Skrevet av Emne: DC om intensitet  (Lest 8462 ganger)

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC om intensitet
« #15 : 25. desember 2004, 20:52 »

En annen ting jeg ikke skjønner. Hva er hensikten med å kjøre biceps før rygg? Har 0 sjanse til å kjøre øvelser som chins og nedtrekk når biceps er helt utmatta

Tanken bak det er at du kommer til å bruke så mye energi på de tunge basisøvelsene for rygg at du ikke vil ha sjansen til å trene noe annet etterpå. Han har sagt noe slikt som at hvis du har energi til å trene biceps etter et sett med feks. markløft trente du IKKE mark tungt nok...
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: DC om intensitet
« #16 : 26. desember 2004, 00:51 »


Tanken bak det er at du kommer til å bruke så mye energi på de tunge basisøvelsene for rygg at du ikke vil ha sjansen til å trene noe annet etterpå. Han har sagt noe slikt som at hvis du har energi til å trene biceps etter et sett med feks. markløft trente du IKKE mark tungt nok...

Skal markløft virkelig ta godt på biceps? Det klarer jeg ikke helt å se logikken i... Huh

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: DC om intensitet
« #17 : 26. desember 2004, 01:14 »


Poenget er at markløft skal være så energikrevende for kroppen at man ikke klarer å gjøre noen andre øvelser etterpå. Markløft er den siste øvelsen.

Da gjelder jo begrunnelsen om rygg etter biceps også for resten av kroppen da? Rygg til slutt...Ser liksom ikke hvorfor biceps skal brukes mer under et sett markløft enn f.eks triceps.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: DC om intensitet
« #18 : 26. desember 2004, 02:17 »
Master of Puppets (som forresten er en kongelåte  buttrock ) har helt rett.

Markløft er tyngre for hele kroppen enn biceps curl. Ryggen er også en større muskelgruppe enn biceps, og du vil derfor være mer sliten etter å ha trent denne. Hvis du seriøst mener at du blir like sliten av å trene biceps som rygg, bør du revurdere måten du trener rygg på Wink

Det handler ikke om hvilke muskler som brukes under hvilke øvelser, men om at kroppen din som helhet blir mer sliten av å trene en større muskelgruppe enn en liten.

Personelig syns jeg splitten til DC er litt "rar" og ikke slik jeg ville satt opp en 2-splitt, men "that's me". Forklaringen jeg ga deg over er den DC gir de som stiller det samme spørsmålet som deg. Er ikke nødvendigvis enig selv, men så trener jeg heller ikke DC.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: DC om intensitet
« #19 : 26. desember 2004, 12:42 »
Master of Puppets (som forresten er en kongelåte  buttrock ) har helt rett.

Markløft er tyngre for hele kroppen enn biceps curl. Ryggen er også en større muskelgruppe enn biceps, og du vil derfor være mer sliten etter å ha trent denne. Hvis du seriøst mener at du blir like sliten av å trene biceps som rygg, bør du revurdere måten du trener rygg på Wink

Det handler ikke om hvilke muskler som brukes under hvilke øvelser, men om at kroppen din som helhet blir mer sliten av å trene en større muskelgruppe enn en liten.

Personelig syns jeg splitten til DC er litt "rar" og ikke slik jeg ville satt opp en 2-splitt, men "that's me". Forklaringen jeg ga deg over er den DC gir de som stiller det samme spørsmålet som deg. Er ikke nødvendigvis enig selv, men så trener jeg heller ikke DC.

Er helt med på argumentene dine, er selv mye mer kjørt etter å ha trent rygg enn etter å ha trent biceps, men det hindrer meg ikke i å kjøre et brukbart sett på biceps i etterkant. Spesielt ikke etter kun markløft, som jeg føler er utmattende for kroppen, men ikke tar mye på biceps. Kjører jeg derimot et tungt og skikkelig intensivt sett på biceps, så vil jeg ha så å si null utbytte av et sett nedtrekk eller chins, fordi biceps da vil gi seg lenge før ryggen.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC om intensitet
« #20 : 26. desember 2004, 20:49 »


Spis med måte. Drikk med måte. Fest med måte. Alt med måte.

Hvem >Cheesy er denne Måte egentlig, som får være med på ALT som er moro?!?!? Huh


Jeg har alltid lurt på hva Skjema er. Han skjøyteløperen de ALLTID sammenligner med. Så er det foran Skjema, så er det etter. Men jeg har aldri sett'n heller... Tror aldri han har vunnet noe, for det virker som om vinneren alltid kommer foran Skjema i mål ? Går Skjema først da eller... ?? Huh Men siden han aldri vinner må han jo ha enn sinnsyk  motivasjon som står på år etter år etter år....

