Skrevet av Emne: Hvordan trene spenst?  (Lest 6255 ganger)

Utlogget hangupsman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 40

Hvordan trene spenst?
« : 22. november 2004, 21:27 »
Heisann, jeg innser at jeg trenger å trene en del spenst. Jeg søker opptak på politihøgskolen i år, og det eneste området jeg føler at jeg sliter endel på er spennsten. Har, som mange andre gutter, ikke trent så forferdelig mye bein. Men dette må det (desverre) bli en forandring på.
Jeg har trent en del løping så beina funker på utholdenhetssiden. Men jeg mangler ca 25cm for å oppnå beste karakter i testen "lengde uten tilløp".
De fysiske opptaksprøvene er i Mai, så jeg har bare 4-5 måneder på meg til å forbedre dette området. Er det da urealistisk å tro jeg skal klare å hoppe 2,8m når jeg ligger på 2,6 - 2,65 i dag??
Dette er muligens litt offtopic, jeg fant hellerl ingen søkefunksjon i forumet så trenger ikke å piskes for å poste noe som er diskutert tidligere!?!
Jeg trenger noen tips, gjerne lenker eller bilder som kan hjelpe meg å trene opp spensten min på relativt kort tid.
Bob the bodybuilder.

Utlogget slabb3dask

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: Hvordan trene spenst?
« #1 : 22. november 2004, 22:06 »
Eksplosiv knebøy med ikke alt for stor belastning vil jeg tru..

ellers så står det jo litt her:http://www.caminicol.com/spenst.htm

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Hvordan trene spenst?
« #2 : 25. november 2004, 01:25 »
Fallhopp kombinert med tung knebøy, frivending og øving på stille lengde kan hjelpe bl.a. 15-20 cm forbedring burde gå greit på den tiden du har til rådighet
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

SV: Hvordan trene spenst?
« #3 : 08. desember 2004, 21:13 »
Må bare si at 2,65 er meget bra i stille lengde!! Det er vel ikke nødvendig med toppkarakter i denne øvelsen?? Har selv vært gjennom disse testene 2 ganger, og jeg var overrasket over hvor enkle disse fysiske kravene var. Sats heller på å være godt forberedt til intervjuet. Fysikken klarer du uansett!! Lykke til!!

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Hvordan trene spenst?
« #4 : 11. desember 2004, 16:40 »
Heisann, jeg innser at jeg trenger å trene en del spenst. Jeg søker opptak på politihøgskolen i år, og det eneste området jeg føler at jeg sliter endel på er spennsten. Har, som mange andre gutter, ikke trent så forferdelig mye bein. Men dette må det (desverre) bli en forandring på.
Jeg har trent en del løping så beina funker på utholdenhetssiden. Men jeg mangler ca 25cm for å oppnå beste karakter i testen "lengde uten tilløp".
De fysiske opptaksprøvene er i Mai, så jeg har bare 4-5 måneder på meg til å forbedre dette området. Er det da urealistisk å tro jeg skal klare å hoppe 2,8m når jeg ligger på 2,6 - 2,65 i dag??
Dette er muligens litt offtopic, jeg fant hellerl ingen søkefunksjon i forumet så trenger ikke å piskes for å poste noe som er diskutert tidligere!?!
Jeg trenger noen tips, gjerne lenker eller bilder som kan hjelpe meg å trene opp spensten min på relativt kort tid.

Ofstad, bare tenk tilbake til eksamen A-Kurs 2003 i madlaleiren Gymsal... Grin
Da var det en meget flink instruktør, som hadde 20min intensiv spenst trening...
Aspirant nr. 73 ikke ekstern søker...)
Finn fem feil.

Utlogget hangupsman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 40

SV: Hvordan trene spenst?
« #5 : 13. desember 2004, 22:29 »
Hmmm, hadde jeg spenst trening dengang?

Man glemmer fort vet du Hellmik...

Vel jeg var ute etter råd fra folk som hadde vært i samme situasjon før, og som kjennte til dette med å trene opp spennst på relativt kort tid. Selv har jeg nok som mange underprioritert trening av bein frem til nå.

Vil jo ikke akkurat si at du legger altfor mye fokus på trening av bein du heller.
Bob the bodybuilder.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!