Skrevet av Emne: muskelutseende  (Lest 2285 ganger)

Utlogget Spock

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

muskelutseende
« : 07. november 2004, 03:50 »
Jeg driver og trener, mest for å bli litt kraftigere siden jeg er litt for tynn. Men jeg ønsker ikke bli enorm. Jeg ønsker at musklene skal se ut slik de gjør på atletiske kropper, da tenker jeg særlig på brystmusklene. Jeg vil de skal bli slike som er breie og som går i en fin overgang til skudrene, ønsker ikke brystmuskler med mest mulig volum.
Så lurer jeg på om det er noen spesielle måter man kan oppnå slike muskler lettere på, om man bør trene bestemte øvelser, ha lite underhudsfett, spise noe spesiell kost, tøye ut, osv eller om det har med hvordan man er bygd eller annet. På forhånd takk Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: muskelutseende
« #1 : 07. november 2004, 08:34 »
Lite underhudsfett, eller i hvert fall ikke mye, er vel en forutsetning. Men å direkte påvirke en muskel hvordan den ser ut, er nok heller vanskelig om i det hele tatt mulig. Her er det nok mye genetikken som bestemmer. Men at du kan tilpasse forskjellige muskler størrelse i forhold til hverandre, er jo mulig. Men altså ikke en enkelt muskel i nevneverdig grad. Du kan f.eks. ikke trene brystet til å bli bredt, men ikke tykt.... Men mindre du har gener som tilsier det da selvfølgelig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: muskelutseende
« #2 : 07. november 2004, 15:40 »
hva mente du med denne setningen UAC? Føler liksom at det var et "ikke" for mye et sted.

"Du kan f.eks. ikke trene brystet til å bli bredt, men ikke tykt"
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: muskelutseende
« #3 : 07. november 2004, 15:47 »
Han mener nok at brystet ikke kan trenes til å bli henholdsvis bredt eller tynt. Dette fordi utseende på muskelen bestemmes av hvor muskelfestene sitter, noe som avgjøres av genene.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: muskelutseende
« #4 : 07. november 2004, 16:49 »
Han mener nok at brystet ikke kan trenes til å bli henholdsvis bredt eller tynt. Dette fordi utseende på muskelen bestemmes av hvor muskelfestene sitter, noe som avgjøres av genene.

Nettopp !!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
SV: muskelutseende
« #5 : 07. november 2004, 19:14 »
Ettersom brystmuskelen bestaar av 2 forskjellige muskler vill balansen mellom disse avgjoere hvordan pecsene dine vill bli seenede ut.

Svaert mange har en solid nedre del, men mangler mye paa oevre del. Flies og skraabenk med ca 35% vinkel funker svaert godt for meg med tanke paa oevre del av bryst. Nedre del er naturlig kraftige hos meg og jeg fokuserte lenge paa oevre del for aa faa bredden paa brystmuskelen.

I tillegg er det viktig aa trene skuldrene riktig. Jeg bruker oevelser som aktiverer 3 deler av skulderen. I starten var det generell skuldertrening, men etterhvert som jeg mener stoerrelsen ser grei ut, blir det mer isoleringsoevelser, da spesielt paa bakside av skulder fordi den hos meg har vaert underutvikklet en tid. Framsiden av skulderen spiller en stor rolle i forhold til totalinntrykket av bryst/skulder. Millitaerpress, arnoldpress og nakkepress er oevelser som er fine i den sammenehengen.

Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Infector Gadget

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

SV: muskelutseende
« #6 : 10. november 2004, 21:12 »
Kunne du gitt eksempler på noen gode øvelser for nedre del av brystet? Jeg problem med den delen :/  Det ser ut som det er en dal mellom magen og brystet. Kan dette komme av at jeg mangler et bein i midten, der med solar plexus? Leste en tråd om det for ikke så lenge siden...

Utlogget Reven

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

SV: muskelutseende
« #7 : 10. november 2004, 21:21 »
Tren skråbenk, men omvent vei skråbenk... Husker ikke om det var incline eller decline  Erter Sikkert incline.

Også kan du trene dips. Men husk å bøy deg mest mulig framover slik at mest mulig av bryste blir aktivert og ikke bare triceps

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: muskelutseende
« #8 : 10. november 2004, 21:25 »
Som Reven sier, dips er en fin-fin øvelse. Smiley

Utlogget Infector Gadget

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

SV: muskelutseende
« #9 : 10. november 2004, 21:28 »
Ok, får prøve meg på det da, takker. Men jeg klarer ikke spesielt mange dips, er ikke spesielt sterk (foreløpig  Grin) så klarer rundt 3-4 reps, så er dette en øvelse man bare tar maks/til failure?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: muskelutseende
« #10 : 11. november 2004, 06:02 »
Når du blir sterkere kan du henge ekstra vekter rundt livet for å holde reps-antallet nede. Du treninger altså ikke gå til failure oftere her enn du gjør i andre øvelser.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget anders1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

SV: muskelutseende
« #11 : 10. desember 2004, 17:10 »
Dips er helt konge,kjenner det skikkelig.. klarer 40 stk nå, ganske fornøyd..Wink

roddan

  • Gjest
SV: muskelutseende
« #12 : 10. desember 2004, 17:26 »
satan, jeg klarer bare 10x5  furious

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: muskelutseende
« #13 : 10. desember 2004, 17:28 »
Så vidt jeg husker så var ikke dette noen "Legg inn ditt resultat i dips"-post. Ville bare poengtere det.   Erter

roddan

  • Gjest
SV: muskelutseende
« #14 : 10. desember 2004, 17:34 »
care

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!