Skrevet av Emne: Hva slags protein pulver burde jeg ta?  (Lest 1077 ganger)

Utlogget hammertimes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« : 10. januar 2005, 19:09 »
Hei. Har trent i noen måneder nå  Weightlifter3 og har lyst til å prøve å ta litt proteinpulver. Men er veldig usikker på hvilket og hvor mye og hvor ofte jeg skal ta.

Jeg er 17 år veier 81 kg og trener 3-4 ganger i uka. Jeg har IKKE lyst til å bli overvektig, da jeg har hørt man kan bli det av protein hvis man bruker der feil. Sikkert mye skrevet ovenfor men jeg er ganske ny på dette. Takker for alle svar!  Afro
-Hammertimes

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« #1 : 10. januar 2005, 21:00 »
søk,det er 400 sånne tråder allerede.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget HighKing

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 85

  • "size doesnt matter, the just will always win"
SV: Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« #2 : 11. januar 2005, 12:06 »
Det er enormt mange tråder om akkurat dette spørsmålet  woot mange brae svar, dt e bare å søke å lese  Book

Vel... For tiden er jeg av med protein pulver pga penge mangel. Jeg anbefaler en shake
Proteiner etter en treningsøkt. Og en protein shake før kveld (30 gramm)
husk: MASSE MAT RULE MAX  Spise
It aint over til its over

Utlogget hammertimes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

SV: Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« #3 : 11. januar 2005, 15:53 »
Takk. Jeg har kjøpt whey protein med jordbærsmak  Drikke
Jeg ble anbefalt å ta en halv kopp (den som følger med boksen) etter trening. Når jeg ikke trener skulle jeg ta opp til en halv kopp 3 ganger om dagen. Men det var alt etter hvor mye du fikk i deg den dagen, av mat./proteiner. Høres dette greit ut?
Men uansett, jeg vet det er mange tråder om dette, men jeg kunne ikke finne det som akkurat gjaldt meg, var veldig usikker når det gjaldt vekt og høyde om hvor mye jeg skulle ta.
-Hammertimes

Utlogget Xvani

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

SV: Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« #4 : 11. januar 2005, 23:53 »
Jeg ville tatt mer. I løpet av en dag skal du ha i deg ca 2-3 ganger så mye proteiner (i gram) som kroppsvekten din i kg. Den måleskjeen er omtrent 30g, og jeg ville MINST tatt en hel scoop etter trening.

Selv tar jeg bare en 30g shake og en 45g shake hver dag, men jeg spiser mye tunfisk, egg, kylling og fisk i tillegg.

Slapp av med overvektigheten. Du kan spise mye mer enn du tror. Jeg har hørt de samme ryktene som deg (trener du ikke omdannes proteinene til fett) - Noe som i og for seg er riktig. Bare at 90% av hobbybyggere (uten kunnskap) spiser alt for lite. Det handler her ikke om antall proteiner, men om antall kcal i løpet av en dag.

Du bør ha i deg 243g proteiner og ca 3645kcal hver dag (siden du trener, og jeg regner med du vil opp?). De 100kcal en proteinshake gir deg er ikke all verden....
Jeg er kanskje liten, men jeg er stor der det trengs!

Prissammenligning av proteinpulver!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« #5 : 11. januar 2005, 23:55 »
Det er enormt mange tråder om akkurat dette spørsmålet woot mange brae svar, dt e bare å søke å lese Book

Vel... For tiden er jeg av med protein pulver pga penge mangel. Jeg anbefaler en shake
Proteiner etter en treningsøkt. Og en protein shake før kveld (30 gramm)
husk: MASSE MAT RULE MAX Spise

Må si meg enig her.

MAT^Ownsor`^maxz^LOL

Utlogget hammertimes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

SV: Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« #6 : 12. januar 2005, 15:38 »
Takk for svar. Xcani: Jeg vil opp i vekt ja, men på en bra måte. Hovedmåøet mitt er jo å få markerte muskler samtidig å bli litt større. Du sier jeg burde bytte ut til en hel scoop. Altså en hel scoop etter trening og 3 x en hel scoop når du har fridag?

For meg ser jeg ikke helt poenget i å ta mer når du ikke trener? Men det er sikkert noe jeg har gått glipp av. Jeg ble hvertfall anbelfalt å ta mer når du ikke trener.
-Hammertimes

Utlogget Xvani

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

SV: Hva slags protein pulver burde jeg ta?
« #7 : 10. april 2005, 14:12 »
For å spesifere: Du skal ha i deg ca 0.5g proteiner pr kg kroppsvekt rett etter trening, og HVER ENESTE DAG skal du ha i deg MINST 2g pr kroppsvekt i kg. Samme om du trener eller ikke

Husk at du ikke bygger muskler når du løfter, men når du hviler! - vil anbefale deg å søke og lese mer som de andre her sier
Jeg er kanskje liten, men jeg er stor der det trengs!

Prissammenligning av proteinpulver!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!