Skrevet av Emne: Proteinshake og deffing?  (Lest 2124 ganger)

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
Proteinshake og deffing?
« : 05. januar 2005, 21:27 »
Bør man ta proteinpulver samtidig som man deffer? Isåfall, hvilket proteinpulver er best? Tongue
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Proteinshake og deffing?
« #1 : 05. januar 2005, 21:40 »
Det kommer ann på det øvrige kostholdet under deffen...
Vist du får i deg nok proteiner via mat trenger du ikke å bruke proteinpulver ved deff!

Smiley


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Proteinshake og deffing?
« #2 : 05. januar 2005, 21:43 »
Jepp, men om du bestemmer deg for å bruke proteinpulver, bør du kjøpe kasein.

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Proteinshake og deffing?
« #3 : 05. januar 2005, 21:50 »
Har fått en sånn kostholdplan av UpAndComming som regner ut hvor mye proteiner, kalorier osv osv jeg trenger pr dag og jeg ligger litt etter på proteinene så tenkte å kjøpe meg noe kosttilskudd.

Hvilket proteinpulver er best? Tenker på kvalitet og smak! Tongue
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget Tone Oraini

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 70

SV: Proteinshake og deffing?
« #4 : 06. januar 2005, 09:56 »
Noen som kan anbefale et bra proteinpulver? Jeg blir skikkelig kvalm av de fleste, har snart prøvd alt tror jeg... Help Ikke alltid jeg har tid til å spise, og da må jeg ha en shake det er lett og går fort å få i seg.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Proteinshake og deffing?
« #5 : 06. januar 2005, 10:32 »
Ikke alltid jeg har tid til å spise, og da må jeg ha en shake det er lett og går fort å få i seg.

ikke tid? med litt prioritering og planlegging går det meste, selv for de mest travle av oss Smiley
har du prøvd protein delite? litt dyrere enn de fleste andre proteinpulvere, men kanskje verdt å prøve dersom man ikke klarer noe annet. inneholder bl.a. ekte fruktbiter. mange forskjellige smaker å velge mellom, og selv om noe smaker litt for syntetisk etter min smak finner man sikkert sin favoritt.. jeg likte spesielt jorbærvarianten med biter av jordbær og hvit sjokolade.. yum.

Jepp, men om du bestemmer deg for å bruke proteinpulver, bør du kjøpe kasein.

hvorfor?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Proteinshake og deffing?
« #6 : 06. januar 2005, 10:35 »
hvorfor?

Det er mer antikatabolt for å svare kort. Kan sikkert gi deg en lang utredelse om dette om du vil, men i praksis er det dette som er konklusjonen. Smiley Kasein er best på deff.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tone Oraini

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 70

SV: Proteinshake og deffing?
« #7 : 06. januar 2005, 10:35 »


ikke tid? med litt prioritering og planlegging går det meste, selv for de mest travle av oss Smiley
har du prøvd protein delite? litt dyrere enn de fleste andre proteinpulvere, men kanskje verdt å prøve dersom man ikke klarer noe annet. inneholder bl.a. ekte fruktbiter. mange forskjellige smaker å velge mellom, og selv om noe smaker litt for syntetisk etter min smak finner man sikkert sin favoritt.. jeg likte spesielt jorbærvarianten med biter av jordbær og hvit sjokolade.. yum.



Nam det hørtes godt ut!! Hvor finner jeg det?

Med tid og spise mente jeg, at det ikke alltid passer seg og spise tre ganger på jobben..da er det lettere og helle ned på en shake Smiley

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Proteinshake og deffing?
« #8 : 06. januar 2005, 10:44 »
siden proteinfabrikken er sponsor her regner jeg med det går bra at jeg legger ut linken.
http://www.proteinfabrikken.no/default.aspx?g0=7&g0txt=Scitec%20Nutrition

her kan du velge mellom forskjellige smaker som:
*skogsbær/vanilje
*sjokolade m/ sjokobiter
*bringebær/vanilje
*bringebær yoghurt
*jordbær/hvit sjoko
*banan m/ bananbiter


Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Proteinshake og deffing?
« #9 : 06. januar 2005, 11:16 »
Basic protein fra tech nutrition er knall Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Proteinshake og deffing?
« #10 : 06. januar 2005, 15:44 »


Det er mer antikatabolt for å svare kort. Kan sikkert gi deg en lang utredelse om dette om du vil, men i praksis er det dette som er konklusjonen. Smiley Kasein er best på deff.

Hvor får jeg tak i kasein proteiner da? ville helst ha hatt no som smaker godt Tongue
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Proteinshake og deffing?
« #11 : 06. januar 2005, 16:01 »


Det er mer antikatabolt for å svare kort. Kan sikkert gi deg en lang utredelse om dette om du vil, men i praksis er det dette som er konklusjonen. Smiley Kasein er best på deff.

please do, kanskje man lærer noe idag også Wink

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: Proteinshake og deffing?
« #12 : 06. januar 2005, 16:03 »


Hvor får jeg tak i kasein proteiner da? ville helst ha hatt no som smaker godt Tongue

let litt rundt på forskjellige webshopper.
ellers kan jeg anbefale 'bodybuilder' kaseinprotein fra NP.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Proteinshake og deffing?
« #13 : 06. januar 2005, 18:07 »
hvorfor?

