Skrevet av Emne: Treningsopplegg for en fjorten åring  (Lest 5589 ganger)

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #15 : 30. november 2004, 18:31 »
du har ikke bruk for proteinpulver. Proteinpulver er for de som er så store og aktive at de ikke klarer å få nok protein gjennom et vanlig kosthold. Det heter tilskudd av den grunn at det faktisk er et tilskudd utover det vanlige kostholdet. Du som er så lett trenger ikke noe utover et godt kosthold. Begynner du å spise skikklig mat 5-6 ganger om dagen så vil du øke i vekt. Han på spenst skulle aldri hatt den jobben.. men det for så være.

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #16 : 30. november 2004, 18:38 »
Det eneste jeg har av  treningsutstyr er sykkel,sparkesykkel,kroppen til og ta armhevinger,situps,løping osv, og dette her:



Som dere ser så er det  8    1 kg
4    0.5 kg
to stenger som er 35 cm lange og veier 2,4 kg og 4 skruere til og skru fast vektene,  de veier litt men er ikke sikker på hvor mye.
Kansje dere kan gi meg info og bilder om hvordan jeg skal trene med dette settet.
Jeg er nybeginner Smiley

Jeg pøste på med vektløftning på fredag og nå har jeg strekk i armen så jeg kan ikke bøye den  til siden og opp uten og få vondt.
Men i trenings opplegget til kim stod det at jeg skulle bruke proteinpulver blandet med noe, så dere mener jeg ikke burde bruke proteinpulver?
Kansje jeg kan  være på stranden til sommeren allikavel hvis dette går greit Cheesy

yngve

  • Gjest
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #17 : 30. november 2004, 18:39 »
Proteinpulver kan være en fordel, men er absolutt ikke nødvendig. Jeg bruker ikke proteinpulver. Det kommer egentlig an på hvor godt kostholdet ditt er. Spis mye proteinrik mat.

Hvorfor skal du holde treningsprogrammet hemmelig? Er det ikke best å bare si det som det er? At du vil komme i bedre form? Ingenting negativt med det!!

Og de kompissene dine høres ut som drittunger. Slikt blir det når folk føler seg litt usikker på seg selv. Da går det ut over de svakeste. Hev deg over dem. Inni deg vet du at om 3-4 år er det DU som er størst. Smiley

Øvelsene kan du lese om her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1196.0

Å stenge seg selv ute fra samfunnet er det dummeste du kan gjøre akkurat nå. Beklager. Det er det som gjør forskjell fra det svake og de sterke. Bli sosial og trygg på deg selv. Intet mer, intet mindre.

Har du forresten lest filen jeg linket til?

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #18 : 30. november 2004, 19:34 »
Filen kunne ikke leses. Sad
Kansje noe med vår pc siden den er 4- 5 år gammel også da Tongue
Men jeg så på de filmene av øvelsene,veldig bra.
Jeg vil gi en veldig stor takk til alle dere som har svart på emnet mitt, Jg tror ikke jeg vil henge meg allikevel hvis jeg får til alle matbudsjettene og kosthold og treningen Cheesy
Er det sant at jeg bør drikke en Kartong lett eller skummet melk fra  kartongen istedenfor  H melk? Jeg håper ikke det blir likt,for jeg har vært på dass 2 ganger etter jeg drakk en hel liter H melk fra kartongen.
Kan noen skrive opp   hvilken mat og drikke jeg ikke burde spise og drikke

Jeg vil holde treningsprogrammet mitt hemmelig for de andre i niende trinnet,for sier jeg det,gjør de samme som meg,spiser samme osv,det er jeg som skal bli sterkere enn mobberne, og det er det som er poenget Wink Food Drikke Weightlifter Weightlifter2

yngve

  • Gjest
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #19 : 30. november 2004, 20:11 »
Du må ha acrobat reader for å lese fila.

Imidlertid kan du lese programmet på nett, også. http://www.tech-nutrition.com/default.asp?go=prod&id=10&aid=31

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #20 : 30. november 2004, 21:19 »
Ramma: jeg skrev proteinpulver eller (\) oboy. Jeg støtter meg med udrugn i at det ikke er nødvendig med prottispulver enda,  tøm i litt oboy anyway. et par teskjeer av det og det smaker faktisk veldi bra headbang

Jeg vett ikke helt om du kom frem til at du skulle bruke programmet jeg la ut eller ikke? orker ikke forklare\linke til øvelsene hvis du ikke skal.
Eat Lift Sleep

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #21 : 30. november 2004, 21:22 »
Oboy er  buttrock headbang buttrock buttrock buttrock buttrock buttrock buttrock

Men hvis jeg tar 600 ganger på hver arm hver dag,den vanligfe biceps treningen med 6 kg.
og spiser og drikker alt det i samme rutine somd et står der og gjør det hver dag,vil det bli noe ut av meg da?
+ 200 situps om dagen.  Dance Gull

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #22 : 30. november 2004, 21:46 »
Volummessig nei...ikke iforhold til et vanlig program. Hadde du fulgt maten der hadde du nok økt i styrke pga det men det eneste det "oppsettet" ditt kunne gitt deg hadde blitt bedre utholdenhet.

Kan ta et velbrukt eksempel her. Tenk på sprintere og langdistanseløpere og hvordan kroppene deres er. Dette kommer av treningen.