Og ikke nok med det. Selv bestemoren min snakket om Skjema. Så han må jo ha holdt på i veldig mange år også da. Eller kanskje det er en familie med mange gode skjøyteløpere ?


Skjema høres jo litt nederlandsk ut.. ? Skrives det Schema kanskje ?? Får bare ta en google på dette, å se om jeg finner noe bilder av fyren.



Men for å holde meg til det posten handler om, så har jeg lenge digget det innlegget der HITman. Han får det ut der ja. Og slikt sett skal nok også du om ikke lenge oppleve at øktene tar lenger tid enn 40 minutt. Bare vent til du begynner å slå gamle rekorder.... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: DC om intensitet
« #21 : 28. desember 2004, 00:55 »
Hvordan utfører du negativene hitman? teller du inni deg til 5 eller bare sørger du for at negativen går saktere enn vanlig?

En annen ting jeg ikke skjønner. Hva er hensikten med å kjøre biceps før rygg? Har 0 sjanse til å kjøre øvelser som chins og nedtrekk når biceps er helt utmatta

1) Teller rolig til 8! inni meg, for å oppnå 4-5 sek negativer (de varer lenger enn du tror...  Smiley ). Ellers har jeg ofte med meg en treningspartner, også kalt sekundant, til å telle for meg. Da høres det ofte slik ut (ja = 4-5 sek): ja - fem og en halv - ja - tre og en halv - ja - ja - ja - ja - ja - tre og en halv - ja - ja - tre og en halv - tre og en halv!! - TRE OG EN HALV!!! - ferdig/over og ut  Wink

2) I DC kjører du biceps og rygg på forskjellige dager, så ikkeno´problem!  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: DC om intensitet
« #22 : 28. desember 2004, 01:07 »
Ikke med den splitten jeg kjører. Jeg fikk en annen dogcrap splitt av stripie som jeg følger.

Ja har en partner som teller for meg jeg og, men får liksom ikke til å  kjøre eksakt 5 sek på hver rep. blir mer et sted mellom 3-5 sekunder, men så lenge negativene går sakte så synes jeg ikke man trenger å være så sykt nøye på hvor mange sekunder det er. man får jo en rytme etterhvert også.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC om intensitet
« #23 : 28. desember 2004, 07:05 »
Ikke med den splitten jeg kjører. Jeg fikk en annen dogcrap splitt av stripie som jeg følger.

Ja har en partner som teller for meg jeg og, men får liksom ikke til å kjøre eksakt 5 sek på hver rep. blir mer et sted mellom 3-5 sekunder, men så lenge negativene går sakte så synes jeg ikke man trenger å være så sykt nøye på hvor mange sekunder det er. man får jo en rytme etterhvert også.

Det der er mer enn greit nok Jupac. Får du 3-5 sekunder er det bra - det viktigste er at du har kontroll og ikke slipper vekta men jobber på vei ned også. Du skal tross alt ikke ta den så sakte at det går på bekostning av vektene etterhvert heller. Så super-slow er ikke i utgangspunktet nedvendig og blir også etterhvert ikke mulig når vektene kommer opp.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: DC om intensitet
« #24 : 28. desember 2004, 12:03 »
En annen ting UAC, min splitt som du sikkert vet skiller seg ut fra "vanlig" DC training har jeg egentlig lov til å kalle det et DC program da? Tongue

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC om intensitet
« #25 : 28. desember 2004, 12:04 »
En annen ting UAC, min splitt som du sikkert vet skiller seg ut fra "vanlig" DC training har jeg egentlig lov til å kalle det et DC program da? Tongue

DC with a twist and a bend is NOT DC !!!! 

Er det som liksom er loven da... Wink

Men du følger jo en del av prinsippene og nyter forhåpentligvis godt av de og. Men ekte DC er det jo ikke......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: DC om intensitet
« #26 : 28. desember 2004, 12:07 »
Arghhhhh!

Jeg vil også kalle meg en ekte Dc-trainee Cry


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC om intensitet
« #27 : 28. desember 2004, 12:07 »
DC-trainee blir du vel først når du har en av gutta som personlig trener.... Wink.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: DC om intensitet
« #28 : 28. desember 2004, 12:16 »
Usannsynlig at det skjer.


Hva tror du er grunnen til at han ikke liker at folk skal endre på programmet?

At de skal feile og at det går utover rykte til programmet eller at han tror ikke at folk klarer å sette opp porgrammet slik at det funker?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: DC om intensitet
« #29 : 28. desember 2004, 12:22 »
Du følger egentlig kun et dc program hvis det er DC som trener deg Wink

edit: aargh, det var visst en side til i denne tråden Ops
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!