Skrevet av Emne: min dc erfaring  (Lest 3882 ganger)

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

min dc erfaring
« : 07. januar 2005, 10:50 »
hei eg har nå trent dc i 6 uker å vil komme med min subjektive mening om programet. dc er et steintøfft program som trenger full fockus på kost og restutisjon, men det fungerer veldig bra. styrkemesig er det det beste byggeprogramet eg har trent eks benk der hadde eg 12 rep på 80kg på første trening og 10 på 100kg på siste trening uten rp sett. det samme gjelder for markløft og bøy. har hatt veldig stor fremgang i bøy men der var eg svak, så det var vell naturlig at fremgangen var størst der. startet med en 20 rep på 80kg. og avsluttet med 10rep 120kg + 5 rep 145kg det er eg kjempefornøyd med. når det gjelder volum er det rygg og ben som eg har hatt synlig fremgang på. resten er ok. eg trente 6mnd en 2 splitt med lav intesitet før eg startet med dc. før det trente eg hst trening i ca 8 mnd uten negativer. det tror eg hjelpte meg til så god fremgang. uten godt treningsgrunnlag skader du deg med slik trening som dc. eg skal trene dc en periode til på ca 5-6 uker så er det stopp på denne type trening. kroppen min vil ikke ha kjangs til kun trene dc ,må ha lavintensitets trening mellom disse periodene vist ikke stopper fremgangen opp garantert. det en og skal være litt ops på er korsryggen får mye juling med øvelsene for ryggtykelse. men alt i alt det gøyeste programet eg har trent på 10 år
høyde 180

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: min dc erfaring
« #1 : 07. januar 2005, 10:52 »
 2thumbsup

 Dance

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: min dc erfaring
« #2 : 07. januar 2005, 12:24 »
Veldig enig med dine observasjoner her! Et gøyalt (og produktivt program for mange) i en periode, men periodisering utover 2 ukers cruising er antakelig en fordel for de fleste (ikke nødvendigvis for alle). For min egen del har jeg hatt god erfaring med nedtrening etter tøffe treningsperioder, for så å bygge opp til en ny tung periode gjennom en roligere periode hvor progresjonen skjer gradvis.

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: min dc erfaring
« #3 : 07. januar 2005, 12:30 »
25t kunne det vert en ide å puttet dc inn i vift oppleget ditt. som den tøffe perioden. eks 5 uker fase 2 6 uker dc 10 uker fase 2 igjen Book
høyde 180

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: min dc erfaring
« #4 : 07. januar 2005, 12:36 »
Min erfaring så langt er i hvert fall at man skal være veldig forsiktig med å dra hver blastingperiode for langt, uansett hvor god fremgang man måtte ha egentlig. For veggen kommer FORT etter ca. 10 uker. Holdt seg i 14-15, men da var jeg plutselig tom også og tar nå nesten 3 uker med cruising. Så er det balls to the walls igjen. Satser på å ligge på 8 ukers blasting og 2 uker cruising fremover. Men for alle som er i tvil er hvile en veldig essensiell del av DC selv om det ikke ser ut som det er et volumprogram. Har man en dårlig dag tar man den dagen fri ganske enkelt - det burde vel i og for seg gjelde uansett.

Ser frem til neste balsting nå, starter neste uke igjen. Og har ingen planer om å kjøre noe annet enn DC fremover. Addicted for life er vel følelsen nå egentlig.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: min dc erfaring
« #5 : 07. januar 2005, 12:37 »
25t kunne det vert en ide å puttet dc inn i vift oppleget ditt. som den tøffe perioden. eks 5 uker fase 2 6 uker dc 10 uker fase 2 igjen Book

Ja, det kan man absolutt gjøre! Synes nettopp slik periodisering fungerer for meg, og om man kaller den intense perioden "Yates-trening", "DC", "HIT" eller "Herborg Kråkevik" spiller kanskje ikke så stor rolle. Men splitten til DC er veldig bra, og forholdet volum-intensitet ser ut til å fungere svært bra for veldig mange. Å veksle mellom DC og andre programmer på en systematisk måte kan derfor kanskje vise seg å være en smart strategi på sikt. I realiteten er det jo også det du, UAC, Stripie, HITman og jeg også har gjort da vi gikk over til DC etter å ha trent litt annerledes forut for denne perioden-spennende å se hvilke erfaringer folk gjør med dette etterhvert!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: min dc erfaring
« #6 : 07. januar 2005, 12:51 »

Ser frem til neste balsting nå, starter neste uke igjen. Og har ingen planer om å kjøre noe annet enn DC fremover. Addicted for life er vel følelsen nå egentlig.... Grin

He-he, know the feeling. At man er sulten på en ny periode med tung trening er et sunnhetstegn! Fornuftig å lytte til kroppen, men det betyr jo også at det, som i ditt tilfelle, bare er å fortsette med det tøffe programmet etter en nedtrening (de med mindre erfaring eller dårligere restitusjonskapasitet skal nok være mer forsiktige).

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: min dc erfaring
« #7 : 07. januar 2005, 14:22 »
Min erfaring så langt er i hvert fall at man skal være veldig forsiktig med å dra hver blastingperiode for langt, uansett hvor god fremgang man måtte ha egentlig. For veggen kommer FORT etter ca. 10 uker. Holdt seg i 14-15, men da var jeg plutselig tom også og tar nå nesten 3 uker med cruising. Så er det balls to the walls igjen. Satser på å ligge på 8 ukers blasting og 2 uker cruising fremover. Men for alle som er i tvil er hvile en veldig essensiell del av DC selv om det ikke ser ut som det er et volumprogram. Har man en dårlig dag tar man den dagen fri ganske enkelt - det burde vel i og for seg gjelde uansett.

