Skrevet av Emne: slå hardt.  (Lest 22747 ganger)

Utlogget hah85

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

  • Hva mener du? sliten?
Re:slå hardt.
« #15 : 08. mai 2003, 06:37 »
slå hardt: E= mc"2
Det var annerledes i gamle dager, da båter var lagd av tre, og menn var lagd av stål.

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
Re:slå hardt.
« #16 : 08. mai 2003, 17:41 »
gå løs på en sekk. slå og spark .. få med hofta, det er en viktig sak..
ikke stå rett opp å ned.. bøy knerne..

kan også bruke en kjukkas eller trenings matter hvis men setter de opp etter veggen..
men sekk i taket er definitivt best!!!  :Boxing:
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget D.O.G.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 281

Re:slå hardt.
« #17 : 11. mai 2003, 21:51 »
Slik som mange allerede har svart, teknikk er det viktigste når det gjelder slag.. begynn på boksing å lær å hente kraften fra beina!!

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
Re:slå hardt.
« #18 : 12. mai 2003, 10:24 »
har du erfaring    D.O.G.Huh
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget IsbJ0rN_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 258

Re:slå hardt.
« #19 : 12. mai 2003, 11:16 »
Kan vi ikke bare si det slik at hvis en bryr seg nok om å lære seg kunsten å slå, så får en begynne med boksing eller kampsport generelt på et organisert nivå?
Kjøper en sekk uten å vite hva en driver med fører det bare til at håndleddene blir skadet. Gateslossing er ikke en løsning anyways.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Re:slå hardt.
« #20 : 16. mai 2003, 17:54 »
legg kroppsvekten bak. men tren opp håndledda dine først. armhevinger på knokene funker fint for det.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget IsbJ0rN_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 258

Re:slå hardt.
« #21 : 17. mai 2003, 01:35 »
Åååå irriterer meg så jævlig over enktelte folk jeg kjenner etc. De skal absolutt "bøffe" bråk når de drikker. De fleste av dem er folk jeg kunne løftet over hodet uten videre problemer, og jeg skjønner ikke hva de har i "ringen" å gjøre. Anywas  føler jeg liksom ikke at jeg har rett til å gripe inn i slike situasjoner. Holder meg unna så lenge det er 1v1 og det holder seg slik.
Vanskelig å forklare for meg hvor mye jeg irriterer meg over slike folk.. slo til en kompis i dag da, fordi han hadde slått en kar uten grunn. var ikke noe særlig, bare en "påminnelse" i brystkassen. håper egentlig han fikk jævlig vondt, for han bør angre på det han gjorde.
Sikker på at hvis halvparten av de jeg kjente skulle slå ville 75% av dem ødelegge håndleddet sitt eller liknende.. har jammen ikke peiling noen av dem. Men de får drive på. fortsetter de som i dag vil vel polisen ta dem en dag Undecided

God 17. mai folkens Smiley

*redigert*

Utlogget D.O.G.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 281

Re:slå hardt.
« #22 : 17. mai 2003, 14:40 »
karateangel: nei, egentlig ikke. Har gått 2år+ på taekwondo eneste.. ikke så mye slag at det gjor.no..

LoCo: armhevinger på knokene er hovedsaklig for å herde knokene. Knusing av takstein, plank o.l.
Skal en trene opp styrken i håndleddet er det kanskje bedre å "rulle" håndleddet med en hantel i hver hånd..? Vet ikke.. bare foreslår..

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:slå hardt.
« #23 : 20. mai 2003, 23:04 »
begynn med boksing. Så enkel er den saken. ikke karate,taekwondo osv. men BOKSING
sjokk og vantro

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:slå hardt.
« #24 : 21. mai 2003, 17:33 »
vil heller anbefalle kickboxing. da får du spark, kne og albuer også. Mye mer effektivt og morro (spør du meg da).
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:slå hardt.
« #25 : 21. mai 2003, 20:18 »
vil heller anbefalle kickboxing. da får du spark, kne og albuer også. Mye mer effektivt og morro (spør du meg da).
Det spørs, mange kicboxingklubber har et aerobic-aktig preg over seg. Thaiboxing er tingen, men det er ikke så mange Thaiboxing-klubber i landet Undecided
sjokk og vantro

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:slå hardt.
« #26 : 21. mai 2003, 23:20 »
trodde ikke skikkelig thaiboxing var tillat i norge en gang ? Ikke det at jeg har peiling på det...

