Skrevet av Emne: eggprotein  (Lest 4129 ganger)

Utlogget kalleklovn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 368
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 368

eggprotein
« : 13. november 2002, 14:18 »
Har "hørt" det er mulig å bestille eggprotein i sekker fra prior? Noen som vet noe om dette? Er det isåfal "heldig" å spise det?
-kalleklovn-

Utlogget PowerMan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re: eggprotein
« #1 : 13. november 2002, 16:16 »
Heisann, stemmer det! De selger sekker med 5 kg, og dette er er "ren eggehvite" i pulverform, men det må bestilles! Proteinet er bra, men
husk at dette ikke er uspaltet protein, slik at musklene (kroppen) bruker lenger tid på å spalte proteinet før det kan nyttiggjøre seg av det!
Power is everything...

Utlogget Alexfitness

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

  • -Hvis sannheten er hard så er jeg sannheten
Re: eggprotein
« #2 : 14. november 2002, 00:27 »
Pluss at det smaker helt for jævelig!!!  Tongue Embarrassed Lips Sealed Cry

mvh
Alexfitness
-Tren med hodet ikke med hjertet!

Utlogget kalleklovn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 368
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 368

Re: eggprotein
« #3 : 14. november 2002, 01:07 »
Ok, mulig det smaker dritt... kanskje blande med litt O`boy e.l? Anyway, jeg sendte en mail til prior for 2 dager siden og spurte, men har ikke fått noe svar... Skal jeg ringe dierkte til prior å bestille? Er det dyrt? Har hørt rundt 300,- for en 5kg eller.no?
-kalleklovn-

Utlogget PowerMan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re: eggprotein
« #4 : 14. november 2002, 09:43 »
Du kan mikse det sammen med en moden banan og litt melk, blir nesten som bananmilkshake....
Bestill ved å ringe direkte til Prior, eller som meg: bestill via butikksjef i en dagligvarehandel, f.eks. Centra!
Prisen ligger på ca. 300,- (husker ikke)
Det er bare å ta kontakt....
Power is everything...

Utlogget dcs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

  • Jalle vil bli stor mann...!
Re: eggprotein
« #5 : 14. november 2002, 15:58 »
x
I am beautiful - no matter what they say... words can't bring me down... So don't you bring me down today........

Utlogget PowerMan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re: eggprotein
« #6 : 15. november 2002, 10:01 »
Eggproteiner er bra for muskelvekst! Det er ikke skadelig for kroppen, og det er bra hvis man følger proteinfordelingen (ca. 2-2,5 gram per kg muskel) og ikke spiser mer enn kroppen kan nyttiggjøre seg av.... For mange kcal, uansett fett, karbo eller fett så legger man på seg! (Fedme)
Stemmer at det blir energi som igjen blir til muskler, dette fordi "energien" fra proteinet spaltes til aminosyrer slik at muskelfibrene kan bygges etter at de er brutt ned på treningen. For å øke i volum (større muskler) må kroppen ha rikelig med proteiner.
Anbefaler å fordele egg-protein ( Prior sitt eggehvitpulver) til frokost eller kevlds, dette fordi proteinet ikke er spaltet, så det tar lenger tid for kroppen å nyttiggjøre seg av det.
Spis spaltede proteiner (finnes i de fleste "shaker") jevnt utover dagen og spesielt viktig rett etter trening!
Om det er bra? Vil svare ja på det spørsmålet!

Til dcs:
Jeg ville først og fremst hold meg til "naturlig mat" som er rikelig på proteiner:
kyllingfilè, tunfisk, cottage cheese, eggehvite fra ferske egg osv...
Power is everything...

Utlogget dcs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

  • Jalle vil bli stor mann...!
Re: eggprotein
« #7 : 15. november 2002, 21:57 »
Hei igjen.
Takk for et greit svar, men jeg har inntrykk av at de fleste mener at dette er "unødvendig" for en 17 åring på 64 kilo fordi jeg får NOK proteiner gjennom vanlig kost.
Jeg vil som sagt ha VOLUM og da er vel dette bra? Eggprotein fra Prior?
Evt. hvordan skaffer man det?
Når bør man bruke det? Før/etter trening?
Jeg trener 4 dager i uken.
Man/Tors: skubbmuskulatur, triceps, bryst, skuldre, bein..
Tirs/Fred: Trekk-muskulatur, biceps, rygg, under.armer...

Jeg trener relativt tung for å oppnå volum.
Trener med 8 rep. og 3-5 sett  alt etter hvor stor muskel-gruppe.
Kunne jeg hatt godt at egg-protein?
Du gir jo musklene MYE næring - det er vel i grunn bare det du gjør med protein?

Hvor mye bør jeg ha?
Bør jeg ha i det hele tatt?
Hva bør jeg spise utenom? Vanlig kost?
Og når dere skriver så og så mye protein pr. kg. muskel så sier det meg ingenting. Jeg vet ikke hvor mye protein/karbo. det er i maten... og jeg gidder ikke sjekke LISTER hele tiden...

Trenger jeg dette pulveret?
Hvor får man tak i det?

mvh
Jarle
I am beautiful - no matter what they say... words can't bring me down... So don't you bring me down today........

Utlogget PowerMan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re: eggprotein
« #8 : 17. november 2002, 11:08 »
Heisann Jarle!

Det er viktig med et variert og sunt kosthold. Du skriver ikke hva kosten din består av, og du sier at du heller ikke er så nøye med å sjekke lister..
Nei vel, men du vet at hvis du skal ha optimal fremgang og raske resultater er det viktig at du fokuerer på nettopp hva du spiser! Spiser du variert, og trener intensivt og hardt, er det slett ikke sikkert at du får i deg nok proteiner! Kostholdet bør ha noen basisingredienser, eks på dette kan være: tunfisk, havregryn, grovbrod, egg, melk, poteter, ris, fisk og magert kjøtt (kylling / kalkun), evnt. pasta og mye frukt og grønt + vann!
Jeg anbefaler ikke eggproteiner fra Prior, men det kan være lurt å få i seg ekstra proteiner f.eks proteinpulver fra Multipower eller Twinlab! De har gode produkter!
Dette er pulver med høyverdige, lettoppløselige proteiner som kroppen trenger for å bygge muskler! Eggproteiner fra Prior kan vente....

PS: På alle varer du kjøper står det hvor mange karb, fett og prot maten inneholder! Du har ikke behov for noen lister!
Power is everything...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!