Skrevet av Emne: Kampsport  (Lest 10130 ganger)

Utlogget Neiz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 316

Re:Kampsport
« #15 : 24. april 2003, 15:40 »
Vitor, driver du å trener en kampsport nå? Eller skal du bare dra dit uttrent osv.?

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Kampsport
« #16 : 25. april 2003, 21:20 »
herregud, tror du virkelig kan lære en kampssport ved å se på filmer osv???

Utlogget jdm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 114
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 114

  • Train Hard Or Go Home
Re:Kampsport
« #17 : 27. april 2003, 08:51 »
Personlig tror jeg det er ganske vanskelig å lære en kampssport bare ved å studere bilder og filmer osv….!!!!!
Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.

Utlogget BOB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Re:Kampsport
« #18 : 27. april 2003, 15:15 »
Nå tror jeg ikke denne fyren har tenkt å begynne på profesjonelt nivå heller da Smiley Selv har jeg begynt så smått å skyggebokse litt hjemme og skal snart kjøpe meg tungsekk Smiley Poenget er vel heller å få inn litt teknikk og reaksjon slik at en har litt å stille opp med hvis det skjer noe Cheesy Dessuten var det jo en gang for lenge siden en person som slo det første slaget, og han hadde vel ingen å lære av? Dessuten er det jo så mange stilarter at en kan vel ikke hevde at det er èn rett måte å slå på?

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
Re:Kampsport
« #19 : 28. april 2003, 16:36 »
Tviler sterkt på at noen klarer å bli mester på noen kampsport bare ved å trene etter bilder/bøker/internett azz.. anbefaller nok gå til en klubb å trene der.
trener selv karate, er trener. men det er digg når det er andre som kan vise deg nye ting.
og treningen blir sikrere, selv om det star på en tegning at du skal kunne slå igjennom en murstein, så er det dumt å finne ut etterpå at du ikke klarte det!!!!
Gå til en klubb i nærheten,
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget Kalleanka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Re:Kampsport
« #20 : 30. april 2003, 14:30 »
Hei.

Er enig med karateangel ovenfor her. Trener selv karate og er instruktør. Har ennå ikke sett en bok som forklarer/beskriver en teknikk på en så bra måte at jeg har blitt imponert. Grunnen til det er at det er så mye som må times og stemme for at teknikken skal bli riktig. Og skal alt dette beskrives i en bok for hver teknikk, vil den nok bli veldig tunglest og vanskelig å følge. En instruktør derimot vil hele tiden gi deg feedback om hva som er rett og galt. Dersom du begynner å "rote" for mye med bøker, så kan det hende at du legger deg til uvaner som blir vanskelige å legge av deg dersom du skulle begynne å trene i en klubb.

Så mitt råd er: sats først og fremst på å begynn i en klubb. Dersom det ikke går eller du ikke har planer om det, så kan du jo alltids benytte bøker etc. Men forvent ikke å bli "verdensmester"... Tongue Wink

Utlogget hah85

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

  • Hva mener du? sliten?
Re:Kampsport
« #21 : 06. mai 2003, 13:32 »
lære kampsport av bøker/filmer whatever?
tenk deg og lære og spille fotball helt på egenhånd med kun bruk av bøker og video?
man får vel til noe, men man lærer mer ,og det er mer gøy og dra på fotballtrening.
Det var annerledes i gamle dager, da båter var lagd av tre, og menn var lagd av stål.

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
Re:Kampsport
« #22 : 08. mai 2003, 11:59 »
hvor er du trener hen Sauron?  hvilken stilart?
har du hvert på noen sommerleiere?
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget Kalleanka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Re:Kampsport
« #23 : 19. mai 2003, 02:41 »
Hei.

Trener i Tromsø. Stilarten er Shorin Ryu.

Har dessverre ikke fått mulighet til å dra på noen sommerleire ennå, men om jeg får mulighet så kan det hende at jeg tar meg en tur til Mandalsleiren i år... Smiley


Utlogget D.O.G.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 281

Re:Kampsport
« #24 : 19. mai 2003, 04:41 »
Vegrer meg stort sett for å være stor i kjeften her inne. Men dette må være noe av det dummeste...  :Smiley
Samme som å lære å sykle ut ifra en bok.. (ja, det går fort på snørra da)

Utlogget IsbJ0rN_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 258

Re:Kampsport
« #25 : 19. mai 2003, 08:30 »
Altså, jeg tror personen som startet thread'en har fortstått at folk mener det ikke går å lære det ut ifra en bok. kommer jo faen nye poster hver dag med samme innholdet..
"det ville være som å lære noe annet ut ifra en bok" ..

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:Kampsport
« #26 : 19. mai 2003, 12:05 »
Man kan godt sette igang for seg selv å trene på å sparke og slå på en sekk,skyggebokse osv. men det er så klart mye bedre å begynne i en bokseklubb eller noe. Bryting MÅ man såklart trene med andre.
Karate og slike McDojo-kampsporter er det umulig å lære av seg selv, fordi teknikkene er så jævli innviklede (og poengløse syns jeg) at man trenger en til å vise og forklare.
sjokk og vantro

Utlogget Proximus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Re:Kampsport
« #27 : 06. juni 2003, 17:58 »
Alt kan læres på nettet. Kjenner en fyr som studerte diverse kampsporter i flere måneder på nettet, så deltok han i UFC og vant hele greia.
Men skal du virkelig lære deg kampsport med dataen fåreslår jeg at du får deg en sånn maskin de har i Matrix.
Det funker visst skikkelig bra.
VED CROM!!!

Utlogget BOB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Re:Kampsport
« #28 : 06. juni 2003, 20:13 »
Hallo? Tror det er litt misforståelse ute og går her. Det er ingen som snakker om å trene hjemme og så vinne det lokale kung-fu mesterskapet etter noen måneder! Poenget er jo å lære seg noen grunnleggende teknikker som en kan øve inn og opparbeide seg litt kampteknikk til selvforsvar. For å bli god i en kampsport trenger en selvfølgelig veiledning og SPARRING men å lære seg litt kampteknikk hjemme er ingen umulighet.

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Re:Kampsport
« #29 : 07. juni 2003, 01:07 »
sitat"Kjenner en fyr som studerte diverse kampsporter i flere måneder på nettet, så deltok han i UFC og vant hele greia."

Tør jeg spørre hva han heter han fyren som du kjenner, og som vant???


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!