Jeg trener diverse kampsorter/selvforsvar. Treneren min har flere svarte belter, men vi trener ikke organisert eller for konkurranse, så vi henter litt her og litt der. Men basisen må vel kunne sies å vere en slags kickboxing.  Ikke noe aerobic-preg over treningene våre, det skal jeg love deg!  Og det er ikke så mye aerobic preg over K1 heller  Wink
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Re:slå hardt.
« #27 : 22. mai 2003, 12:15 »
karateangel: nei, egentlig ikke. Har gått 2år+ på taekwondo eneste.. ikke så mye slag at det gjor.no..

LoCo: armhevinger på knokene er hovedsaklig for å herde knokene. Knusing av takstein, plank o.l.
Skal en trene opp styrken i håndleddet er det kanskje bedre å "rulle" håndleddet med en hantel i hver hånd..? Vet ikke.. bare foreslår..

jeg bare sier videre det min trener sa til meg. han har svart belte i 3-4 forskjellige kampsporter og har drevet på med en eller annen form for kampsport siden han var 9 år. han er nå 28 år... en periode gikk han på 2 kampsporter samtidig... så jeg trur nook han har en viss snøring da.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Re:slå hardt.
« #28 : 23. mai 2003, 04:24 »
Å denge løs på sekk er en ting, men man burde få inn basic- teknikkene først. Rette slag (høyre, venstre). hook, uppercut, back-hand, spinning back- fist m.fl. Felles for de aller fleste slag og spark, er at man må bruke hele kroppen, fra topp til tå for å hente maksimal kraft. I begynnelsen skal man ikke tenke styrke, men teknikk. Har man bra teknikk, så kommer kraften uansett. Dette er ingen fasit, men kun ett forslag på hvordan man skal slå:

Venstre hook for en som står i vanlig possisjon (venstre side mot motstander/sekk. Ikke south pow). Lett bøy i knærne med vekten på tåballene. Vri overkroppen slik at høyre skulder peker mot motstander. Mesteparten av vekten ligger nå på venstre fot. Venstre albue løftes opp og vekk fra kroppen. Albuen skal være parallelt i samme høyde som din egen skulder. Overarm og underarm i ca. 90 grader. Sving så hele kroppen rundt sin egen akse mot høyre.

Husk at handleddet må være rett , og at man skal treffe med de to største knoklene (til pekefinger og langfinger). Legg en linjal over knoklene, handleddet og arm, så ser man at den er rett.
Bevegeligehet i hoften er esktremt viktig. både jokk, og sving. Det beste eksemplet på en kraftfull hokk er å se på Mike Tyson, han er helt vanvittig rå på dette slaget!!!
Gunntrening er viktig. Når dette er lært, så kan man begynne å plukke slaget fra hverandre. Mener da at man isolert trener på eksplosivitet i bein, hofte, overkropp med skuldre og arm.

Hmmm.... alt dette er til å bli forvirret av. Utrolig tungvindt å vanskelig å skulle beskrive noe slikt uten å kunne vise det live in action.... men husk at dette  ikke er noe 100% fasit. etter en stund med aktiv trening på basicen så er tiden inne for å utvikle sin egen stil. Alle er vi forskjellige individer.

Til slutt vil jeg bare si at når du slår på sekken, skal du treffe på venstre side av sekken, så sikt på høyre side av sekken. slaget skal gå igjennom. Dette blir det punch av



 Grin Grin

Utlogget -Christer-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • .....Strenght is PoWeR.....
Re:slå hardt.
« #29 : 24. juni 2003, 00:38 »
hvis du vil slå hardere burde du trene triceps! den muskelen hjelper til med slag kraften og raskheten i slaget. bokse på sekk er en bra metode det å!!

-christer-
Tren hardt, kjemp lett

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!