Skrevet av Emne: Trening under graviditet  (Lest 1733 ganger)

Utlogget AdiZ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • strap up or get wrapped up
Trening under graviditet
« : 05. januar 2005, 09:09 »
Heisann, vi driver å lager et magasin for gravide på skolen, jeg har fått i oppdrag å skrive en artikkel om trening og ernæring for gravide.
Så det jeg lurte på om noen av dere har enten noen tidligere artikler, eller noen flere kilder der jeg kan få tak i informasjon om hvilken trening gravide burde drive, og hvilken de skal holde seg sterkt unna. Eventuelt hvis noen av dere har personlige erfaringer (sikter mest til jenter/damer da:)) med graviditet og trening.

"You should calm your man down if you got love for him, before you see his ass flyin off the roof like nutso in above the rim!"

Profil

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trening under graviditet
« #1 : 05. januar 2005, 09:12 »
Har jo aldri vært gravid selv, av naturlige grunner... Grin, men her har du noe i hvert fall. Smiley

Du finner litt her i hvert fall :

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=17234.0


Heidi1 skrev også dette i dagboka til Hannesen :


Hei.
Veldig mange begynner altfor tidlig med "hopp og sprett" og mageøvelser. Magetrening bør man helst utsette til 6 - 12 mnd etter en fødsel dette da det tar kroppen opp til 1 år å leges innvendig. Livmoren din har vært nokså stor, og linimentene som den sitter fast i vært strukket meget, disse trenger opp til et år før de er trukket seg tilbake i "normal" tilstand.
Ved å begynne tidlig mavetrening og "hopp og sprett" så presses livmoren frem/ned og kan føre til at man "lekker" og på lang sikt fremfallen livmor.

(Mange tror at man ikke skal trene mage på grunn av magemuskelene skal få ro, men det er fordi man når man utfører mageøvelser skaper et innvendig press på livmor og linimenter som ikke er bra året etter en fødsel)

Selv så begynte jeg tidlig å trene, men unngikk maveøvelser, løp og hopp det første året. Brukte et svært løftebelte som jeg hadde rundt livet for å avlaste magemuskelene under bøy, mark og benk. Ellers så gikk jeg tur og syklet.
Det er en mageøvelse som man kan gjøre, og bør (særlig etter keisersnitt); Stå vanlig oppreist og trekk inn magen og hold noen sekunder.
(Men denne er ikke særlig effektiv for å få frem mageruter da , men en grei øvelse første året)

Lykke til.

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget AdiZ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • strap up or get wrapped up
SV: Trening under graviditet
« #2 : 05. januar 2005, 09:16 »
Mens vi er så godt igang;D Du vet ikke hvor jeg kan finne noe om kosthold for en gravid dame, det er akkurat samme hva, om det er hvordan et kosthold burde være, eller hva som er normalt osv:) hvis du fatter tegninga
"You should calm your man down if you got love for him, before you see his ass flyin off the roof like nutso in above the rim!"

Profil

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trening under graviditet
« #3 : 05. januar 2005, 09:21 »
Det har jeg ikke så mye peiling på egentlig, men tar du et søk på google, lommelegen eller tilsvarende tror jeg du får flere svar enn du rekker å lese egentlig. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!