Ser frem til neste balsting nå, starter neste uke igjen. Og har ingen planer om å kjøre noe annet enn DC fremover. Addicted for life er vel følelsen nå egentlig.... Grin

Nå kjører ikke jeg DC men et egenutviklet styrkeprogram ut ifra egen erfaring med trening fra hit, GVT vanlige og uvanlige programmer etc...

For meg virker det fint å presse seg i en hard periode på ca 8 uker (trening 5 dager uken) etterfulgt av 4 uker etterhentings/vedlikeholds trening  4x uken
Jeg har prøvd å presse lengre enn 8 uker og plutselig er det bare stopp og overtrening som gjelder da..


Det er fint å se at andre også observerer dette...




Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: min dc erfaring
« #8 : 07. januar 2005, 14:50 »
Etter 17 uker blasting med DC, føler jeg veldig for et program hvor fokuset på å trene til total utmattelse ikke er så stor. Nå trener jeg med samme splitt, men med større volum og flere øvelser per trening. Unngår failure. Dette blir som å ha noen hvileuker i forhold. Føler jeg trenger det. Snart kommer jeg til å trene en HST versjon i noen måneder, med et styrkeprogram imellom. Blir nok at jeg hilser på dc igjen da Smiley

Når man trener et program som DC, er det nok ikke dumt å variere med et program med mer volum innemellom.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: min dc erfaring
« #9 : 07. januar 2005, 20:50 »
Jeg har "blastet" med DC i ca. 6 uker nå, og selv om jeg øker vektene i forholdsvis store sprang, vil bare ikke repsene gå noe særlig ned!  Wink Dette tror jeg har mye å gjøre med at jeg ikke er vant med å kjøre så langsomme negativer, og at kroppen derfor responderer veldig bra på det, slik den ofte responderer på det meste som er nytt (forutsatt at det er tungt, da!) Er altså veldig fornøyd så langt, men er klar over at den berømmelige "veggen" kommer snart. Tror jeg da kommer til å cruise et par tre uker, før jeg prøver meg på en ny blastingperiode.

Har tro på viktigheten av variasjon når det gjelder trening, men har også tro på å fortsette med et opplegg så lenge det virker - og er trygt! Men tar altså ikke fem flate øre for å bytte ut et opplegg som har sluttet å virke, som man evt. kan komme tilbake til siden. For min del har det i det siste derfor blitt en naturlig skiftning mellom korte, intensive og mentalt steinharde programmer i perioder, innimellom perioder med ikke fullt så intensiv trening men med høyere volum. Klassisk høy-volumtrening med 4- eller 5-splitter og 15-20 sett per muskelgruppe regner jeg meg imidlertid som ferdig med for godt (for tidkrevende, har prøvd det og hadde liten framgang og motivasjon).  Smiley

If it works, stick to it! If not, ditch it!!  Wink


H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget AdiZ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • strap up or get wrapped up
SV: min dc erfaring
« #10 : 07. januar 2005, 21:37 »
Hvor kan jeg lese/finne om dette DC programmet ?
"You should calm your man down if you got love for him, before you see his ass flyin off the roof like nutso in above the rim!"

Profil

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: min dc erfaring
« #11 : 07. januar 2005, 21:40 »
Hvor kan jeg lese/finne om dette DC programmet ?

Les "Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk" under "Best of"-forumet. Les mer på www.intensemuscle.com - the Dogg Pound, der Dante/Doggcrapp selv er moderator.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: min dc erfaring
« #12 : 08. januar 2005, 01:21 »
He he, moro å se at du kjører DC for fullt HITman. Hvis jeg ikke husker helt feil, var du relativt skeptisk til opplegget for ikke så alt for mange måneder siden? Grin
Treningsloggen min finner du her

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: min dc erfaring
« #13 : 08. januar 2005, 11:09 »
He he, moro å se at du kjører DC for fullt HITman. Hvis jeg ikke husker helt feil, var du relativt skeptisk til opplegget for ikke så alt for mange måneder siden? Grin

Nei, i den tråden du sikter til uttrykte jeg ikke skepsis til selve DC-opplegget (så - og ser - på det som et av flere gode treningsopplegg rundt omkring), men til den meget selvhøytidelige og nærmest religiøse tonen i intensemuscle-forumet. Og det er jeg fremdeles.  Smiley (Mye bedre sånn sett her på TF Wink ) Men må innrømme at DC-treningen så langt har innfridd mer enn forventningene, kan ikke huske siden jeg trente HIT at resultatene har kommet såpass raskt...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: min dc erfaring
« #14 : 08. januar 2005, 21:09 »
Jeg har "blastet" med DC i ca. 6 uker nå, og selv om jeg øker vektene i forholdsvis store sprang, vil bare ikke repsene gå noe særlig ned!  Wink Dette tror jeg har mye å gjøre med at jeg ikke er vant med å kjøre så langsomme negativer, og at kroppen derfor responderer veldig bra på det, slik den ofte responderer på det meste som er nytt (forutsatt at det er tungt, da!) Er altså veldig fornøyd så langt, men er klar over at den berømmelige "veggen" kommer snart. Tror jeg da kommer til å cruise et par tre uker, før jeg prøver meg på en ny blastingperiode.

Beste rådet å gi er at jo så fort veien blir litt for bratt så ta en cruising. Kjører du for lenge, og det gjør du faktisk uten problemer, koster det deg minst en uke ekstra med blasting..... og det er det ikke verdt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!