Skrevet av Emne: Uerfaren jente  (Lest 4386 ganger)

yngve

  • Gjest
SV: Uerfaren jente
« #15 : 03. januar 2005, 19:42 »
Wow.. Raske svar  Grin

Men hvis man skal trene gjennom hele kroppen på en gang, bruker man jo betydelig mer enn en time  Shocked Hvor mange repetisjoner anbefaler dere egentlig?

Jeg kjører gjennom hele kroppen tre ganger i uka. Bruker ca 1 time på styrketreningen, etterfulgt av 20min gåtur. Baseøvelser er cluet Wink

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Uerfaren jente
« #16 : 03. januar 2005, 19:44 »
Okay  Grin Takker for svar (selv om de kanskje ikke var ment akkurat bare til meg Wink) Skal prøve det  Grin Hvor lang tid vil det egentlig ta før man ser resultater dersom man har et bra kosthold? Jeg trener jo styrke allerede - bør kanskje bare justere litt på antall rep og lignende  Grin
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

yngve

  • Gjest
SV: Uerfaren jente
« #17 : 03. januar 2005, 19:46 »
1-2 uker. Kommer an på hvor mye fett du har på kroppen, samt hvor mye du har trent før. Du vil nok se forandring allerede fra første dag, men det er i de aller fleste tilfeller mentalt.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Uerfaren jente
« #18 : 03. januar 2005, 19:48 »
Okay  Grin Da er det vel bare til å kjøre på med treningen  Grin   Knebøy
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Snelly

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 10

SV: Uerfaren jente
« #19 : 10. januar 2005, 18:27 »
Må innrømme jeg skvatt litt av denne overskriften her.... men men....

Men uansett, tren hele kroppen din og tren vekter. Samtidig kan du også trene noe utholdenhet i form av gåing, jogging, syklng, aerobic osv osv. Det som er viktig for deg er å få en god holdning er en sterk kropp. Ikke vær redd for å ta i - du våkner ikke som et muskelberg en morgen. Ingen fare. Du er jente og må streve litt for alle muskler du vil legge på deg. Men tren så tungt du kan. Det ligger en masse treningsprogram her - eller vi kan sikkert sette opp et for deg også. Jeg vil helt klart anbefale deg å holde deg til et lite antall øvelser og trene hele kroppen hver gang. Det er ikke riktig for deg å fokusere kun på noen få øvelser.

Om du gjennomfører dette så vil du få en bedre holdning, bli fastere etter hvert som du får mer muskler og mister noe fett. Men å trene seg til "store" pupper er nok vanskelig - men det har også mye med holdning å gjøre !!


Lykke til Smiley


Takk for svaret!
tror du du kunne sette opp et treningsprogram til meg?
og også litt om hva jeg bør spise og ikke spise...

Hadde vært veldi koseli om du/dere  hadde svart Smiley

Utlogget Upbeat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

SV: Uerfaren jente
« #20 : 10. januar 2005, 20:57 »
Nå er ikke jeg Uac da, men men:)

Kunne du sagt litt mer om hva som er målet med treningen?
Du vil ha bedre holdning, og finere rumpe skjønner jeg.
Da er det nok vekttrening som må til. Men du gjør lurt i å trene hele kroppen, siden du vil utskille mer hormoner da, noe som er positivt for muskelveksten.

Uac kunne kanskje ha forklart litt bedre Smiley

Et ok prog:
Beinpress, helst knebøy. Prøv å lær deg teknikken så fort som mulig.
3 serier*12-15 reps. Tar på rumpe, forside, bakside lår samt litt legger.

Liggende lårcurl e.l strake markløft. Bakside lår og rumpe( korsrygg )
2 serier, a 12-15 reps

Leggpress. 2-3 serier a 12-15 reps. Varier med 25-50 reps også for å trene andre typer musklefibrer ( gjelder forsåvidt de andre øvelsene også )

Rygghev : Samme som over: 2-3 serier 15 reps

Kabelroing: samme.....Tar på rygg

Benkpress, skrå eller vanlig. Stang eller hantler. Liten skrå på benken m/ hantler gir best strekk( ihvertfall i følge Tech Nutrition Smiley )

Skulderpress med hantler/arnoldpress: samme. Skuldre

Bicepscurl, stående el. i skråbenk: Biceps

Pushdowns: triceps.

Smalt nedtrekk med V håndtak: Tar på rygg latisimus.