Abstract:

Slow and fast dietary proteins differently modulate postprandial protein accretion.

Boirie Y et. al.

Laboratoire de Nutrition Humaine, Universite Clermont Auvergne, Centre de Recherche en Nutrition Humaine, BP 321, 63009 Clermont-Ferrand Cedex 1, France.

The speed of absorption of dietary amino acids by the gut varies according to the type of ingested dietary protein. This could affect postprandial protein synthesis, breakdown, and deposition. To test this hypothesis, two intrinsically 13C-leucine-labeled milk proteins, casein (CAS) and whey protein (WP), of different physicochemical properties were ingested as one single meal by healthy adults. Postprandial whole body leucine kinetics were assessed by using a dual tracer methodology. WP induced a dramatic but short increase of plasma amino acids. CAS induced a prolonged plateau of moderate hyperaminoacidemia, probably because of a slow gastric emptying. Whole body protein breakdown was inhibited by 34% after CAS ingestion but not after WP ingestion. Postprandial protein synthesis was stimulated by 68% with the WP meal and to a lesser extent (+31%) with the CAS meal. Postprandial whole body leucine oxidation over 7 h was lower with CAS (272 +/- 91 micromol.kg-1) than with WP (373 +/- 56 micromol.kg-1). Leucine intake was identical in both meals (380 micromol.kg-1). Therefore, net leucine balance over the 7 h after the meal was more positive with CAS than with WP (P < 0.05, WP vs. CAS). In conclusion, the speed of protein digestion and amino acid absorption from the gut has a major effect on whole body protein anabolism after one single meal. By analogy with carbohydrate metabolism, slow and fast proteins modulate the postprandial metabolic response, a concept to be applied to wasting situations.

PMID: 9405716 [PubMed - indexed for MEDLINE]


Full versjon: http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?tool=pubmed&pubmedid=9405716


Denne viser en lavere leucine-oksidering ved inntak av kasein istedet for myse. Den viser også at kaseinet hindrer proteinnedbrytningen mer enn mysen (altså at det virker mer antikatabolt). Vi har jo også aminosyrene mye lengre i blodet med kaseinen, enn med mysen. Det er helt klart en stor fordel på deff (ellers også egentlig...). Så at det er noen fordel med kasein framfor myse på deff er ingen tvil.

Jeg har vist deg denne før, men poster den igjen. Studien er gjort på feite politimenn, og viser at kaseinproteinet virker mer muskelsparende på diett:

Effect of a hypocaloric diet, increased protein intake and resistance training on lean mass gains and fat mass loss in overweight police officers.

Demling RH, DeSanti L.

Brigham and Women's Hospital, Boston, MA 02115, USA. rhdemling@partners.org

We compare the effects of a moderate hypocaloric, high-protein diet and resistance training, using two different protein supplements, versus hypocaloric diet alone on body compositional changes in overweight police officers. A randomized, prospective 12-week study was performed comparing the changes in body composition produced by three different treatment modalities in three study groups. One group (n = 10) was placed on a nonlipogenic, hypocaloric diet alone (80% of predicted needs). A second group (n = 14) was placed on the hypocaloric diet plus resistance exercise plus a high-protein intake (1.5 g/kg/day) using a casein protein hydrolysate. In the third group (n = 14) treatment was identical to the second, except for the use of a whey protein hydrolysate. We found that weight loss was approximately 2.5 kg in all three groups. Mean percent body fat with diet alone decreased from a baseline of 27 +/- 1.8 to 25 +/- 1.3% at 12 weeks. With diet, exercise and casein the decrease was from 26 +/- 1.7 to 18 +/- 1.1% and with diet, exercise and whey protein the decrease was from 27 +/- 1.6 to 23 +/- 1.3%. The mean fat loss was 2. 5 +/- 0.6, 7.0 +/- 2.1 and 4.2 +/- 0.9 kg in the three groups, respectively. Lean mass gains in the three groups did not change for diet alone, versus gains of 4 +/- 1.4 and 2 +/- 0.7 kg in the casein and whey groups, respectively. Mean increase in strength for chest, shoulder and legs was 59 +/- 9% for casein and 29 +/- 9% for whey, a significant group difference.

-----This significant difference in body composition and strength is likely due to improved nitrogen retention and overall anticatabolic effects caused by the peptide components of the casein hydrolysate.---- Copyright 2000 S. Karger AG, Basel

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Proteinshake og deffing?
« #14 : 06. januar 2005, 18:10 »


let litt rundt på forskjellige webshopper.
ellers kan jeg anbefale 'bodybuilder' kaseinprotein fra NP.

Jeg vet bare om 2 weshopper, og det er ej-shop og norkost.. noen andre dere anbefaler?
Treningslogg

No pain, no gain

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!