*Langdistanseløperen trener mange "repetisjoner" løpsteg med lav intensitet. Av det får han syk kondis, men som du ser lite muskler, for muskelcellene har ikke noe behov for å øke volumet av muskelfibrene, bare kondisjonen(trene opp hjertet til å pumpe mer blod ut i musklene etc)

*Sprinteren trener få høyintensitets spurter der han ikke har mange repetisjoner steg, men gir alt på de han har(høy intensitet) Dette bygger som du ser muskler vanvittig bra. For her er det muskelmassen\styrken faktoren som begrenser prestasjonen din, derfor øker sliken trening muskelmassen ilag med rett kosthold.

Det er nøyaktig likt i styrketrening og, skal du få masse må du kjøre repetisjoner under 15, med minst 1 dag hvile mellom hver økt.
Eat Lift Sleep

yngve

  • Gjest
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #23 : 30. november 2004, 21:48 »
Oboy er buttrock headbang buttrock buttrock buttrock buttrock buttrock buttrock

Men hvis jeg tar 600 ganger på hver arm hver dag,den vanligfe biceps treningen med 6 kg.
og spiser og drikker alt det i samme rutine somd et står der og gjør det hver dag,vil det bli noe ut av meg da?
+ 200 situps om dagen. Dance Gull

Absolutt ikke. Du trenger ikke å ta med enn 15, høyst 20 reps.

Jeg har sagt det tidligere, men må tydligvis si det igjen. Les teori før du begynner å pumpe. Smiley Har allerede linket til litt litteratur.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #24 : 30. november 2004, 23:39 »
Det lå et program på iform.no en gang som kun krevde det utstyret du har. Noen andre som veit hvor det er nå? Finner det ikke jeg. Het no sånt som 20minutters hanteløkt. Dette kunne jo være passende program.

yngve

  • Gjest
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #25 : 01. desember 2004, 08:33 »
Det lå et program på iform.no en gang som kun krevde det utstyret du har. Noen andre som veit hvor det er nå? Finner det ikke jeg. Het no sånt som 20minutters hanteløkt. Dette kunne jo være passende program.

http://www.iform.no/trening/20minutter.shtml


MEN, hvis du kan trene på treningsstudio, er nok det best. Da får du kjørt effektive baseøvelser samtidig som noen passer på at du ikke utfører feil. Kanskje du har en veldig god kompis som kan tenke seg å trene sammen med deg? Utrolig motiverende!

Utlogget Ranma Saotome

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

  • Biggest simpsons fan
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #26 : 01. desember 2004, 15:35 »
Blir jeg høyere av alt det næringsrike maten jeg spiser?
Nå har jeg kjøpt inn alt jeg trenger til Kims matopplegg og treningsopplegg.
Mamma sa kun 1 skje tran om dagen,etter dette treningsopplegget må jeg ta fire.
Smakte på tran nå,og det smakte ikke bra men er bra for kroppen.
Kan jeg spise sjokolader osv?
Kan høre med en kamerat jeg har om vi kan begynne på treningsenter,men det er veldig dyrt,kansje 400 måneden.
hva bør jeg ønnske meg til jul?
ønsker meg boksepute.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #27 : 01. desember 2004, 15:41 »
Blir jeg høyere av alt det næringsrike maten jeg spiser?
Nå har jeg kjøpt inn alt jeg trenger til Kims matopplegg og treningsopplegg.
Mamma sa kun 1 skje tran om dagen,etter dette treningsopplegget må jeg ta fire.
Smakte på tran nå,og det smakte ikke bra men er bra for kroppen.
Kan jeg spise sjokolader osv?
Kan høre med en kamerat jeg har om vi kan begynne på treningsenter,men det er veldig dyrt,kansje 400 måneden.
hva bør jeg ønnske meg til jul?
ønsker meg boksepute.

Du burde så absolutt prøve å få i deg ihverfall to spiseskjeer (de store) tran hver dag. I tillegg burde du lure i deg 4-5 spiseskjeer olivenolje eller rapsolje (hva enn du har i matskapet) hver dag. Det har veldig mange gode egenskaper. I tillegg bygger du muskler mye lettere Smiley

yngve

  • Gjest
SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #28 : 01. desember 2004, 16:00 »
Blir jeg høyere av alt det næringsrike maten jeg spiser?
Nå har jeg kjøpt inn alt jeg trenger til Kims matopplegg og treningsopplegg.
Mamma sa kun 1 skje tran om dagen,etter dette treningsopplegget må jeg ta fire.
Smakte på tran nå,og det smakte ikke bra men er bra for kroppen.
Kan jeg spise sjokolader osv?
Kan høre med en kamerat jeg har om vi kan begynne på treningsenter,men det er veldig dyrt,kansje 400 måneden.
hva bør jeg ønnske meg til jul?
ønsker meg boksepute.

Baahh ga et godt svar på det andre, så det gidder jeg ikke å gjenta. Tror neppe du blir høyere av maten du spiser, men du er da ikke så lav? Dessuten er du langt ifra ferdig vokst ut i en alder av 14 år. Du skal ikke se bort ifra at du plutselig blir 10-20cm høyere.

Jeg er ingen ekspert på psykologi, men det virker som problemet ligger i hodet ditt. For du har slettes ikke så gal kropp som du tror. At du har selvmordstanker er IKKE bra. Snakk om problemet ditt med noen du stoler på, for eks. helsesøster (taushetsplikt). Er ingenting galt i det. Alle har en eller annen krise i livet sitt. Du har det nå. Smiley

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Treningsopplegg for en fjorten åring
« #29 : 01. desember 2004, 18:12 »
2 ser jeg hvertfall på som minimum, spe på med 2ss med oliven\rapsolje og da. Tror ikke et bra byggekosthold speeder voksinga av bena noe nevneverdig kontra at vanlig kosthold, men i den alderen øker du jo sykt i høyde og bredde uansett.
Eat Lift Sleep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!