Skrevet av Emne: Hvilket protein under deffing  (Lest 1442 ganger)

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
Hvilket protein under deffing
« : 14. januar 2005, 11:14 »
Ifölge min professor i biokjemi er det gunstig å få i seg store mengder med protein under deff, dette var jo på ingen måte banebrytende, men, det var veldig viktig at peptidkjedene var kraftig forgrenet...
Dette skulle visstnok bidra til å minske muskelnedbryting i större grad enn svakt forgreinede eller lineäre kjeder.

Hvorfor husker jeg desverre ikke...

Men, spörsmålet er da:

Hvilken type proteintilskudd inneholder stor andel av kraftig forgrenet protein?
Finnes det egne typer utviklet spesielt for deff?

Utlogget Discus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

SV: Hvilket protein under deffing
« #1 : 14. januar 2005, 13:33 »
Ifölge min professor i biokjemi er det gunstig å få i seg store mengder med protein under deff, dette var jo på ingen måte banebrytende, men, det var veldig viktig at peptidkjedene var kraftig forgrenet...
Dette skulle visstnok bidra til å minske muskelnedbryting i större grad enn svakt forgreinede eller lineäre kjeder.

Hvorfor husker jeg desverre ikke...

Men, spörsmålet er da:

Hvilken type proteintilskudd inneholder stor andel av kraftig forgrenet protein?
Finnes det egne typer utviklet spesielt for deff?
Så vidt jeg husker fra biokjemien så er det fiberproteinene som er linære mens alle globulære proteiner er foldede og forgrenede i mer eller mindre grad.

(Men uten å noe faglig dokumentasjon på det, så sier man at glutaminpeptider (glutamin blandet med noen andre aminosyrer husker ikke hvilke) er best under deff.)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Hvilket protein under deffing
« #2 : 14. januar 2005, 13:34 »
Kasein.

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Hvilket protein under deffing
« #3 : 14. januar 2005, 13:56 »

Så vidt jeg husker fra biokjemien så er det fiberproteinene som er linære mens alle globulære proteiner er foldede og forgrenede i mer eller mindre grad.

(Men uten å noe faglig dokumentasjon på det, så sier man at glutaminpeptider (glutamin blandet med noen andre aminosyrer husker ikke hvilke) er best under deff.)

Hvilket produkt kan man evt kjöpe da mtp glutamin osv. Er det som Baahh sier bare å kjöre på med et kasein produkt?

Forövrig så er det utrolig mye spennende å lese i biokjemien for alle som driver med trening. Forskningens syn på megadoser vitaminer, forhold mellom näringsstoffer, muskeloppbygging osv er ofte en totalt annen enn mange byggere og fitnessutövere (og ikke minst produsenter av kosttilskudd) har.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hvilket protein under deffing
« #4 : 14. januar 2005, 17:06 »
Ikke la proteintilskuddet bli noen erstatning for proteinrike matvarer på deff, som kyllingfilet, rent kjøtt, egg, fisk m. m. Hovedanvendelsen til proteintilskudd er rett før og etter trening sammen med raske karbs, samt som et supplement dersom man ikke får i seg nok protein gjennom kosten.

Et kaseinprodukt, evt. et kombinasjonsprodukt (som Dalblads Three-in-one) med både kasein og myse, er nok å foretrekke, selv om jeg må innrømme at jeg selv ikke er mer nøye på det enn at jeg kjører myse all over, også på deff. 8)

Selv om man kan lese mye nyttig og grunnleggende om ernæring i en biokjemibok, ville jeg tenkt meg om mer enn tre ganger før jeg tok til meg kostråd fra en hvilken som helst biokjemiker. Hans "virkelighet" vil ofte være fjernt fra en byggers, men det vil ofte kroppen hans være og...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Hvilket protein under deffing
« #5 : 15. januar 2005, 10:30 »
Selv om man kan lese mye nyttig og grunnleggende om ernæring i en biokjemibok, ville jeg tenkt meg om mer enn tre ganger før jeg tok til meg kostråd fra en hvilken som helst biokjemiker. Hans "virkelighet" vil ofte være fjernt fra en byggers, men det vil ofte kroppen hans være og...

Nettopp dette som er så interesant, at forskningen ofte har en helt annen oppfatning og "sannhet" enn byggere og andre mennesker som har meget god erfaring med hvordan ting faktisk virker inn på kroppen (mat, trening, tilskudd, evt hormoner osv).

Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!