Skrevet av Emne: Trenger å bli stor å kraftig,,  (Lest 9164 ganger)

Utlogget enigma

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Schwarzenegger, Arnold Schwarzenegger
SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #45 : 30. desember 2004, 17:39 »
Litt off topic: Du må ha hatt en utrolig fremgang johnny bravo, om du begynte å trene for bare litt over ett år siden Shocked
"Cheating is used to make the exercise harder, not easier"

Utlogget johnny bravo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #46 : 31. desember 2004, 09:08 »
b
Litt off topic: Du må ha hatt en utrolig fremgang johnny bravo, om du begynte å trene for bare litt over ett år siden Shocked


begynte vel for et og et halvt år siden. hatt grei fremgang, men kunne hatt bedre hvis jeg hadde vært ennå bedre på spisefronten. men skal begynne hardt igjen nå. har lyst til å lage treningsprofil på forumet her men vet ikke hvordan jeg setter inn bilder. prøvde å sette inn bilde en gang her men det gikk ikke. så hvis du har greie på det er det bare å begynne å forklare..
småsterk 19-åring. 184cm høy, og 90 kg tung.
110 i benk, ca 40 cm over armene mine er ikke fornøyd før de blir 44.

Utlogget enigma

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Schwarzenegger, Arnold Schwarzenegger
SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #47 : 31. desember 2004, 15:02 »
b


begynte vel for et og et halvt år siden. hatt grei fremgang, men kunne hatt bedre hvis jeg hadde vært ennå bedre på spisefronten. men skal begynne hardt igjen nå. har lyst til å lage treningsprofil på forumet her men vet ikke hvordan jeg setter inn bilder. prøvde å sette inn bilde en gang her men det gikk ikke. så hvis du har greie på det er det bare å begynne å forklare..
Tja, greie og greie. Jeg kan vel forsøke.

Det kommer litt an på hvordan du skal gjøre det. Du har to muligheter. Den ene er å bruke forum-koder og en egen webserver:

Kode:
[img]web-addressen til bildet her[/img]

For eksempel:
Kode:
[img]http://home.no.net/lauritz7/summit/summit_liten.jpg[/img]

Ser slik ut:


Om du derimot ikke har bildene lastet opp på en webserver, må du legge dem som vedlegg til innlegget. Da trykker du på "Ekstra valg..." som er rett under tekstruten du skriver i, og velger "Bla gjennom...". Finn så bildet du har lyst å legge ut, dobbeltklikk på det, og klikk så "(flere vedlegg)" om du vil ha flere vedlegg. Når du er fornøyd, klikker du bare "Legg til innlegg", så blir bildene du har valgt lastet opp til treningsforum.no sine egne servere. Dette krever litt båndbredde fra dem, og er mer slitsomt enn å bruke [img]-tags, så jeg anbefaler å ha en egen server å legge bildene på. Hvis du ikke har det, kan jeg legge dem opp for deg ^__^

Edit: Og jeg ville vært interessert i å se en profil av deg, høres ut som en god ide ^__^

Ikke svar i denne tråden, heller PM meg om det er noe mer du lurer på. Vi er nok off-topic som det er  Ops

 Offtopic
"Cheating is used to make the exercise harder, not easier"

Utlogget Ahnuld

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #48 : 31. desember 2004, 15:22 »
http://www.imageshack.us/ er en ganske bra side som lar deg uploade bilder gratis til internett, så lenge de er under 1 mb i størrelse.

Utlogget enigma

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Schwarzenegger, Arnold Schwarzenegger
SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #49 : 31. desember 2004, 15:48 »
http://www.imageshack.us/ er en ganske bra side som lar deg uploade bilder gratis til internett, så lenge de er under 1 mb i størrelse.
Kjempegreier ^__^ Da går du bare på den siden, laster opp bildet, kopierer addressen, pakker den mellom en [img] og en [/img] og poster det så har du lagt ut et bilde  Smiley
"Cheating is used to make the exercise harder, not easier"

Utlogget LaBonga

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • Her kommer tøffe tøffe tøffe tøff;)
SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #50 : 02. januar 2005, 19:36 »
Vent til du er 16-17 år du før du begynner å trene med tunge vekter, du er tross alt berre en liten unge - no offence!

Er ikke noe treningsgeni men må si meg enig her.. du er ett par år for ung ennå.. hvis du begynner steinhardt nå kommer du helt sikkert til å ødelegge kroppen din.. tren forsiktig et år eller to så blir det bra skal du se;)
The sayings of LaBonga

Utlogget Discus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #51 : 02. januar 2005, 21:40 »
Helt greit å trene vekter om man er 14 år, men tren med lette vekter og legge vekt på teknisk utførelse. Hovedvekten bør legges på spenst og løping, hvor man kan legge ned en grunnlag som man kan dra mye nytte av når man er eldre. Er ikke noe farlig å trene mye når man er 14 år, så lenge treningen er variert. Programmet som jeg skrev til deg på side 1 er helt greit for en 14åring, bare ikke kjør for tungt med vekter på styrkeøvelsene.

Utlogget titus41

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #52 : 02. januar 2005, 21:44 »
men jeg er 16 1/2 hehe for å være nøyaktig men kan jeg da begynne med "tunge" vekter osv...
er det noen som har noen tips på åssen man bygger opp muskler?? ike grosalt men bra og kjappe muskler??  Weightlifter2 Dips

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #53 : 02. januar 2005, 22:22 »
pluss at jeg kjenner selv folk som har sluttet å vokse eller som har ødelagt ryggen eller skuldra sine på grunn av for tidlig trening. 


Det er forskjell på "for tidlig trening" og uforsiktig trening. Uforsiktig trening med elendig teknikk, for tunge vekter, for høyt volum og/eller for dårlig restitusjon er skadelig uansett alder!

De fleste jeg kjenner med dårlige rygger og/eller skuldre trener forresten ikke i det hele tatt, og har aldri trent med vekter. Og selv unge mennesker med ryggproblemer blir anbefalt riktig ryggtrening for å motvirke fremtidige ryggproblemer. Det samme gjelder for skulderproblemer.

Angående folk som slutter å vokse: Det er faktisk uunngåelig at vi alle slutter å vokse en gang, så det er vanskelig å si om noen slutter å vokse FORDI de har trent for hardt/feil (med mindre de har brukt AAS, som kan føre til for tidlig lukning av epifyseskiver). De fleste studier på området peker i retning av at styrketrening generelt IKKE påvirker lengdeveksten, og heller ikke disponerer for andre senskader.

Vil likevel anbefale alle unge tenåringer å begynne forsiktig på lette vekter og høye reps, og fokusere veldig på riktig teknisk utførelse av øvelsene, men jeg er uansett av den oppfatningen av at man godt kan begynne så smått med vekttrening allerede i 13-14-årsalderen. Dette basert på dokumentasjonen som finnes på området (og ikke på gammel tro og synsing).

schwarzenegger89/Stoned (15 år) er et prakteksempel på hvordan det kan gjøres, vil anbefale alle unge tenåringer å kikke i loggen hans!!!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Trenger å bli stor å kraftig,,
« #54 : 03. januar 2005, 17:38 »
De fleste studier på området peker i retning av at styrketrening generelt IKKE påvirker lengdeveksten, og heller ikke disponerer for andre senskader.

Vil det si at du også har lest studier som konkluderer med det motsatte? Har du forresten noen linker til noen slike studier? Forøvrig et godt svar!  2thumbsup

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!