Skrevet av Emne: Noen med erfaringer fra R.Y.P?  (Lest 32140 ganger)

Utlogget dreh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #15 : 30. desember 2004, 16:20 »
Greier dere å følge de vektene som Ryp-kalkulatoren mener dere skal bruke??
Tastet inn mine 10rm, og ble rimelig overrasket da jeg så vektene som skulle brukes i uke 6. Feks i Benkpress (kommer til å bruke det i steden for manualpress) så skulle jeg løfte 3x5 med 126 kilo. Per i dag klarer jeg vel toppen 105 kilo dersom jeg skal ta 3x5.. Øker man virkelig så mye med dette programmet???

Utlogget Amen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #16 : 30. desember 2004, 16:46 »
Hehe. Du skal tenke på det at du tok testen med benk, og kalkulatoren tror kanskje det skulle være manualer her? Så om du skriver inn 80kg 10RM på skråbenk m/ hantler vil det vel bli noe sånn ja.

Forøvrig er det presisert mange ganger i forumet der, at progresjonen er et snitt av hva folk med "normal" progresjon skal kunne klare. Og at om det ikke lar seg gjøre så er ikke det noe problem. Kommer du til din maks vekt på 3X5 reps, så holder du deg der. Er ikke stort mer å gjøre før du faktisk har blitt sterkere.

Selv klarte jeg alle progresjonene utenom bøy. Siste treningen hadde jeg 2X5X115kg +1 .. klarte ikke denne helt nei.

Utlogget dreh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #17 : 30. desember 2004, 17:24 »
Hehe. Du skal tenke på det at du tok testen med benk, og kalkulatoren tror kanskje det skulle være manualer her? Så om du skriver inn 80kg 10RM på skråbenk m/ hantler vil det vel bli noe sånn ja.


Kalkulatoren regner jo ut en prosentvis progresjon som er lik på alle øvelsene, så dette vil vel ikke ha noe å si.. Poenget med å bruke skråbenk med manualer er jo fordi de som har laget dette programmet mener at den øvelsen er best for å stimulere brystmuskelen...

Utlogget Amen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #18 : 30. desember 2004, 17:32 »
Nei det stemmer nok det du sier ja. Men da er det jo bare å anta at du skal klare progresjonen da Smiley

Veldig mange som blar til uke 6 i programmet å virker veldig negativ på vektene. Er bedre å prøve! Selv ble jeg overasket.

Utlogget dreh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #19 : 30. desember 2004, 17:42 »
Nei det stemmer nok det du sier ja. Men da er det jo bare å anta at du skal klare progresjonen da Smiley

Veldig mange som blar til uke 6 i programmet å virker veldig negativ på vektene. Er bedre å prøve! Selv ble jeg overasket.
Joda, skal selvfølgelig bare kjøre på. Er ikke negativ til programmet, bare satt med litt bakoversveis da jeg så hvilke vekter som skulle benyttes.. Men det er vel bare å spytte i neven å gnu på  Smiley

Utlogget enigma

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Schwarzenegger, Arnold Schwarzenegger
SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #20 : 30. desember 2004, 17:46 »
Nei det stemmer nok det du sier ja. Men da er det jo bare å anta at du skal klare progresjonen da Smiley

Veldig mange som blar til uke 6 i programmet å virker veldig negativ på vektene. Er bedre å prøve! Selv ble jeg overasket.
Sant det, jeg ble også overrasket. Kjør gjennom programmet en gang, så får du se hvordan det går  Dips
"Cheating is used to make the exercise harder, not easier"

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #21 : 31. desember 2004, 19:17 »
Jeg har hatt en god fremgang med dette programmet. Anbefales på det sterkeste! Skal igang med et nytt et over nyttår nå Smiley

Under forige program spiste jeg ikke rett, men fortsatt økte jeg godt i muskler  Kickass

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #22 : 31. desember 2004, 19:46 »
Har gode erfaringer. RYP er jo i bunn og grunn er forenklet versjon av HST, og begge deler har fungert godt for meg.

Et par punkter.
- ikke vær redd for å trene såpass få sett per kroppsdel hver trening. Husk at "frequency owns", du klarer ikke ti sett på brystet tre ganger i uken.
- juster også volumet på treningen etter kaloriinntaket. Spiser du for å vokse, øk, deffer du, reduser
- unngå total failure i den grad du kan
- etter noen runder med ryp/hst kan det være gunstig med et program rettet kun mot styrkeøkning
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #23 : 01. januar 2005, 12:10 »
- etter noen runder med ryp/hst kan det være gunstig med et program rettet kun mot styrkeøkning
Har du også erfart at styrkeøkningen med ryp programmet er veldig liten?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #24 : 01. januar 2005, 12:29 »

Har du også erfart at styrkeøkningen med ryp programmet er veldig liten?

Pga den hyppige frekvensen samt fraværet av det å virkelig tappe nervensystemet vil ikke styrkeøkningen være ideell, men jeg har definitivt økt i styrke på programmene. Husk at progammet er hypertrofi-spesifikt. Wink
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #25 : 01. januar 2005, 12:41 »
Hvor får jeg tak i dette programmet?



Trykk her
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #26 : 01. januar 2005, 15:46 »
Jeg har, som flere andre her hatt veldig gode resultater med RYP. Den første gangen klarte jeg progresjonen i alle øvelser, noe som så veldig, veldig vanskelig ut fra start av. Andre gang jeg kjørte programmet klarte jeg også progresjonen, i nesten alle øvelser, med unntak av benkpress og knebøy (hadde selv lagt inn førstnevnte i stedet for skråbenk med hantler). Dette er nok mest fordi 5% progresjon stort sett går greit på øvelser der man løfter forholdsvis lite. Legger du derimot til en øvelse der du løfter f.eks. fire ganger så mye i som i en annen, så vil du nok slite betraktelig mer. Se for deg at du har en 10rm på 150kg i benk. Da skal du med fastsatt progresjon kjøre 5 reps på 210kg, noe som er svært ite sannsynlig. Jeg skal selv snart kjøre en ny runde med RYP, hvor jeg kommer til å justere ned progresjonen litt i øvelser hvor jeg starter høyt i antall kg, og kanskje justere litt opp i øvelser hvor jeg starter veldig lavt. Hvor kjent du er med en øvelse fra før vil også ha litt å si, fordi du vil øke en del som følge av forbedring i teknikk om du ikke kjenner øvelsen fra før.

Edit: Nå skal det også sies at jeg selv om jeg ikke klarte de tyngste øvelsene i andre runde, så var det kanskje her jeg var mest fornøyd med fremgangen.

Utlogget Parak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #27 : 01. januar 2005, 19:46 »
Økte dere bra med tanke på volum?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #28 : 01. januar 2005, 19:47 »
Økte dere bra med tanke på volum?

Ja. Det er jo det RyP er bygd for å være. Å øke i masse (avhengig av hvordan du spiser da selvfølgelig).
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget dorsi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: Noen med erfaringer fra R.Y.P?
« #29 : 02. januar 2005, 06:15 »
Ryp er et suverent prog, har kjørt EMV og er veldig fornøyd med resultatet. Men må si såm mange andre at loddene som skal henge rundt hofta under dips øvelsen ser tunge ut. jeg veier 72kg, og ifølge kalkulatoren skal jeg ha 58kg rundt hofta! Det synes jeg er litt for groft.. Så neste gang ( etter nyttår ) jeg kjører EMV skal jeg ha Benkpress istede for dips.
Men vil progressjonen bli den samme ?
Noen som har erfaring ?


Gå til:  

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201964

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191818

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.