Skrevet av Emne: Deffe med DC?  (Lest 4808 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Deffe med DC?
« #15 : 06. januar 2005, 08:36 »


Det er ikke så selvfølgelig faktisk. Fordi; du klarer neppe å kjøre 3 sett til failure med like mange reps med mindre du har lange lange pauser. Antagelig fikser du det ikke da heller - altså må du ned i antall reps eller ned på vektene. Går du ned på vektene er jeg sterkt uenig med påstanden din - det er et droppsett for alle praktiske formål og det skaper mindre hypertrofi enn 1 (2) RP sett gjør. Andre alternativet er jo at reps går ned, men da er min mening at økt intensitet er det beste og RP da er bedre siden hviletiden er veldig kort.

Ellers er det jo også slik at det å øke vektene jevnt og trutt uten å bevege seg til failure skaper mer hypertrofi enn å kjøre samme vekt som før men til failure. Det gjelder faktisk om du kjører så mange sett til failure du bare klarer - du blir stoppet naturlig uansett.

Presisjon: I det jeg har skrevet forutsetter jeg lange pauser, og uten å gå ned på vektene, slik at ikke reps går betydelig ned fra sett til sett.  Smiley

Mikrotrauma (påført muskelskade) er først og fremst avhengig av antall reps (på samme vekt). Men grad av mikrotrauma er jo ikke, som jeg har forsøkt å få fram, identisk med hypertrofi over tid - det er jo nettopp her sentralnervesystemet og sentralnervøs utmattelse spiller inn.  Smiley Og jeg har jo slett ikke skrevet at alternativ 3 (3 sett til failure) gir mest hypertrofi over tid, kun at det gir mest mikrotrauma. Alternativ 2 gir mest hypertrofi over tid, pga. mindre sentralnervøs deplesjon (det vil si det største forholdet mellom mikrotrauma og sentralnervøs utmattelse), og er du en hardgainer eller nybegynner i DC: alternativ 1.  Smiley

Det siste du skriver er jeg da enig i! Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Deffe med DC?
« #16 : 06. januar 2005, 08:38 »

Målet må derfor være å påføre muskelen mest mulig mikrotrauma, med minst mulig belastning av sentralnervesystemet for optimal muskeltilvekst.  Smiley (Jeg snakker her IKKE om brukere av AAS, da disse kan slippe unne med høy-volumtrening (pga. økt restitusjonsevne) som vil være overkill for vi som trener "reint"!!)


Dette blir jo en avsporing, men for brukere av AAS er mikrotrauma egentlig ganske så uintr. Det skapes uansett (dette har blant annet Blade (HST) skrevet noe om), jeg kan sikkert finne noe der. Høyvolumtrening på AAS er kanskje greit nok, de kommer seg jo, men de burde faktisk heller trene med enda høyere frekvent enn vanlig siden restitusjonstiden er kortere. F.eks. vil en som trener HST på AAS trene 2 ganger om dagen 3 - 5 ganger i uka. Det er frekvensen som økes, ikke antall sett.

Det som derimot er viktig å bemerke er også for en bruker så er det generelle energinivået (hvor sliten man føler) seg en faktor som må hensyntas siden de vil "tappes" for energi. Det ser du jo også fra DC hvor de som ikke trener rent har veldig korte blastingperioder og noe lengre cruisingperioder. Nettopp fordi de blir nedkjørt ganske kraftig.


Men som sagt, dette var en avsporing - men måtte bare kommentere dette.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!