Skrevet av Emne: Sarotex og Atacand mot migrene, rygg- og nakkeproblemer og søvnproblemer.  (Lest 16088 ganger)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Hei,

Nå sitter jeg her og lurer fært på hvorfor din bekjent fikk atacand mot migrene, rygg og nakkeproblemer?? Atacand er annenlinjes blodtrykksbehandling.....og ikke indisert mot det denne damen har utifra hva du her skriver. Hjelp meg her??

Sarotex er antideppressiva, den er forholdsvis sterk og har en sterk sederende effekt....og derfor skal den ikke være førstevalget hos eldre. Den brukes først og fremst ved agitert-engslige depresjoner, men hjelper også mot kroniske smerter og nattlig vannlatningsproblemer.

Men du....hvia dama ikke har høyt blodtrykk så skal hun ikke ha atacand!!!!



antihypertensjonsbehandling

Hei,

Det med blodtrykksmedisin mot migrene er relativt nytt. Det var ved en tilfeldighet en svensk (tror jeg) forsker fant ut at det hjalp, og gjorde en del forsøk. Det viste seg å være ganske effektivt. Jeg er ikke sikker på hvor utbredt det er enda, det er nok helt sikkert ikke en del av pensum for studenter vil jeg tro. Hun har ikke høyt blodtrykk, men fikk den allikevel - jeg vet ikke hvor ofte hun sjekker trykket. Skulle dette by på store problemer tror du? Hun fikk det jo tross alt skrevet ut av spesialister.

Sarotex`en tror jeg er mot nakkeproblemene, men det kan også hende jeg ikke er fullt informert, for å si det sånn.


Utlogget Doc

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18



Hei,

Det med blodtrykksmedisin mot migrene er relativt nytt. Det var ved en tilfeldighet en svensk (tror jeg) forsker fant ut at det hjalp, og gjorde en del forsøk. Det viste seg å være ganske effektivt. Jeg er ikke sikker på hvor utbredt det er enda, det er nok helt sikkert ikke en del av pensum for studenter vil jeg tro. Hun har ikke høyt blodtrykk, men fikk den allikevel - jeg vet ikke hvor ofte hun sjekker trykket. Skulle dette by på store problemer tror du? Hun fikk det jo tross alt skrevet ut av spesialister.

Sarotex`en tror jeg er mot nakkeproblemene, men det kan også hende jeg ikke er fullt informert, for å si det sånn.

Takk for infoen! Her lærte jeg noe nytt ja. Men jeg tror den bekjente her som fikk atacand mot migrene var sikkert med i denne (el andre) studier. Atacand har få konrtaindikasjoner (gravid er en av disse), ellers så er det også få bivirkninger, personer som har får dette på eksperimentel basis blir nøye selektert ut (ikke sikkert hun får atcand egentlig, hun kan også ende opp med å få placebo sukkerpiller som et ledd av en dobbelblind randomisering).
Atacand er per dags dato ingen migrende medisin (noe som også stadfestes nederst på dene ene linken over). Heller mer på forsøksstadiet og brukes av spesialister.
Nå er jeg en fersk indremedisiner og godt jobber med blodtrykksbehandling til daglig, å lese om nye felter ATII reseptor blokkerne har effekt mot er god kunnskap å ha med seg. Men enda litt igjen før det blir vanlig å behandle migrene med atacand tror jeg.

snakkes!

Utlogget Tex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 7

Jeg har brukt Atacand mot migrene i 6 mnd snart - den medisinen er verdt sin vekt i gull og platina!! Var nærmest invalid av migrene (2-3 sterke anfall i uken) før jeg fikk resept på dette (Migreneklinikken på Sjølyst). Har omtrent ikke hatt antydning til anfall etter dette, og merker ingen bivirkninger. Siden den stadig ikke er godkjent til migreneforebygging så får jeg dette på hvit resept og må betale kalaset selv - en pakke koster ca. 800 kr og varer i ca. 3 mnd. Men dette er fantastiske greier, jeg har fått et helt nytt liv  Cheesy 

Jeg nøler ikke med å anbefale dette på det aller, aller sterkeste - løp og kjøp. Når undersøkelsen i Trondheim er ferdig får vi det forhåpentligvis på blå resept og til langt mer overkommelige priser.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!