? Smiley
Er det den vanlige  opp og ned med bicepsen,eller den over hodet? MVH Ranma

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #3 : 29. november 2004, 13:28 »
sorry for dobbeltpost men kan dere komme med flere svar? Smiley   

Utlogget Sveinern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #4 : 29. november 2004, 21:06 »
Bare litt lyst å nevne noe annet du sa i din post, og det er din mobbe bakgrunn.
Når det gjelder psykisk velvære er det viktig med fysisk aktivitet, men hvis du
faktiskt har(hatt) selvmords tanker i en høy grad er det vitkig å søke hjelp flere steder
enn å bare bygge seg opp.

Det viktigeste er at du tross alt er bare 14år, og "stor" som Arnold vil du ikke kunne bli på mange år. Jeg vil anbefale deg kanskje å søke til et milijø som kampsport, alla Karate, TeakwondDo, etc. Grunnen til dette er at det er meget fin trening(varier litt fra klubb til klubb), flott milijø etc. Her vil man merke en annen type fremgang, en annen type kroppsbeherskelse, samt en fin bygging av et bedre selvbilde og selvtilit.
Jeg kjenner mange som har hatt det ugreit på skole, og fått god hjelp fra slike milijø.
Prøv det!

mvh

yngve

  • Gjest
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #5 : 29. november 2004, 21:40 »
Enig med steinern. Du bør starte med en eller annen kampsport. Du kan gjøre det ved siden av vekt-treningen. Du bør forøvrig kontakte et treningssenter som kan veilede deg. Inntil da kan du begynne forsiktig med armhevinger (bryst, triceps), chins (rygg, biceps), situps (mage), Rygghev (korsrygg) og spensthopp (bein). Med forsiktig mener jeg så mange repetisjoner du klarer 1-2 ganger 2-3 ganger i uka. Helt etter hvor god form du er i.

Husk for all del å spis så mye du klarer av sunn mat! Ingen treningsprogram funker uten godt kosthold. Smiley

Du sier du har hatt selvmordstanker. Har du det fortsatt?

Mobbingen bør du ikke finne deg i. Si ifra til de som mobber deg at dette vil du ikke ha noe av. Hvis ikke det hjelper, tar du det opp med en lærer. Jeg kan love deg at enhver lærer med selvrespekt vil følge opp saken. Høres kanskje teit ut, men da skjønner mobberne at du ikke liker det. Kan hende de ikke mener noe vondt med det.

Ja, du er sterk for alderen. Smiley Tror ikke jeg klarte så mye første gang jeg løftet.

Jeg vil følge med deg. Skriv treningsdagbok her på forumet, så kan vi komme med råd og tips. Eventuellt kan du ta bilder og lage profil. Er utrolig motiverende å se før/etter bilder. Er ikke all fremgang man ser i speilet.

Utlogget princy^^

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 415

  • 28 dips
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #6 : 30. november 2004, 14:54 »
kan jo se på øvelses oversikten her håper det hjelper

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1196.0

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #7 : 30. november 2004, 15:37 »
Tren å spis som faen,få i deg 3g protein per kg kroppsvekt!begynn lett me vektene så tilslutt når du har teknikken kjør 6-8reps,jør du alt rikitg blir du en big mofo etterhvert;)

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #8 : 30. november 2004, 15:54 »
Bra bicepskule! grei ramme å bygge videre på. Baconsvoret har biologisk verdi = 0 nesten, dvs. at kroppen ikke greier ta det opp.

Generellt sett kommer masse og styrke ann på kostholdet, 70% av resultatet ligger der! Jeg har en kompis som har ganske høy forbrenning, men alltid har spist jææævli masse kjøtt, fisk og egg. Tok han med på trening for et par uker siden og han maksa med 90kg i benk som er jævli bra med tanke på at han aldri har trent overkroppen no, bare 100m.

Hvor ekstremt vil du gå til verks med maten da?

På dette matprogrammet gikk jeg opp 20kg og doblet treningsvektene i alle øvelsene på 4mnd.

Frokost: 2egg, 100g havrekli, 7dl lettmelk, 40g proteinpulver\nok oboy til at det smaker bra. Alt det mikser du sammen til ei røre som går fort ned når du blir vant med det, topp start på dagen! itilegg tar du 2ss tran.

Skolemat: 4skiver grovbrød med massse kjøttpålegg+5dl melk

Middag: det du blir servert, men ta ekstra mye av kjøtt\egg\fisk\egg\melkeprodukt!

Mellommåltid: 1boks tunfisk+frukt elns(finner masse gode metoder for å få ned tunfisken under mat forumet)

Kveldsmat: 6egg hardkokt, bløttkokt eller omelett er valgfritt.

Før du legger deg: samme som frokost-multivitamin.

Treningsopplegg:

Tren 3 ganger i uka, hele kroppen hver gang. Aldri gå til failure(dvs at du aldri trener til du "failer" på vekta, hvis du føler at du ikke greier en rep til stopper du. Dette er en forutsetning for at du skal greie trene alle musklene så ofte!

