Skrevet av Emne: Til UpAndCumming, Stripe og andre DC-karer  (Lest 6315 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Til UpAndCumming, Stripe og andre DC-karer
« #15 : 26. desember 2004, 21:01 »


Sikkert og visst! Hadde uansett vært artig å høre hva de sa om årssaken til å droppe det. En årsak kan jo være at de ganske enkelt har forholdt seg til det som er enklest å gjøre på egenhånd - og der er jo RP i særklasse. K.I.S.S. og alt det der....

Har sjekket og diskutert litt jeg nå, og dette går rett og slett ut på DC sin mening om hva som skaper mest hypertrofi. Det er testet ut begge deler, og funnet at RP fungerer best, evnt. med et type restpause som 20-repperen for quads. Nå kan det sikkert diskuteres side opp og side ned hvorvidt dette er "riktig" eller ikke - men det er nå i alle fall "overbevisningen" som gjelder i DC-leiren og det som er funnet å fungere best.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Til UpAndCumming, Stripe og andre DC-karer
« #16 : 26. desember 2004, 21:24 »
Nei, slik er det nok ikke. Det som gir vekst er progresjon først og fremst - antall reps blir litt underordnet så lenge progresjonen er høy nok. Og når man kjører seg helt ut så aktiveres det meste du har av fibre. Det er dessuten slik et 20 reps droppsett hos DC ikke er 20 sett rett etter hverandre. Du skal være kjørt etter 12-15 reps. men du skal ha 20 av de. Så det blir typisk 12+3+3+2+1 der du har små pustepauser men setter vekten aldri fra deg eller hviler den noe sted. Du skal være utkjørt etter et slikt sett og det tar gjerne mange minutter før du kommer deg igjen. I hvert fall riktig utført. Og da er nok raske og trege muskelfibre godt innvolvert...

Bare et lite spm, hvor lang pause har dere mellom 4-8 reppern og 20 reppern?

Personlig har eg mellom 1-2min pause, har økt utrolig på det Smiley
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Til UpAndCumming, Stripe og andre DC-karer
« #17 : 26. desember 2004, 21:31 »
Prøver å holde meg rundt minuttet, men trenger jeg litt lenger tid så tar jeg det. 20-repper blir jo et helvete uansett så det beste er jo egentlig bare å komme igang... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Til UpAndCumming, Stripe og andre DC-karer
« #18 : 26. desember 2004, 21:38 »
Eg trenger og physke meg opp ganske mye...
et eks. idag hadde eg en av norges sterkeste junoirer i 100kg klassen som spotter, fra 12rep til 20rep sa han hele tiden det er lett kom igjen bare noen få til... har folk som skriker meg nesten i trynet når eg tar litt for lang pause.... altså et helvete Smiley
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Til UpAndCumming, Stripe og andre DC-karer
« #19 : 26. desember 2004, 23:15 »


Har sjekket og diskutert litt jeg nå, og dette går rett og slett ut på DC sin mening om hva som skaper mest hypertrofi. Det er testet ut begge deler, og funnet at RP fungerer best, evnt. med et type restpause som 20-repperen for quads. Nå kan det sikkert diskuteres side opp og side ned hvorvidt dette er "riktig" eller ikke - men det er nå i alle fall "overbevisningen" som gjelder i DC-leiren og det som er funnet å fungere best.

Jepp - det er jo som oftest slik det er. En holder seg til det en tror på. Det som i allefall er sikkert og visst er at det er viktig å ha sterk tro på det en gjør. Da har en lettere for å legge inn det ekstra giret som skal til for å få resultater ut over det "vanlige"......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Til UpAndCumming, Stripe og andre DC-karer
« #20 : 27. desember 2004, 08:51 »


Jepp - det er jo som oftest slik det er. En holder seg til det en tror på. Det som i allefall er sikkert og visst er at det er viktig å ha sterk tro på det en gjør. Da har en lettere for å legge inn det ekstra giret som skal til for å få resultater ut over det "vanlige"......

Never underestimate the power of your mind !!

Ligger noe i det, samtidig med den selvfølge at det som sørger for absolutt best vekst er jo motivasjon.

Men når sant skal sies, har jeg ikke sett noen undersøkelser på dette. Kun hva "DC-gutta" selv har prøvd ut og funnet riktig. Men det skulle vel ikke forundre meg om HST-folket har noe vitenskaplig på dette her ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!