Skrevet av Emne: Blindtarm betennelse?  (Lest 20085 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Blindtarm betennelse?
« #15 : 09. januar 2005, 16:13 »
Kan jo ta blodprøve...

Sant nok Jo1, men poenget er at det er lite sannsynlig at det er noe i veien med blodprøvene heller hvis han i øyeblikket ikke har magesmerter eller føler seg syk.

Misunner deg ikke å ha opplevd en sprukken blindtarm, men godt at alt gikk bra.  Smiley

H

Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Blindtarm betennelse?
« #16 : 09. januar 2005, 16:15 »


Sant nok Jo1, men poenget er at det er lite sannsynlig at det er noe i veien med blodprøvene heller hvis han i øyeblikket ikke har magesmerter eller føler seg syk.

Misunner deg ikke å ha opplevd en sprukken blindtarm, men godt at alt gikk bra.  Smiley

H



Jepp sant det, jeg fikk jo ikke utslag m/magesmerter, utslagene kom dagen etter. Men er vel verdt å prøve, er jo greit å få avkreftet det med en annen diagnose også(eventuelt seff).

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blindtarm betennelse?
« #17 : 09. januar 2005, 16:42 »
Misunner deg ikke å ha opplevd en sprukken blindtarm, men godt at alt gikk bra.  Smiley

H

Må innrømme jeg var litt småredd for alt som har med blindtarm å gjøre der jeg lå og vrei meg i senga, men det har dere vel allerede skjønt. Tror aldri jeg har vært borti makan til smerte før faktisk. Men nå gikk jo alt bra til slutt. *puuh*

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Blindtarm betennelse?
« #18 : 09. januar 2005, 16:44 »


Må innrømme jeg var litt småredd for alt som har med blindtarm å gjøre der jeg lå og vrei meg i senga, men det har dere vel allerede skjønt. Tror aldri jeg har vært borti makan til smerte før faktisk. Men nå gikk jo alt bra til slutt. *puuh*

Jepp, godt å høre Smiley

Utlogget AdiZ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • strap up or get wrapped up
SV: Blindtarm betennelse?
« #19 : 12. januar 2005, 19:53 »
Jeg har vært plaget med mageproblemer siden mars/april i år. Det startet med at jeg spydde som en idiot og hadde, mildt sagt, løs mage. Etter dette klarte jeg nesten ikke trene på 2-3 måneder. Den første legen min sa med en gang at det bare var et virus, så jeg "kasta han  på dør" og skiftet,  den nye testet først om det var for mye magesyre, men ble ikke bedre av medisinene. Jeg vet ikke om noen har sagt det, men kanskje du burde kjøre en allergi test. Jeg så at du sa du opplevde kvalme eller noe i den duren iallefall. Det har jeg så å si vært plaget med daglig. Det som er ennå mer kjipt er at vi enda ikke har funnet ut hva som feiler meg. Dra først til lege å hør hva han sier, så kanskje du må få slik "gastroskopi" oversatt til norsk: Slange ned spiserøret og inn i magesekken. Men det kan jo hende det bare er et virus
"You should calm your man down if you got love for him, before you see his ass flyin off the roof like nutso in above the rim!"

Profil

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blindtarm betennelse?
« #20 : 05. desember 2005, 18:02 »
Bommper denne!

Altså. Nå har det seg slik at jeg kjenner ganske solide smerter helt på venstresiden av magen, sånn ca 5-8 cm. under navlen og litt til siden.
Ga faen i det og stakk på trening og det gikk bra, bortsett fra at jeg ble ganske så tappet for krefter rimelig fort. Men nå kjenner jeg litt smerte når jeg tisser også.
Kan det være blindtarmen selv om det er på venstresiden? Kan jeg begynne å bekymre meg igjen?