Program:

øvelse     sett*reps

Utfall med hantler 3*12-15
Pushups med vekter\bøker i ryggsekk på ryggen 3*12-15
Foroverbøyd hantelroing 3*12-15
Stående skulder hantelpress 3*12-15
Pullover m\hantel 3*12-15

Dette programmet kjører du forholdsvis lett i 1mnd for og få inn teknikk og styrke ledd og ligamenter. Så skal jeg gi deg nytt program etterpå hvis du ønsker å bruke dette.

Skal på trening nå så får ikke linket til de forskjellige øvelsene, men kan finne dem senere.

Lykke til Kickass
Eat Lift Sleep

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #9 : 30. november 2004, 16:18 »
Først en ting: bli med på svømming og slike aktiviteter. Mobberne føler seg bare mer ovenpå når du vrir deg unna slikt. Det beste hvis man føler seg mobbet er nok å ikke la seg påvirke av det. Men det er jo lettere sagt enn gjordt. Du kan trøste deg med at mot slutten av ungdomskolen og på videregående forsvinner mobbinga så og si. Man må lære seg å tåle endel bemerkninger, men det er bare å ta igjen med samme mynt. Her er de fleste kommentarer på et humoristisk grunnlag.

Havregryn, egg, pasta, kjøtt er bra å spise. Prøv å spis 5-6 ganger i løpet av dagen. Siden du er 14år så styrer du helt sikkert ikke kostholdet selv. Derfor kan det være greit å gjøre slik jeg gjorde når jeg var 14-15. Jeg spiste meg stappmett vært eneste måltid. Samma hva slags mat det var. tren hardt på kvelden. Å skaffe seg en boksesekk kan gjøre underverker for sinnet. Hvis du kommer hjem fra skolen og er sliten og lei. Så begynn å slå. Se for deg mobberne.

yngve

  • Gjest
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #10 : 30. november 2004, 16:19 »
Vil først skrive litt om problemene dine. Du sier at du ikke vil snakke med noen om dette. Tro meg, det er godt å få snakke om problemer. Snakk med foreldrene dine eller venner du stoler på. er kanskje vanskelig der og da, men du kommer nok til å ha en god følelse etterpå.

Ta det opp med kompisene dine under 4 øyne at småmobbingen sårer deg. Er ikke sikkert de mener noe vondt med det. Hvis de ikke respekterer dette, er de nok dessverre ikke noen kompiser.

Ang. bildene. Dette synes jeg ikke er så galt. Tvert imot! Litt mer masse, og jentene kommer til å skelve i beina Wink Du har jo veldig bra biceps, og bryst og mage har du også. Det at ribbeina vises, er ikke rart, ettersom du har en lav fett% (lite fett i forhold til vekta). Det er postivt, for da trenger du ikke å tenke på fett når du stapper i deg mat. Smiley

Det du bør gjøre nå, før du starter med å trene, er å lære deg litt teori om trening. Jeg ser at du ikke har så mye peiling, men det kan du fort gjøre noe med. Smiley
http://www.tech-nutrition.com/assets/dokumenter/ReleaseYOURPotential.pdf
Les den filen. Utrolig motiverende å lese, og du lærer en hel del. Om du vil følge kostholdet og treningsprogrammet, er opp til deg selv. Selv har jeg hatt gode ressultater.

Tenk deg selv som en kraftig 18-20 åring, og bruk det som en motivasjon. Selv om det høres ut som det er lenge til, kommer tida til å gå fort! Hvert eneste måltid og hver eneste trening vil hjelpe deg til å nå målet!

Livet er for fint til å avslutte i en så tidlig alder! Selv om det kanskje ser surt ut nå, vil det  komme bedre tider. Og det er verdt å leve for!

Utlogget Frukten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #11 : 30. november 2004, 16:22 »
Hvis du blir halvmobbet av "vennene" dine kan du ikke kalle dem venner. Da må du finne deg bedre kompiser, ikke sånne gutter som mobber de som f.eks har med seg salat på skolen.
Hvis du fortsatt blir i den gjengen, hjelper det ikke å trene seg opp å plutselig si " Halla gutta, jeg har blitt sterk. Nå kan dere ikke mobbe meg".
Tren som bare juling, finn deg nye venner :\. Når du blir større og sterkere, kan du mobbe de som var "vennene" dine så mye du bare vil Wink

Ikke akkurat ekspert tips her, men noen gode råd...
Honda NSR <3

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #12 : 30. november 2004, 17:36 »
Takk for alle de gode rådene Cheesy Smiley

Jeg følger treningsopplegget og matopplegget til Kim

Og små tipsa til e andre,da vil alt sikkert bli bedre.