Forståelig? Smiley


AMB

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Uerfaren jente
« #21 : 12. januar 2005, 14:38 »
Hei Vera / Melissa: Så floytt at du tar tak i dette med holdning - veldig viktig! En dårlig holdning kan være roten til mange plager. Men husk en god holdning har ikke bare med det å være godt trent å gjøre- mange som er bra trent som har dårlig holdning. Det har først og fremst med å være bevisst på hvordan du "plasserer" kroppen din. Feks når du står - pass på at du står godt på begge beina og ikke henger bak på knærne ( veldig vanlig at jenter gjør det). Ikke stå å knip rompa sammen - fører til spenninger i ryggen som er unødvendige og rett der opp i ryggen! Å stå rett hele tiden er selvsagt tungt og det er ikke bra å stå stiv som en stokk rett opp og ned hele tiden, men når du merker at du " siger" sammen så rett deg opp. "frem med puppa" og opp med haken så får du straks en bedre holdning Wink
Når du sitter - pass på at du sitter med sitteknutene godt nedi underlaget og at "rumpa" får hvile. Om dette fører til at du ikke får sitte med helt rett rygg hele tiden gjør det inen ting. Det er ikke ryggmuskulaturen som skal bære deg når du sitter. Men du kan godt jobbe med å sitte så rett som mulig så lenge sitteknutete er nedi så klart.

En god Bh som passer til deg og gir støtte og klær som ikke strammer/ er trange vil også hjelpe på holdningen. Og for all del ikke gå å hold pusten for å holde magan inne - blir bare spenninger og anstrengt holdning av slikt. Jobb med å få en naturlig flyt i pusten ( lettere sagt enn gjort alt dette her i know!) - det vil også hjelpe.

Ellers masse lykke til med treningen! Du får nok fart på det skal du se!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Uerfaren jente
« #22 : 12. januar 2005, 17:44 »
Det stemmer - jeg tror holdningen min er på plass  Grin Takk for hjelpen! Du er veldig motiverende Wink
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Uerfaren jente
« #23 : 13. januar 2005, 13:14 »
Hei melissa! hehe takk - det er veldig motiverende for meg å høre at jeg er motiverende for andre. D a får jeg liksom litt følelsen av at jeg kanskje er på rett vei hva utdannelse angår likevel...den følelesen er nemlig ikke på topp om dagen.
Flott at du føler at holdningen er på plass - det er kjempeviktig! Å ha en god holdning skaper nemlig grunnlaget for så mye annet - en god gange, at man trener riktig osv osv Smiley

Lykke til videre og pass på deg selv!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Uerfaren jente
« #24 : 13. januar 2005, 18:14 »
Ja, jeg har sett noen av dine tidligere innlegg, og hva motivasjon angår, er det absolutt noe du gjør!  Grin Hvilken utdannelse er det du tar?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Upbeat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

SV: Uerfaren jente
« #25 : 13. januar 2005, 19:41 »
Hei Melissa: Så floytt at du tar tak i dette med holdning - veldig viktig! En

Sa melissa noe om holdning?

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Uerfaren jente
« #26 : 14. januar 2005, 02:23 »
Melissa - takk igjen Smiley Jeg studerer fysiterapi....1.år..så nå går jeg i spenning og venter på svar om jeg har stått på forprøven...få timer igjen nå bare * skrekk og gru*. Og som fremtidig fysioterapeut forhåpentligvis, mener jeg at det å kunne motivere folk er en veldig viktig del av jobben og som jeg har sagt mange ganger - det hjelper lite om kroppen blir fiks og fin hvis sjelen ikke henger med. Mange som glemmer det - eller kanskje bare ikke vil ta tak i det fordi det gjerne er det vanskeligste når ting kommer til stykke...

Utlogget Lene Hansen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 188

SV: Uerfaren jente
« #27 : 14. januar 2005, 15:08 »
For å rette på holdningen din bør du begynne å kjøre mage/rygg trening. Har gjort et forsøk for å se hvor lang tid det tar for å rette på holdningen og bare etter tre uker var det vesentlig forskjell. Kjør statiske og dynamiske øvelser så skal du se at holdningen din blir bra!!

Lykke til!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Uerfaren jente
« #28 : 14. januar 2005, 17:11 »
Lene H: ja så klart det er et bra tiltak, men skal nok mer til enn som så for å få en god holdning. Hvis man ikke er bevisst hvor man har kroppen sin, kan man trene så mye man vil og likevel ha dårlig holdning!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!