Edit: Svinvondt for øyeblikket!

morni

  • Gjest
SV: Blindtarm betennelse?
« #21 : 05. desember 2005, 20:19 »
Kanskje du har fått nyrebekkenbetennelse? eller nyrestein? eller blærekatar? kanskje litt uvanlig for gutter å få det,men det kan sikkert skje....siden det svir når du tisser liksom Huh

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blindtarm betennelse?
« #22 : 05. desember 2005, 20:34 »
Svir ikke når jeg tisser, kjenner bare det dunker litt ekstra i det punktet jeg har vondt i fra før av. Og akkurat nå er det så hinsides jævlig!  Undecided

Er like ved venstre hofteben.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Blindtarm betennelse?
« #23 : 05. desember 2005, 20:37 »
en blodprøve ved blindtarm betennelse(appendicitt), er aldri en bra test på om du virkelig har en inflammasjon.Denne testen, CrP, vil stige og synke omtrent like hyppig som blodsukkeret, og er en lite sensitiv metode og måle slikt på.Det beste er igrunnen en ultralydsundersøkelse.
Har selv hatt appendicitt og det er nokke av det verste reint smertemessig eg har hatt.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Blindtarm betennelse?
« #24 : 05. desember 2005, 20:52 »
Minner litt om hva jeg hadde, og det var ikke blindtarmen. Men ta deg en tur til legen.

Blidtarmen sjekker du lett selv. Trykk godt inn på siden av magen, og bråslipp. Har du ekstra vondt da, kan du ringe legen med en gang og fortelle at du mest sannsynlig har blindtarmbetennelse.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blindtarm betennelse?
« #25 : 05. desember 2005, 20:55 »
en blodprøve ved blindtarm betennelse(appendicitt), er aldri en bra test på om du virkelig har en inflammasjon.Denne testen, CrP, vil stige og synke omtrent like hyppig som blodsukkeret, og er en lite sensitiv metode og måle slikt på.Det beste er igrunnen en ultralydsundersøkelse.
Har selv hatt appendicitt og det er nokke av det verste reint smertemessig eg har hatt.

Kanskje en undersøkelse hadde vært tingen ja. Får se det an utover kvelden. Hvordan dette vil utarte seg.

Minner litt om hva jeg hadde, og det var ikke blindtarmen. Men ta deg en tur til legen.

Blidtarmen sjekker du lett selv. Trykk godt inn på siden av magen, og bråslipp. Har du ekstra vondt da, kan du ringe legen med en gang og fortelle at du mest sannsynlig har blindtarmbetennelse.

Ang. den sjekkinga man kan gjøre selv. Gjelder det kun på høyresiden der blindtarmen ligger? Når jeg klemmer for å kjenne hvor smerten ligger så kjenner jeg mest smerte mot det venstre hoftebenet og mot navlen.

Er det slik at Ibux kan forverre magesmerter, eller tar jeg feil nå?  Lips Sealed

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Blindtarm betennelse?
« #26 : 05. desember 2005, 21:00 »
Du klemmer på venste side mener jeg å huske, og når du bråslipper får du vondt på den høyre. Uansett, du merker det !! Men er ganske så sikker på at det er venstre side du trykker på. Og trykk godt inn.


Du er sikker på at du rett og slett ikke bare sliter med luftsmerter da ? Det kan være MEGET smertefullt !!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blindtarm betennelse?
« #27 : 05. desember 2005, 21:05 »
Hva er luftsmerter? Når jeg klemmer på venstre side så skjer deg ikke så mye mere, på noen av sidene. Er noen hinsides brutale smerter som slår hele tiden, og jeg hadde faktisk småproblemer med å gå for et par minutter siden.  Undecided

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Blindtarm betennelse?
« #28 : 05. desember 2005, 21:07 »
Om det er luftsmerter så er magen din ganske så "oppblåst", og du kan nærmeste kjenne tarmene dine står i spenn. Er litt vanskelig å forklare på nett... Men det kan som sagt være GRUSOMT vondt, har selv havnet på legevakten med det. Er dessverre ikke så veldig mye å gjøre noe med, annet enn evnt. smertestillende. I virkelig ille tilfeller får du morfin for det faktisk....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Blindtarm betennelse?
« #29 : 05. desember 2005, 21:10 »
Oisann. Vil påstå at det er hellvetes vondt akkurat nå, og tror faktisk det kan være luftsmerter som du beskriver. Har flere ganger nesten fallt bare ved å gå få meter.
Er det noe i det at Ibux kan forverre magesmerter?
Anyway, sendte mor på paracet jakt nå.  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!