De som mobber meg,mobber meg fordi jeg er liten  og svak men de mobber meg ikke sånn skikkelig sånn som: HAHAHA LILLE J**** DU ER SÅ TYNN OG SVAK HAHAHA OSV
Men de småmobber meg på en måte som jeg ikke liker,de sankker om meg uten og tenke på at jeg står på siden av dem.
Jeg hadde en bestevenn før,men nå er vi uvenner og han har prata dritt om meg og noen kompisser av meg på sia hans,og vi skal banke han,jeg tar han,men er litt usikker,vi er sånn ca like sterke,men han bruker veldig feige triks som for eks stol,spytting,spark i bakhue,selvom ingenting gjør vondt da,men det er irriterende.
De er egentlig vennene mine jeg har jo 3-4 venner som ikke mobber meg eller 5-6 tror jeg,ihvertfall noen, De har jeg kjent siden 2 klasse og  jeg vil ikke skille meg fra dem egentlig,følger jeg etter dem og blir med på ting med dem respekterer de meg mere.  Jeg skal nå på konfirmantundervisning med dem nå om en time,under det .
Jeg legger til noen bilder av treningsutstyret mitt i denne posten,skal bare finne det fram,og laste opp bildene Wink så skriver jeg litt mere Wink

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #13 : 30. november 2004, 17:37 »
Vil først skrive litt om problemene dine. Du sier at du ikke vil snakke med noen om dette. Tro meg, det er godt å få snakke om problemer. Snakk med foreldrene dine eller venner du stoler på. er kanskje vanskelig der og da, men du kommer nok til å ha en god følelse etterpå.

Ta det opp med kompisene dine under 4 øyne at småmobbingen sårer deg. Er ikke sikkert de mener noe vondt med det. Hvis de ikke respekterer dette, er de nok dessverre ikke noen kompiser.

Ang. bildene. Dette synes jeg ikke er så galt. Tvert imot! Litt mer masse, og jentene kommer til å skelve i beina Wink Du har jo veldig bra biceps, og bryst og mage har du også. Det at ribbeina vises, er ikke rart, ettersom du har en lav fett% (lite fett i forhold til vekta). Det er postivt, for da trenger du ikke å tenke på fett når du stapper i deg mat. Smiley

Det du bør gjøre nå, før du starter med å trene, er å lære deg litt teori om trening. Jeg ser at du ikke har så mye peiling, men det kan du fort gjøre noe med. Smiley
http://www.tech-nutrition.com/assets/dokumenter/ReleaseYOURPotential.pdf
Les den filen. Utrolig motiverende å lese, og du lærer en hel del. Om du vil følge kostholdet og treningsprogrammet, er opp til deg selv. Selv har jeg hatt gode ressultater.

Tenk deg selv som en kraftig 18-20 åring, og bruk det som en motivasjon. Selv om det høres ut som det er lenge til, kommer tida til å gå fort! Hvert eneste måltid og hver eneste trening vil hjelpe deg til å nå målet!

Livet er for fint til å avslutte i en så tidlig alder! Selv om det kanskje ser surt ut nå, vil det komme bedre tider. Og det er verdt å leve for!

 Bow

Yngve kommer med gode råd. Som han sier, snakk med de, en og en, under fire øyne. Jeg synes også bildene ser bra ut. Bra biceps. Nå er det bare å fortsette treningen, spis omtrent alt du kommer over og pass på å få i deg et par spisskjeer tran til frokost. Les artiklene på nettsiden han ga deg og sett opp et program. Lag gjerne en dagbok eller noe så du kan få tips og videre oppfølging av treningen.

 :smile:

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #14 : 30. november 2004, 17:58 »
Jeg syns alle her om med bra info og tips Smiley  biggrin
Jeg skal være litt her utover kvelden på forumet og bli litt bedre kjent. Spør meg på pm om dere vil ha msnen min Wink
Men hvor får jeg proteinpulver? Jeg vet at man kan kjøpe det på nettsider og trenings studioer.
Men Da mamma var der nede på sats(spenst) og spurte om proteinpulver til en 13 åring som jeg var da,fikk jeg ikke lov av han på sats(spenst) fordi han hadde fortalt en historie om en 14 åring som dro på sjøss og hadde brukt protein pulver i store mengder,da han kom tilbake var kroppen hans ødelagt og han var helt forandret...jeg sier det bare er tull,han tenker på anabole steorider sikkert.
Jeg må få proteinpulver,men da må vel noen kjøpe det for meg og jeg vil ikke si til noen at de skal kjøpe for meg for jeg vil ha det hemmelig både det og trwenings og mat opplegget.
Cheesy
Kan dere si meg hva disse forskjellige øvelsene hjelper meg for? :
 
 Weightlifter
 Weightlifter2
 Weightlifter3
 Knebøy
 Markløft
 Dips
 Kardio
 Situps
 Pushups
 what
Vet om situps,men armehvinger kan man ta på så mange forskjellige måter så jeg vet ikke hvordan jeg trener ordentlig,  jeg tar noen vanlige armhevinger om dagen.
I vår eller vinteren tokk jeg 33 armhevinger,vet ikke om det var så mye i strekk da emn...skal bli mere Wink
Nå som det er jul skal jeg vel ønske meg mange filmer og simpsons ting,men må jo også ønske meg litt treningsutstyr,helst brukt for da får jeg flere julegaver, jo mindre det koster jo mere får jeg Kickass
Jeg skal hvertfall ha en boksepute

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!